Simo duo/kombi

kathrine80

Glad i forumet
hva er forskjellen på en simo dou og en simo kombivogn?

Simo duo har en stor stor vognbag som klikkes på understellet og sportsdel(altså man bruker de ikke samtidig). Simo Kombi har sportsdel med hardbag oppi(brukes samtidig) Skjønte du?

hvilken anbefaler du?

hvilken kan jeg bruke lengt på gutten?

Har ikke hatt Simo selv, men det finnes jo mange simo elskere her inne[:)]
Jeg vil anbefale deg å gå i butikken og sjekke ut de ulike modellene, trill de, legge de sammen, prøv å klikke av bagene, bær bagene, finn ut hva du liker best[:)] Kan og være greit å se hva som passer best i bilen deres, kjedelig å ha en vogn du må demontere for få plass i bagasjerommet[:)]

dytt

ORIGINAL: kathrine80

hvilken anbefaler du?

hvilken kan jeg bruke lengt på gutten?

Vi har duo og er kjempe fornøyde [:)] 

er en vogn fra 2001-2002 verdt 1000 kroner?
er visst så god som ny

Vi valgte duo.
Da slapp vi å dra rundt på bag og sportsdelen i bag-perioden. Også synes jeg at duoen er penere enn kombien.

Vi bruker fortsatt simoen, og elsker den. Har ingen planer om å bytte den ut.

Elsker Simo Duo vogna vår!

Sønnen vår er 2 år og 4mnd nå, og siden vi ikke har bil blir det fremdeles mange turer med vogna. Han sover kjempefint i den (han er ca 90 cm nå). Duo eller kombi? Velg det som passer best for dere. Vi valgte duo fordi jeg ville ha den store bag-delen...den brukte vi lenge også, til gutten var ca 8-9 mnd..han ble født i august, så ville ha stor bag til hele vinteren/våren. Passa oss fint å bytte til sportsvogn-delen når vi gikk mot sommer og han nærmet seg året. 

men kan vel bruke kombi bagdelen ganske lenge også?

Kombien er penere, og den er bedre. Det er fordi den har bærebagen som man enkelt kan ta med seg, ungene mine har brukt den som seng de første mnd fordi senga ble for stor. Når man tar ut bagen, bruker man kalesjen på bærebagen som forlenger på sportsdelen og får den største bagvogna på markedet. Større enn alle duovogner, med god plass til vinterpose. For min del, hadde vi heller ikke hatt oppbevaringsplass til to separate deler. De er jo ganske store. Bærebagen er mindre og kan klappes sammen for oppbevaring. Det er jo en smakssak, men for min del, har jeg aldri vært i tvil. Nå har jeg ikke Simo, da. Hadde behov for en vogn som ble veldig liten under transport og oppbevaring og har nå en Bugaboo Cameleon. 

Jeg er glad jeg valgte duo og ikke kombi, kombi er litt tyngre siden begge deler er på samtidig, og simo er jo tung nok fra før av [8D] Og baggen på kombi er smalere enn på duo siden den står oppi sportsdelen. Så om du får en stor høst/vinterbaby er duo lurest, skal jo ha voksipose og masse klær på nedi. Mi er 7 mnd og snart 8.5kg 70 lang. Har fortsatt god plass i duo'en selv med lammeskinn, voksipose og masse klær [:D] Hun kommer nok til å bruke baggen til hun er 1 år, regner med å bytte når det blir varmere igjen [:)]

er visst så god som ny
ville ikke hatt ei så gammel vogn rett og slett. eller er det tenkt som ekstra vogn? syns det var mye jeg da.

ORIGINAL: MaRtE:)

er visst så god som ny
ville ikke hatt ei så gammel vogn rett og slett. eller er det tenkt som ekstra vogn? syns det var mye jeg da.

Skulle iallefall sett den først før jeg kjøpte den. Kan fint finne brukte vogner til en riemlig penge som ikke er så gamle og[:)]

vi har simo duo og er strålende fornøyd. stor og god og lun bag. [:D]

er visst så god som ny

For gudsskyld..styr unna [&:] Kjøpte en simovogn når jeg ventet nr1, jeg var uvitende om hvor viktig en barnevogn var, og fikk også beskjed om at den var god som ny.. d gikk 3 måneder, og hele vogna bokstavligtalt gikk i fra hverandre..

Skal du kjøpe en brukt vogn, gå heller opp til 2000-3000 kr, og du får en velfungerende vogn som ikke er 10 år gammel!!

Ville valgt duo.[:)]

ORIGINAL: Pigita

Vi valgte duo.
Da slapp vi å dra rundt på bag og sportsdelen i bag-perioden. Også synes jeg at duoen er penere enn kombien.

Vi bruker fortsatt simoen, og elsker den. Har ingen planer om å bytte den ut.
Samme her. Vi har simo duo til begge barna.[:)]

Veldig fornøyd med kombi'n [:)]

Back
Topp