Sinksalve - fjerne rester?

Ostehøvel

Første møte med forumet
Min fire uker gamle datter har fått litt blank, flassende hud i lyskene. Ser ut som hun mister huden der. Helsesøster sa dette var vanlig hos de minste - har noen andre oppdaget det?

Har prøvd å smøre over med sinksalve, men den salven blir bare liggende i lysken i evighet om man ikke gjør noe. Er det meningen at man skal fjerne den med jevne mellomrom og legge på ny salve? Hvor lenge skal salven fra en salve "få ligge"? :)

Takk for innspill!
 
Ville fjernet den gamle minst en gang om dagen - babyolje er fint å fjerne sinksalve med :)
 
Eg vaska med klut, tørka godt vek og dryste øve potetmjøl:) Funka med ein gong:)
 
Anbefaler Silulen zinksalve fra apoteket. Klart den beste zinksalven og lettere å vaske bort enn de fleste andre zinksalver! :)
 
Min fire uker gamle datter har fått litt blank, flassende hud i lyskene. Ser ut som hun mister huden der. Helsesøster sa dette var vanlig hos de minste - har noen andre oppdaget det?

Har prøvd å smøre over med sinksalve, men den salven blir bare liggende i lysken i evighet om man ikke gjør noe. Er det meningen at man skal fjerne den med jevne mellomrom og legge på ny salve? Hvor lenge skal salven fra en salve "få ligge"? :)

Takk for innspill!
Ja sånn flassing er vanlig.
Vi bruker weleda stellekrem, det er sinksalve blandet med olje kjøpes på helsekost eller Barnashus. Den blir ikke sånn hvitt belegg, men smelter liksom vekk. Det har jeg brukt siden jeg fikk tipset da jeg hadde mitt første barn, for vi også hadde brukt en sinksalve først som bare ble liggende en evighet i lysken.
 
Har merket det jeg også :) prøvde først zink, men synes det ble bare gris, men fikk fjernet det lett med tørrklut og olje. Bruker en salve som smelter inn i huden på en måte, baby sebamed. Den er kjempe god, kjøpt på apotek. Har ikke hatt utslett, men har vært litt rød noen plasser, da smører jeg litt på kvelden og morgenen etter er det mye bedre :)
 
Det i lysken trenger man ikke bruke noe som helst på, bare tørk med sånne mesoft fra apoteket (unik har en billigere variant på SPAR) hver gang du bytter bleie. Det kommer fordi det blir fuktig, så bare hold det tørt så slipper du klinet med sinksalve.
 
Back
Topp