Simo Kombi vs Emmaljunga

MinaG

Andre møte med forumet
Jeg ser meg om etter vogn. Jeg vil kjøpe brukt og hadde bestemt meg hundre prosent for en Simo Kombivogn, 2011 modell helt til jeg kom over ei som solgte en 2011 modell Emmaljunga vogn, type clebration (limited edition i forbindelse med 85års jubileet til Emmaljunga) i fargen creme (altså veldig lys, men ikke hvit). Denne er i imitert skinn, så det kan jo godt hende at den er lett å holde ren også!

Er det noen som har erfaringer med denne? Eller som kan hjelpe meg litt med å velge enten den ene eller den andre? Etter at jeg annonserte at jeg var ute etter en Simo Kombi så er det mange som har "varslet" meg om at den er svært tung å ha inn og ut av bil blandt annet. Og det er jo så mange som selger 2011 modeller selv om de kan brukes mange år til. Sånt gjør meg så usikker! :)

Har samme dilemma. Det står mellom simo og emmaljunga. Var å "prøvekjørte" ei simo kombivogn, og om folk synes den er tung, da kan ikke emmaljunga vognene veie noen ting! 
Håper noen med erfaring kan komme med anbefaling! 

Jeg har aldri hatt noen av vognene, men jeg har trillet min andel av både simo og emmaljunga og kan komme med min spede erfaring. 
Simo er tung. Man kommer ikke utenom det, den ligger rett rundt 20 kg. Det samme gjør den største emmaljungamodellen (edge duo combi) Denne finnes riktignok med lettere understell, tror kanskje den kommer ned på 16-17 kg da. 
Det er gode, stødige vogner som er lune for barnet. Tyngden merkes ikke hovedsaklig når man triller, men når man svinger, løfter, skal ned en liten trapp, trille i sørpe og snø e.l. 

Emmaljunga har flere modeller som har tilnærmet samme egenskaper som disse to, men som er adskillig lettere av vekt. For eksempel city cross. Den er i utgangspunktet sportsvogner, men kan brukes med hardbag, softbag eller city bag. Jeg har trillet denne mye, og den er kjempestabil, lun og veier ca 14 kg med sportsdel, litt mindre med bag. 

Så mitt svar er altså hvis det er den tyngste emmaljungaen er den for tung, jeg synes ikke man får noe igjen for all den vekta. Hvis det er en av de lettere utgavene, så ville jeg gått for den. Men 20 kg merkes fort, altså.. Lykke til med valget!

Jeg kjøpte meg en helt ny emmaljunga hvit skinn :-) Er stor fornøyd. Lett å trille, lett å slå sammen og alt er bare et pluss med den egentlig.

Har ikke skjekka ut kombi vognene, men synes det hørtes rart ut at Simo er så mye tyngre i kombi enn i duo. Simo Duo er ganske mye lettere enn Emmaljunga nemlig...

Ellers så har jeg flere venninner med Emmaljunga og de plages fryktelig m sportsdelen da barnet siger ned fordi selene er plassert så merkelig.

Jeg er mer en Simo liker, men det er egentlig mest smak og behag :)

Lykke til!

Hva slags emmaljunga vogn er det? Hvis det er city cross er den ihvertfall lettere enn simo. Jeg ville gått for emmaljunga uansett, men det er fordi jeg synes den er finest. Emmaljunga creme er helt nydelig :)

Mange selger nok 2011-modeller pga vogndilla ;) 

kæssi skrev:
Har ikke skjekka ut kombi vognene, men synes det hørtes rart ut at Simo er så mye tyngre i kombi enn i duo. Simo Duo er ganske mye lettere enn Emmaljunga nemlig...

Ellers så har jeg flere venninner med Emmaljunga og de plages fryktelig m sportsdelen da barnet siger ned fordi selene er plassert så merkelig.

Jeg er mer en Simo liker, men det er egentlig mest smak og behag :)

Lykke til!

Duo-vogna er 16 eller 17 kg, alt etter hvilke hjul du har :)

Back
Topp