Sinnsyk kløe på ryggen - noen tips??

Lilla Gumman

Forumet er livet
Septembermødre <3
Septemberlykke 2016
Har de siste par ukene klødd ekstremt på ryggen!!!

Jeg blir gal, går og klør hele dagen, våkner av det flere ganger i løpet av natta og klør meg sår...... Har siden det begynte vært flink til å smøre meg med fuktighetskrem, en type jeg har brukt før ved vintertørr hud og vært fornøyd med, men det virker ikke å hjelpe i det hele tatt...... Bruker samme vaskepulveret jeg alltid har gjort (Blenda sensitiv), så er ikke det heller.

Holder på å gå på veggen her... Noen som har vært borti lignende eller har gode tips???

Har du vært hos legen for svangerskapskløe?

Sånn utenom det kan det være noe av det "vanlige" du reagerer på, man reagerer lettere når man er gravid. Prøvd Neutral valkepulver, og uten skyllemiddel?

Hudkrem er jo det som hjelper best mot kløe. Så ville vurdert en tur til legen...

Bruker ikke skyllemiddel og trodde Blenda sensitiv skulle være like bra som neutral? Bruker også kun olje når jeg dusjer for å ikke tørke ut huden, så er litt tom for gode råd....

Svangerskapskløe har jeg vel kanskje hørt om, men ikke tenkt på.... Hm... Har time hos jordmor til uka, så får vel nevne det da kanskje........ Blir jo sprø av dette!!! :-p

Jeg klør mye for tiden Pga huden har blitt tørrere under graviditeten. Prøvd å smøre deg? :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg hadde svangerskapskløe sist.. utrolig plagsomt. Men det gikk over heldigvis når jeg gikk over til bare olje i dusjen og smørte meg med kremer uten parfyme. Har begynt å klø litt nå igjen... men hjelper å smøre seg ofte.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg bruker olje når jeg dusjer, og selv om jeg vanligvis er dårlig til å smøre meg ofte nok, har jeg vært hyppig på med smøringen siden kløen kom (bruker parfymefri lotion fra apoteket) og det blir bare verre... :-p Men er vel bare å fortsette da!!! ;-)

Jeg bruker olje når jeg dusjer, og selv om jeg vanligvis er dårlig til å smøre meg ofte nok, har jeg vært hyppig på med smøringen siden kløen kom (bruker parfymefri lotion fra apoteket) og det blir bare verre... :-p Men er vel bare å fortsette da!!! ;-)
Vist det ikke bli bedre, så gå til legen din å få noe for det. Svangerskapskløe er forferdelig plagsomt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bare et spm:-p har du hund?
Jeg hadde det slik for et par år siden. Vi har hund og etter å ha klødd meg i mer enn en uke og var på vei for å bli gal fant samboeren min et hundehår som hadde "båret" seg inn i ryggen min.
Akkurat det samme skjedde med sønnen vår for en liten stund siden, bare at det var i foten;-)

Eg har hatt det samme, men på beina og armene. Eurax hjalp meg ein del. Det er reseptfri kløestillande krem. Ikkje direkte for svangerskapskløe, men det fungerte. Dersom det ikkje gav seg skulle eg få henvisning til lysbehandling sa legen.

Back
Topp