Sinnemestringskurs når man har barn.

H

Hissigpropp

Guest
Jeg sliter med sinne. Opplevde mye vold mot meg som barn, har vokst opp med krangling og i tillegg blitt utsatt for det jeg vil kalle seksuelle overgrep da jeg ble 16 år og begynte å drikke alkohol.

Jeg er nå voksen og har fått tre barn og en mann som jeg elsker over alt.
Men jeg sliter med å kontrollere sinne mitt. Det går direkte utover mannen min ved at jeg kjefter og sier nedlatende ting. Ved et par anledninger har jeg blitt så sint at jeg har kastet en gjenstand i veggen.
Det går følgelig også utover barna som må høre på kjerringa mi.
Jeg prøver å roe med ned, men det er som om det koker helt over i hodet og jeg klarer ikke handle rasjonelt.
Jeg ønsker hjelp til å mestre sinnet mitt, så det jeg lurer på er om familievernkontoret på noen måte kobler inn barnevernet dersom jeg ber om et sinnemestringskurs?

Jeg ønsker alt godt for barna mine, og gjør alt jeg kan for at de skal ha det bra. Jeg ønsker å bryte denne sirkelen med sinne og krangling, for jeg vil ikke at de skal vokse opp med krangling, slik jeg gjorde.
Og jeg vet jo at de i lengden vil bli skadelidende hvis jeg ikke lærer å takle sinne mitt. Men jeg er så redd for å få barnevernet på døren hvis de tror at sinnet mitt på noen måte går utover dem.
 
Så flott at du ser det selv og ønsker å gjøre en forandring.
Ikke rart at du har det slik etter det du har opplevd. Høres ut som du har mye innestengte følelser du trenger å få snakket om.
Ta kontakt med fastlegen din og be om henvisning til en psykolog. Hos psykologen kan du fortelle alt og han kan hjelpe deg å nøste opp i det som ligger bak. Psykologen har taushetsplikt og vil legge opp en plan sammen med deg om hvordan dere skal gå fram.

Tror ikke familievernkontoret er så mye til hjelp. Det du trenger er noen som har fokus kun på deg og som du kan åpne deg til, og en psykolog er mer ekspert på slike ting enn en familievernkontor.

Bare det å se det selv er det største og viktigste skrittet på vei. Er sikker på at du ved noen samtaler blir mer bevisst dine egne følelser.

Ønsker deg lykke til ❤️❤️
 
Det høres ikke ut som du har det noe greit. Så flott at du selv kan se dine utfordringer knyttet til sinne og følelseshåndtering! Familievernkontoret har gode sinnemestrings kurs. Det er ingen automatikk i at de varsler ikke barnevernet hvis du tar kontakt med de. Heller det motsatte siden du selv ringer og ber om hjelp. Det er først og fremst i saker hvor man ikke ber om hjelp barnevernet kobles inn. Tenk på alle mammaer som har psykiatriske diagnoser og får behandling for disse. Det er de færreste av disse som blir meldt til barnevernet.
 
Du kan ta sinnemestringskurs i privat regi også.
Har gjort det samme og angrer ikke et gram på at jeg tok det. Du må fortsatt jobbe med deg selv. Har bare positive erfaringer.
 
Snakk med familievernkontoret. Har også sett brosjyrer osv på Helsestasjonen for kurs og slikt for foreldre som selv har opplevd vold. Kanskje de kan vise vei. Du er tøff som ser dette og tar tak i dette.
 
Back
Topp