Simo eller emaljunga?

rosenjenta

Glad i forumet
Vi vurderer enten simo eller emaljunga. Hva slags vogn skal dere, eller har dere kjøpt? Og når kjøper dere vogn. Har planer om å vente til mai/juni vi.

heihie.. vi tenker på og kjøpe brio eller emmaljunga[&:] vi er veldig usikker på hvilken av de vognene vi vil ha[&:][&:]

ok. kanskje vi må se litt på Brio også da. Vi skal ha duo vogn, babyen kommer i juli og trenger vel stor plass utover vinteren [:D]

Har fundert på Simo og Emmaljunga i evigheter, men Simo har vunnet. Skal kjøpe Simo duo, med vendbart styre. Gleder meg skikkelig!!!!! [:D][:D][:D]

Hvilken modell av Simo da?

Vi skal ha Emmaljunga duo classic. Er ikke i tvil hva jeg ville ha valgt mellom emmaljunga og simo da:) Synes emmaljunga-vognene er MYE finere og tøffere enn Simo. Men kvaliteten er nok den samme, like bra begge to, er bare en smaksak hva man liker:) Dra til en butikk der de har begge to og sammenlign. Vi skal ha duo og ikke combi, synes de virker bedre+ at duo veier 4 kg mindre.

Vi har emaljunga. Er kjempe fornøyd med den.[:D]

Ja, det er en smakssak. Men er ikke helt enig i det med kvaliteten da, synes simovogna scorer mye bedre i og med at den er vanntett og at det er bedre plass under kalesjen. Men, det er nå meg. Vi skal ha Rival duo - 2006 modell, sort og grå. Synes og Simoen er lettere å kjøre, har bedre fjæring osv. Men jeg var en del ganger i butikken og prøvde og spurte før jeg var enig med meg selv. Synes bare den vogna blir finere og finere, og jeg syntes og Emmaljungavogna var finest helt i begynnelsen... Er ganske tradisjonell av meg da, liker alt som er klassisk og skikkelig kvalitet, så.... Emmaljunga er veldig bra vogner de og, men for meg vant Simovogna knepent. [:)]

Vi lurer og lurer og lurer...

Vi har veldig liten bil (Yaris), og må derfor ta hensyn til det hvis vi skal få med oss vogna i den. Har fått høre at Teutonia mistral får plass, så tenker litt på den, enten med softbag eller hardbag. Skal kjøpe brukt, så følger med på finn.no stort sett daglig...

Vurderte en stund en Emmaljunga Duo Edge - veldig fin, stod og god, men nok FOR stor for bilen, og så tror jeg den er ganske tung?

Ja dou edge er litt større enn classic. Men de veier ca det samme, ca 16 kg.

Jeg synes Emmaljunga er Lettere å kjøre enn simo jeg da, fordi simoen har så mye fjærling at du må nesten ha styret nede på knea for å svinge. Og det at den er vanntett i steden for vannavstøtende spiller ikke så stor rolle for meg, de anbefaler at man har på regntrekk uansett for å beskytte vogna. hehe Vi er forskjellige:):) Men uansett, det er en smaksak:) Og man må finne ut av hva som passer dine behov best:)

Vi lurte og på om vi fikk plass til vogna i bilen. Har en volvo 460, er ikke stasjonsvogn. Men vi dro til butikken og fikk låne et understell til å prøve med, og det gikk faktisk fint!!! Vi får riktignok ikke plass til bagen i bagasjerommet, men den får stå i baksetet, og så får vi kjøpe oss takboks til de gangene vi skal på langtur. Tror hjulene enkelt kan taes av på de fleste vognene. Så det er lurt å dra innom butikken for å prøve om du får plass til vogna. Samtidig er det jo og lurt å tenke på hvor mye du skal kjøre bil med baby, og om dere uansettkommer til å kjøpr større bil etterhvert. Men du kan jo bytte vogn etterhvert og...Er kanskje billigere det... [;)]  Lykke til med vognvalget. Det er ikke enkelt akkurat....

ORIGINAL: FruE

Vi lurte og på om vi fikk plass til vogna i bilen. Har en volvo 460, er ikke stasjonsvogn. Men vi dro til butikken og fikk låne et understell til å prøve med, og det gikk faktisk fint!!! Vi får riktignok ikke plass til bagen i bagasjerommet, men den får stå i baksetet, og så får vi kjøpe oss takboks til de gangene vi skal på langtur. Tror hjulene enkelt kan taes av på de fleste vognene. Så det er lurt å dra innom butikken for å prøve om du får plass til vogna. Samtidig er det jo og lurt å tenke på hvor mye du skal kjøre bil med baby, og om dere uansettkommer til å kjøpr større bil etterhvert. Men du kan jo bytte vogn etterhvert og...Er kanskje billigere det... [;)]  Lykke til med vognvalget. Det er ikke enkelt akkurat....

Ikke enkelt nei! Vi har ikke planer om å bytte bil med det første - er veldig godt fornøyd med den, og strengt tatt har den jo plass nok til tre... Men har altså nå kjøpt en btukt Teutonia-vogn, som de sa ble veldig liten sammenlagt, i tillegg til at hjulene var enkle å ta av og på, så det virker lovende... Var dessuten ei fin vogn, syns vi, i en fin blåfarge [:)]

Hei dere! Fant en Quinny Freestyle trehjuling idag på salg, 15 prosent salg...
falt jo veldig for den vogna men nå føler jeg det blir litt problem; jeg venter juli barn så det b blir jo ganske så mange mnd med kulde da barnet er lite og derfor blir vel denne bagen for liten (anbefalt å bruke til man er 6 mnd). Dama på butikken sa vi fint kunne ha den lille i sportsvogndelen etter disse 6 mnd. Men er det noe bra da? barnet vil jo ikke ligge lunt i sportsdelen??? vrææl... blir helt forvirra jeg....klikker snart

Noen som vet???? hope so...
GOD HELG

Nå har jeg ikke prøvd, men vet at det finnes gode poser/ mykbager til sporstvognene som ungen fint kan sove i. Selv ville jeg ikke gjlort det slik, ser for mag at det er bedre meg en stor og lun bag... Men det kan hende det ikke er noe problem om du har skinnpose eller en mykbag... En ide er å spørre inne på nybaktmamma.com, der har de i alle fall peiling på Quinny....

ORIGINAL: rosenjenta

Vi vurderer enten simo eller emaljunga. Hva slags vogn skal dere, eller har dere kjøpt? Og når kjøper dere vogn. Har planer om å vente til mai/juni vi.

Vi har kjøpt simo duo vogn..Kjøpte den i januar for da var det salg på den..Sparte 3000kr nesten..Det er en 2005 model..

he ikkje kjøpt vogn endå..
men konna trengt noken tips om ka vogn so e best...

Her i gården fikk vi litt sjokk på lørdag da vi oppdaga hvor DYRE barnevogner er! 6-7000! Hjelpe meg!

Men vi fant jo noen som vi likte, så nå følger vi med i avisa om det er noen brukte av de typene til salgs.

Likte Emmaljunga kombi, tror dere den er bra?

Her blir det med stor sansynelighet Emmaljunga sin Duo Classic, synes den er så lekker [:)] Men fargen er jeg ikke sikker på enda. Ville gjerne hatt den i en lys variant (som ikke blir møkkete) men synes at den lyse til Classic blir litt for lys. Hmmm... får gruble videre [:D]

Back
Topp