Sinksalve

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Hei damer :)
Lurer på hvilken sinksalve dere bruker?
Lille frøkna mi er litt rød, føler jeg smører og smører :( skifter bleie ofte og vasker med vann og papir. ImageUploadedByBV Forum1441626449.715851.jpg
Har brukt de som er på bilde, men som sagt, føler ikke de hjelper.

Ta gjerne bilde av sinksalven dere bruker :)

Som det står ovenfor prøv inotyol! ;) Vi har ikke zinksalve i huset, bruker inotyol når det trengs (veldig drøy i bruk er den også). ;)

Dropp zinksalven. Den er vanskelig å vaske vekk for hvert bleieskift. Bruk Inotyolsalve. Tynt lag der det er rødt.

Anbefaler å droppe våtservietter ol. Bruk tynt gasbind ala mesoft som du får på apoteket til å vaske med. Fukt disse med vann og trykk fremfor å gni mot såret. Er det sårt rundt endetarmsåpningen så ta en qtips som du fukter og ruller over såret. Smør med salve også der. Det er ofte det vanskeligste området å bli kvitt sårhet fordi avføringen ligger å irriterer.

Skift bleie ofte til sårhet er borte!

Bruk inotyol :) den er zink i den også så man må bruke olje for å fjerne den. Men den er veldig god!

Vi bruker inotyol og den fungerer kjempebra :)

Forresten så fikk jeg tips av hs om å bruke mesoft med bare litt olje på til å vaske vekk krem med. Bruker bare vann til vanlig og olje ved bæsj og evt krem. Han har ikke hatt antydning til å bli rød engang etter jeg startet med olje :)

Jeg bruker barnekremen fra Lykkelig som liten. Jentå vår er sjeldent sår, men det hender av og til at hun er litt rød, da smører vi med den. Virker til å funke bra.

Bruker zink salven fra natusan. Har fungert godt her med en gang :)

ImageUploadedByBV Forum1441659920.413230.jpg

Denne funker kjempegodt hos oss, også syns jeg at den er veldig grei å smøre ut. Har det blitt bedre med frøkna da?

Bruker inotyol her og, men i tillegg hårføner. Mini elsker å bli fønt, og de røde utslette er forsvant kjempefort da jeg startet med det :)

Jeg har brukt silulen et par ganger når jeg har brukt våtservietter, og da forsvant det til neste bleieskift. Ellers har jeg ikke hatt behov for noe etter at jeg begynte å bruke kun tørre kluter med vann:)

Bruker barnesalven fra lykkelig som liten. Veldig fornøyd med den :)

Bruker sinksalve fra tena, barnesalve fra lykkelig som liten eller inotyol.. Ser jeg ikke bedring bruker jeg canesten et par dager og da går det fort over (tips fra barnelege). Prøv det og se om rødheten går bort.

Back
Topp