Simo eller Emmaljung??

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Vil gjerne høre noen meninger om begge vognene[:)]??

Den fra emmaljung jeg har sett på er city crossen da, med city bag men klarer ikke å bestemme meg, for er så mange som liker simo vognene også.

Jeg kan verken si til eller fra når det gjelder emmaljunga, men SIMO er best, synes jeg!!

Ikke bare er den robust, tåler MYE- min har vært på x-antall fly og sydenturer- og er like fin!!!!!

Jeg skal ha emmaljunga :))
har en del venninner som har den og de er kjempe fornøyde [:)][:)][:)]
god å kjøre, robust og ikke så tund som andre vogner... jeg er ikke helt sikker på hvilken modell de har men jeg har selv sett på Emmaljunga Smart duo..

Simo har jeg ikke hørt noe om desverre... men ser jo det er en del som har de rundt om [:)]

Jeg har brukt emmaljunga city cross til min datter. Den har vært veldig god da den både er lett å legge sammen og selve vogna et noe av det letteste du får på markedet. Det er også mulgheter for å ha både sitte og liggedelen begge veier, men eneste minuset er at den må klikkes på da håndtaket ikke kan snus.

Nå derimot må jeg nok gå for en vogn som kan svinge, da jeg skal ha to i samme vognen.

du forresten jeg kom over denne nå [;)]

http://www.klikk.no/foreldre/article435750.ece

hmm... kanskje denne er noe ja :))) koster den 7ooo,. som det står her?? for ligge og sitte del??

takk [:)] har ikke bestemt meg enda da[8D]

Vi kjøpte simo kombi til vår førstemann, og til tross for mange gode egenskaper (god plass, stabil å kjøre, god fjæring, lun og god kalesje osv), bør du ta høyde for at den er BLYTUNG - 20 kg i egenvekt, og med en stadig tyngre baby oppi + bleiebag og matvarer i handlekurven blir det tungt å trille etter hvert...

Søsteren min har Emmaljunga duo edge, den er også tung, men har flere nyttige finesser (innebygd innsektnetting i kalesjen, bagen fungerer som "vugge" om du tar den av og setter den på gulvet, vendbart håndtak, fôret kalesje). Hadde nok gått for den om jeg skulle kjøpt i dag.

Har jo ikke så mange å sammenligne med da, vi har jo bare hatt vår Emmaljunga. Men det ble brukt dadlig (!) til jentungen var ca. tre år. Hun sov alle sine dupper ute i vogna. Vogna ser ubrukt ut enda, den dag idag. Den var lett å trille samtidig som jeg hadde plass til masse under vogna! Den er min favoritt... :D

Regntrekk og myggnetting hadde vi jo bestandig med da det var festet i vogna. Jentungen skrek som en tulling 12 timer i døgnet i 6 uker og da var det godt å ha vuggefunksjon på bagen... Det er lufting under madrassen i bagen så man kan åpne ventilene så det ikke ska bli så varmt.

Jeg har kjøpt simo duo. Den er kjempestilig i utseende, den er praktisk. Og jeg sparte 5000 i forhold til emmaljunga. Selv om Emmaljunga er en flott vogn den og:-)Kunne tenkt meg begge. Men jeg er ikke millionær:-)

Hvis det blir simo så blir det nok duo! Den er jo lettere enn kombi[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Hvis det blir simo så blir det nok duo! Den er jo lettere enn kombi[:)]

Jeg venter på min duo:-) Er helt i ekstase...

blir det ny eller brukt vogn? Hvorfor?

Jeg sitter inne på finn.no å ser etter vogner med jevne mellomrom...mange fine brukte vogner, mn har ikke bestemt meg for merke eller om jeg skal kjøpe ny eller brukt....er jo masse penger som kan spares på å kjøpe brukt...mn vi har alt annet utstyr så kanskje vi skal unne meg en ny....hm....godt vi har litt tid å tenke på[;)]

er det noen som i grunnen kan forklare meg forskjellen på kombi og duo?? [:D] og eventuelt negativt og positivt med begge to????? [:D]

med kombi har du en sportsvogn som du setter en bag inni. duo vogn så har du en bagdel som du fester på understellet og en sportsvogndel utenom...du bruker samme skygge til begge delene (i allefall på emmaljunga) forklarte jeg det godt nok?

Jeg har prøvd duo vogn og synes det funker veldi bra. har ingen erfaring med kombi

Takk takk[:)] vil gjerne høre flere erfaringer med duo og kombi[:)]

vi har emmaljunga duo edge eller noe sånn, kjempe god

bare vi har en fra 2003 , gamlere modell
kjempe god plass i bagen, brukte den til han var ganske så stor

så har vi simo reisetrille

denne har vi i oliven farga, kjøpte denne for den tar mindre plass.
Emmaljunga sports delen tenkte vi bruke i barnehagen

Dette var en super bra tråd jenter -
Jeg har ikke peiling på vogner men ble MYE klokere!!

Lykke til du også EricaJenta og dere andre som vurderer og funderer

ORIGINAL: t0mmelise

Jeg skal ha emmaljunga :))
har en del venninner som har den og de er kjempe fornøyde [:)][:)][:)]
god å kjøre, robust og ikke så tund som andre vogner... jeg er ikke helt sikker på hvilken modell de har men jeg har selv sett på Emmaljunga Smart duo..

Simo har jeg ikke hørt noe om desverre... men ser jo det er en del som har de rundt om [:)]

jeg har emmaljunga og den er tung, men vet de har lettere utgaver nå

ORIGINAL: Silje28

blir det ny eller brukt vogn? Hvorfor?

Jeg sitter inne på finn.no å ser etter vogner med jevne mellomrom...mange fine brukte vogner, mn har ikke bestemt meg for merke eller om jeg skal kjøpe ny eller brukt....er jo masse penger som kan spares på å kjøpe brukt...mn vi har alt annet utstyr så kanskje vi skal unne meg en ny....hm....godt vi har litt tid å tenke på[;)]

ville kjøpt brukt, så lenge den ser bra ut, er jo bare å vaske trekkene

Back
Topp