Sitter å venter på at glasset mitt med nykokt ingefær te skal bli kaldt nok til å drikke... Spent. Har hatt oppi litt honning. Lukta av å lage te og lukta av den ferdig teen er heldigvis ikke så prangende... som er bra!
J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆
Okaj! Deler gjerne!
Koker opp 3 dl vann i en kjele. Skreller en liten bit med fersk ingefær, og skjærer den opp i tynne skiver/biter. Har skivene oppi vannet og lar småkoke i 10 min under lokk.
Jeg bruker en bit på str med et stort bringebær for ca 3 dl vann. Men det må dere nesten prøve dere fram litt med, både mengden ingefær og også hvor lenge den skal koke. Pass litt på - en del av vannet fordamper jo, så jo lenger den koker, jo mindre te blir igjen, og jo sterkere blir den.
Drikkes "bar", eller med melk og/eller honning.
Da kvalmen min var på det værste (jeg har enda ikke måtte kaste opp da...), så drakk jeg den og spiste tørre salte kjeks. Synes at det hjalp en del. Fikk ikke i meg noe særlig annet. Er usikker på om den virker best forebyggende eller behandlende egentlig, men det er kanskje litt individuelt også...? Uansett - det er sunt! Så drikk den både før, under og etter kvalmen du.
J+H=♡29.mai04 - ♡30.09.04 - ♡24.10.05 -
-Tordentroillet☆des'07 - Ulvesessa☆aug'10-
Munin, ørlille englebror☆ventet 15.okt'13,kom som himmelskatt 24.april og satte dype spor.
give me babydust☆drømmer og håper forsiktig om gull nr4 ☆
Last edited: