Sinna

Nemi73

Elsker forumet
Jeg har tvilling gutter på 19 mnd.. Tobias har skikkelige raseri anfall om dagen. Er ikke alltid like lett å vite hva jeg skal gjøre. Det skjer stort sett når han ikke får det som han vil. Han har også begynt og bli mer "slem" med broren sin. Tobias går mens Mathias går ikke enda.. Tobias skyver bevist bort ting som Mathias holder seg i så han faller.. [&:][&:] Han biter og slår..
Jeg bytter på å avlede han, og å si til han at "sånn gjør du ikke, du må være snill gutt". Tobias skal ha alt og alle for seg selv. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal takle det ? [8|][8|]

ja kom gjerne med gode råd for hvordan man skal kunne kjefte og trøste samtidig... kjenner meg veldig igjen i det du beskriver, bare her slår den ene og den andre biter.

På en måte godt å høre at du kjenner deg igjen.. Tobias er på vei til å bli en liten "pøbel" [:D] Ikke alltid lett å vite hva en skal si eller gjøre.. [&:] Noen andre råd ?

Dessverre,jeg har bare 1 så hjemme har han jo alt for seg selv,men dytter gjerne litt for deg[:)]

I barnehager oppstår slike konflikter ofte til mellom barna. Vi gir konsekvent den som blir slått eller å annen måte utsatt oppmerksomhet først.
Ofte gjør barn krumspring for oppmerksomhetens skyld så om oppmerksomheten forsvinner så er det ikke så stas å drive med pøbelstreker lengre.
Også må man selvfølgelig rose masse når barna gjør noe bra da [:)]

Back
Topp