SINT SINT SINT!

entil?

Forumet er livet
MÅ bare få det ut!

Vi skal ha barnebursdag neste helg og med stort og smått blir vi 25 stykker..
Noe som blir en STOR utfordring hjemme hos oss..
Vi har bare invitert voksne som har barn pga dette er en dag for Martine og ikke får VÅR del..

Så fant jeg ut at jeg kunne invitere mine nærmeste venninner på middag midt i uken sånn at de uten barn kunne komme også..

Tror du ikke jeg får slengt i TRYNET tilbake at hun ene som ikke har barn ikke vil komme fordi hun ikke var invitert i utgangspunktet!

Jeg ble bare SÅÅÅÅ sint!

Har jeg rett til det eller!??

Tenkte det var en grunn til å møtes siden vi gjør det så sjeldent. Men nå er jeg lysten på å drite i hele greien..

Forklar grunnen, hun har nok ikke tenkt på dette siden hun ikke har barn selv..

ORIGINAL: *tine*

Forklar grunnen, hun har nok ikke tenkt på dette siden hun ikke har barn selv..

Har skrevet det til henne. Men ikke fått noe svar tilbake igjen..
De har lenge prøvd å få barn, så det er sikkert grunnen..
Men for å si det sånn så er det MANGE flere jeg hadde invitert før henne.
Og det er mange barn/foreldre jeg har måttet kutte ut pga plassen..
Så synes det er dårlig gjort av henne..

Fortell hvorfor du har valgt å gjøre det på denne måten. Om hun fortsatt ikke forstår så får hun jo bare la være å komme..

Lykke til med bursdagsfeiring [:)]

Skjønner deg godt.[&:]

Men kan jo faktisk si at hun er invitert i utgangspunktet, bare det at dere ville dele det opp i to besøk [8D]

ORIGINAL: Ivara

ORIGINAL: 1100

Det kan veldig godt tenkes. Når man ikke kan få barn selv er det ekstra sårt å bli utelatt fra sammenkomster hvor "kun de MED barn" skal få komme. Skjønner dilemmaet ditt i forhold til plass altså, men som ufrivillig barnløs er man ekstra sår på nettopp dette å bli invitert en annen dag bare fordi man ikke har barn.

Urimelig? Kanskje det. Men prøv å se det fra venninna di sitt ståsted.

jada forstår hennes side også..
Men det er så utrolig mange vi ville ha invitert. Og jeg KAN ikke ha alle sammen. Da måtte vi ha leid lokale. Og det synes jeg er litt drøyt.
Det er og veldig mange andre som ikke er invitert pga de ikke har barn.
Er ikke de voksne vi inviterer. Det er SNUPPA sine venner..

Jeg hadde sagt til henne at det er en barnebursdag den ene dagen, og planen var å ha en bursdag senere som hun skulle være med på... og så si at "vil du komme så kommer du, og vil du ikke så holder du deg hjemme!"

ORIGINAL: helen79

Skjønner deg godt.[&:]

Men kan jo faktisk si at hun er invitert i utgangspunktet, bare det at dere ville dele det opp i to besøk [8D]

Hun hadde vært med an annen igår som var invitert (hun har barn)
Og hun hadde fortalt at hun skulle i bursdag til snuppa..Så kan nok ikke gå tilbake på den.
men fortalt henne at jeg tenkte å invitere alle MINE venninner sånn at vi kan møtes igjen..
Men det godtok hun ikke..

Ville forresten bare si at det er veldig mulig at snuppa mi har hele 3 dager med bursdag dette året.....!![8|][8|][8|] Ingen som blir sinte pga det[8|]

ORIGINAL: Bitzyh

Jeg hadde sagt til henne at det er en barnebursdag den ene dagen, og planen var å ha en bursdag senere som hun skulle være med på... og så si at "vil du komme så kommer du, og vil du ikke så holder du deg hjemme!"

Fikk svar nå at hun håpet at jeg respekterte valget hennes..
Skrev tilbake at jeg synes det var trist at hun følte det sånn. Jeg kan respektere valget hennes. Men forstår det ikke og at hun såret meg..

