Sillevilla

Troillmor

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Himmelbarn
Junibarna 2015
Sitter å venter på at glasset mitt med nykokt ingefær te skal bli kaldt nok til å drikke... Spent. Har hatt oppi litt honning. Lukta av å lage te og lukta av den ferdig teen er heldigvis ikke så prangende... som er bra! uploadfromtaptalk1414525269644.jpg

Okaj! Deler gjerne! :D

Koker opp 3 dl vann i en kjele. Skreller en liten bit med fersk ingefær, og skjærer den opp i tynne skiver/biter. Har skivene oppi vannet og lar småkoke i 10 min under lokk.
Jeg bruker en bit på str med et stort bringebær for ca 3 dl vann. Men det må dere nesten prøve dere fram litt med, både mengden ingefær og også hvor lenge den skal koke. Pass litt på - en del av vannet fordamper jo, så jo lenger den koker, jo mindre te blir igjen, og jo sterkere blir den. ;)
Drikkes "bar", eller med melk og/eller honning. :)
Da kvalmen min var på det værste (jeg har enda ikke måtte kaste opp da...), så drakk jeg den og spiste tørre salte kjeks. Synes at det hjalp en del. Fikk ikke i meg noe særlig annet. Er usikker på om den virker best forebyggende eller behandlende egentlig, men det er kanskje litt individuelt også...? Uansett - det er sunt! Så drikk den både før, under og etter kvalmen du. ;)

J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆

Last edited:
Fått smakt å... tror jeg kunne hatt min litt sterkere kanskje. Første nippen smakte nesten ikke. .. men ettersmak "reiv" litt mer. Smakte absolutt ikke ille... så lenge den var varm... på slutten da den ble p-lunka smakt den ikke no bra.

Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.

Jeg fikk lyst til å prøve :)
*Ut å kjøpe honning og ingefær imorgen*

Lima inn svarene du da meg i den andre tråden sillevilla, her i HI tilfelle andre så og ville prøve!

Jøss, føler meg beæret over å ha fått oppkalt tråden etter MEG - og ikke "ingefær te"! :D takk, Troillmor!

Håper mange kan kose seg med denne teen nå da. ;)

Lagde en kopp med te idag å... blei litt for sterk... men prøver drikke litt av den lell

Lagde en kopp med te idag å... blei litt for sterk... men prøver drikke litt av den lell

Blande ut med litt melk eller vann...? :) hvordan går det med kvalmen da?

Rakk ikke drikke så mye idag... for svigermor kom å sku kjøre til bhg og meg til tog. Skal på time hos ei jordmor på sykehuset å bearbeide sorg og redsler. Morran er fortsatt lettest når det gjeller kvalme... så har ikke merka no stor forskjell enda... men skal gi det ei ukes tid hvertfall og prøve å drikke litt morra og litt kveld... så får vi se.

Rakk ikke drikke så mye idag... for svigermor kom å sku kjøre til bhg og meg til tog. Skal på time hos ei jordmor på sykehuset å bearbeide sorg og redsler. Morran er fortsatt lettest når det gjeller kvalme... så har ikke merka no stor forskjell enda... men skal gi det ei ukes tid hvertfall og prøve å drikke litt morra og litt kveld... så får vi se.

Lykke til hos jordmor. :)

Lykke til hos jordmor. :)
Takk... føles som om jeg går sykt mange ganger til JM forhold til mange andre her inne...

Takk... føles som om jeg går sykt mange ganger til JM forhold til mange andre her inne...

Nå er det ikke så mange som har opplevd det du har gjort heller da... :( bedre å gå for ofte enn for sjeldent! ;)

Dette burde jeg ha brukt også!! Kjøper ingefær i morgen for å prøve :) drakk ferdig ingefær+honning te, men synes den er for sterk, også lite til hjelp.. Takk for tips!

Jeg har første time hos jordmor neste uke. Jeg kommer til å be om å få komme til ofte. Det har vært mye med desse graviditetene i år (og jeg opplevde en senabort i 2008). Forrige ultralyd viste små avvik hos fosteret, så jeg ønsker å bli fulgt tett opp av jordmor for å holde nervene i sjakk.

Jøss, føler meg beæret over å ha fått oppkalt tråden etter MEG - og ikke "ingefær te"! :D takk, Troillmor!

Håper mange kan kose seg med denne teen nå da. ;)
Bare hyggelig det dah søte! Fortært 2 glass idag + en liten skvett imorres... og faktisk vært litt bedre.... Spent om det er te'n som virker el om det er tilfeldigheter

give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om Pilten ♡ ☆

Du forresten... pleier du å skrelle Ingefæren du bruker til te??? har gjort det til nå, men noen av disse ingefærene er så fingrete og dermed vanskelige å skrelle...

Prøver forresten å koke meg sånn te 1-3 ganger om dagen
tror den bedrer kvalmen litt... men tar absolutt ikke alt!

Du forresten... pleier du å skrelle Ingefæren du bruker til te??? har gjort det til nå, men noen av disse ingefærene er så fingrete og dermed vanskelige å skrelle...

Prøver forresten å koke meg sånn te 1-3 ganger om dagen
tror den bedrer kvalmen litt... men tar absolutt ikke alt!
Så fint at det kanskje hjelper litt da! Alle monner drar ;)
Jepp, jeg skreller. Men synes det er lettere å skjære bort med en liten skarp kniv, enn å bruke sånn vanlig skreller... Også prøver jeg å være litt observant i butikken når jeg plukker med meg en rot - ser etter en med minst mulig snirkler og fingrer. :p

Så fint at det kanskje hjelper litt da! Alle monner drar ;)
Jepp, jeg skreller. Men synes det er lettere å skjære bort med en liten skarp kniv, enn å bruke sånn vanlig skreller... Også prøver jeg å være litt observant i butikken når jeg plukker med meg en rot - ser etter en med minst mulig snirkler og fingrer. :p
Oki da fortsetter jeg å og skrelle... har også brukt liten kniv til nå.

- Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
- Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor-
- give me babydust ☆ drømmer og håper forsiktig om ☆♡lillePilten♡min♡☆ -

Med andremann drakk jeg litervis med ingefær-te, eneste som hjalpmpå kvalmen ig ville ikke ta tabeletter!

Dere må skrelle ingefær med t-skje eller spiseskje, ikke kniv. Høres kanskje rart ut, men da går det som en lek:)

Back
Topp