Ville forresten bare si at det er veldig mulig at snuppa mi har hele 3 dager med bursdag dette året.....!![8|][8|][8|] Ingen som blir sinte pga det[8|]

skrev det..
Skal være alene hjemme(mannen jobber utebys) hele denne uken.
Snuppa begynner i bhg på mandag og skal ha tilvenninning..
Ha bursdag for henne onsdag lørdag og søndag for at alle skal bli tilfredstilt..
så ser for meg en JÆVLIG uke.. men men,
Hva gjør man ikke for at alle skal ha det bra!?

Det kan veldig godt tenkes. Når man ikke kan få barn selv er det ekstra sårt å bli utelatt fra sammenkomster hvor "kun de MED barn" skal få komme. Skjønner dilemmaet ditt i forhold til plass altså, men som ufrivillig barnløs er man ekstra sår på nettopp dette å bli invitert en annen dag bare fordi man ikke har barn.

Urimelig? Kanskje det. Men prøv å se det fra venninna di sitt ståsted.

jada forstår hennes side også..
Men det er så utrolig mange vi ville ha invitert. Og jeg KAN ikke ha alle sammen. Da måtte vi ha leid lokale. Og det synes jeg er litt drøyt.
Det er og veldig mange andre som ikke er invitert pga de ikke har barn.
Er ikke de voksne vi inviterer. Det er SNUPPA sine venner..

Jeg skjønner deg jeg altså [:)]

Men som langtidsprøver ser jeg hennes side også, HVIS dette er grunnen.
En annen ting som slo meg, er at jeg selv av og til bare ikke har orket tanken på selskaper der det har vært en (eller flere gravide), da har jeg gjerne kommet opp med en halvdårlig unnskyldning fremfor å si det som det er, for det vil jo såre den andre. Men JEG ville ikke vært noe hyggelig å ha på besøk enkelte ganger fordi det er så sårt å være med gravide, så da velger jeg å holde meg unna.

Men ja, det er dårlig gjort av venninna di å si det på den måten. Enig i det.

jada jeg ser den.
Men synes hun kan snakke med meg først og høre hvorfor.. Ellerat jeg får forklart meg før hun skriver..
JEG HAR IKKE LYST Å KOMME

Kommer jo litt ann på åssen det er blitt lagt frem da??
Å hva grunnen er detil at hun ikke har barn?? Kan det være sårt??
Ellers så hadde jeg tatt opp med henne å sagt at det ikke var ment sånn osv..
Men vis det er bare EN venninne som ikke har barn så syns jeg kansje hun like godt kunne blitt bedt i det STORE sleskapet.
Men er det flere så skjønner jeg jo at det kan bli litt mye[;)]

ORIGINAL: **Tusen Nick 87**

Kommer jo litt ann på åssen det er blitt lagt frem da??
Å hva grunnen er detil at hun ikke har barn?? Kan det være sårt??
Ellers så hadde jeg tatt opp med henne å sagt at det ikke var ment sånn osv..
Men vis det er bare EN venninne som ikke har barn så syns jeg kansje hun like godt kunne blitt bedt i det STORE sleskapet.
Men er det flere så skjønner jeg jo at det kan bli litt mye[;)]

Det er flere venninner som ikke har barn både i den gjengen og andre gjenger..
Jeg skrev en melding til henne om at jeg hadde håpet på at hun ville komme å feire snuppa på onsdag der jeg skal lage middag til alle.
Men da skrev hun at det ville hun ikke..
Spurte hvorfor og da var det fordi hun ikke var invitert i utgangspunktet..
JA det var hun ikke. Men tenkte jeg kunne ha et besøk til sånn at alle de andre venninne mine som ikke har barn kan komme også..
men neida..
Og det er snakk om at det er 6 familier som skal komme på lørdagen.. men byttet 3 av de over til onsdag siden alle de kjnner hverandre..
Og har 3 igjen på lørdagen..

skrev det..
Ha bursdag for henne onsdag lørdag og søndag for at alle skal bli tilfredstilt..

Kjenner på kroppen at man har fått nok bursdag for noen år etter en slik helg ja[X(][X(].. Vi hadde 2 i år, en hos bf og hans familie og en hos meg.. I tillegg hadde vi en liksom bursdagsgreie på lekeland med snuppa og bestekompisen midt mellom bursdagene deres. Null gaver men masse moro![8D] (og 2 superslitne mammaer etterpå)

Men ja, som du sier, hva gjør man ikke så alle skal få det bra? vi var 18 pers her hos meg... 18 (er godt ingen er redd for å sitte nærme hverandre)!! Og det er de aller nærmeste i min familie...[X(] og var 12 pers hos bf fordi 3 ikke kunne komme[8|]
Og da mangler vi fortsatt venner av snuppa og hele bursdagsgreia små jenter synes er gøy[8|]

skrev det..

Kjenner på kroppen at man har fått nok bursdag for noen år etter en slik helg ja[X(][X(].. Vi hadde 2 i år, en hos bf og hans familie og en hos meg.. I tillegg hadde vi en liksom bursdagsgreie på lekeland med snuppa og bestekompisen midt mellom bursdagene deres. Null gaver men masse moro![8D] (og 2 superslitne mammaer etterpå)

Men ja, som du sier, hva gjør man ikke så alle skal få det bra? vi var 18 pers her hos meg... 18 (er godt ingen er redd for å sitte nærme hverandre)!! Og det er de aller nærmeste i min familie...[X(] og var 12 pers hos bf fordi 3 ikke kunne komme[8|]
Og da mangler vi fortsatt venner av snuppa og hele bursdagsgreia små jenter synes er gøy[8|]

sant.. Hadde jo selvfølelig hadde vi invitert alle venner og kjente hvis vi hadde hatt plassen til det..
Men akkurat nå har vi en leilighet på 65 kvm og en liten stue.. og nesten INGEN sitteplasser.. så det blir TRANGT..

skrev det..

sant.. Hadde jo selvfølelig hadde vi invitert alle venner og kjente hvis vi hadde hatt plassen til det..
Men akkurat nå har vi en leilighet på 65 kvm og en liten stue.. og nesten INGEN sitteplasser.. så det blir TRANGT..

jeg føler med deg...![8|]
Jeg fikk døtta et stort lånt bord inn i stua mi og moste inn stoler så alle fikk plass... måtte bruke kjøkkenstoler og alle måtte hente mat på kjøkkenet som mamma hadde tilberedt til oss fordi jeg ikke har kapasitet til å lage så mye mat..[8D] Er nesten gla for at nesteldste til stede var 12 år... leke på gulvet var det nemlig ikke plass til[8D][8D][8D]

Del opp bursdagene og om noen tar det ille opp så får de gjøre det! Er begrenset hva man får plass til når man ikke lever i en 233kvm villa[:D]

ORIGINAL: dios

hvorfor var hun ikke invitert i utgangspunktet?

er jo normalt om man er mange og ha delte/forskjellige selskaper...

makan til hysteri på ho synes nå jeg...

grunnen var at  jeg skulle ha en barnebursdag og en familiebursdag..
og når hun ikke har barn og så utrolig mange andre har barn og er vennene til snuppa så ble det sånn at hun ikek ble invitert..
Har flere andre venninner som ikke ble invitert også fordi de ikke har barn. Så da tenkte jeg at jeg kunne ha en ekstra bursdag for henne sånn at alle venninnen mine kunne komme..
men det ville hun da altså ikke

Hun har ingen grunn til å bli sur...
Jeg inviterer aldri mine venninner som ikke har barn i mine barns bursdager.
Det er jo vennene til barna mine (med foreldre) som skal komme.
Så om hun ikke skjønner det, så må hun bare være sur.
Ikke bry deg om henne. Det er ikke verdt det.
Hun skal bare være glad hun ble invitert på middag i første omgang!

Prøv å kos deg med forberedelsene til selskapene. Ikke still for høye krav. Håper du får en fin uke selv om det blir mye vasking og matlaging + tilvenning i barnehagen. Masse lykke til [:D]

Back
Topp