silikon (ja igjen... :p)

villvin

Forelsket i forumet
Dere som har silikon hvordan str hadde dere før dere tok og hva har dere nå?
angrer dere på at dere ikke tok større når dere gjorde det?
virker som mange gjør det, hvor mye tok dere i?

Hadde en liten b har nå en full c, kunne ikke ta noe større siden jeg hadde så stram hud, hadde rett og slett ikke plass til mer, og fikk en str som ser naturlig ut på meg...
Husker faktisk ikke hvor mye jeg har i.
Men nå som jeg har mer plass skal man ikke se bort ifra at de blir litt større etter jeg er ferdig å amme igjen ;)

Hadde en liten c og nå bruker jeg f (kommer litt an på bh, innimellom må jeg høyere opp).. Nå er jeg høy og grov i meg selv så dette ser ikke unaturlig ut, ingen som tenker over det om dem ikke vet det.. Men jeg tok brystløft også for mine hang som to sekker...

Jeg hadde 70C som jeg kun fylte nedi, nå har jeg en 70D. Har 240 cc i hver pupp. Angrer ikke på at jeg ikke tok større, for det var kun 240 cc det var plass til. Nå ser de naturlige ut, hadde det vært mer i hadde de ikke gjort det. :)

Takker for svar.
kan dere fortelle litt hvordan selve operasjons dagen var?
hvor lang tid det tok, forberedelser og litt tiden etterpå?

Fylte ikke en 70a engang,nå bruker jeg 80/85 D. Har 300 i hver og ingen tenker over det før jeg evt sier det. Etter fødsel og litt amming henger mine som to potetsekker,og jeg må nok ta ett brystløft etterhvert.

Operasjonsdagen kom jeg dit,fikk narkose,ble operert,kjørte hjem med masse sterke piller i veska,la meg og stappet i meg piller. Måtte ha hjelp opp av senga og til do,mamma serverte meg mat og drikke i senga,sånn lå jeg i ca en uke,men jeg hadde ganske vondt i ca en mnd,så begynte smertene å dempes. 

Ei venninne var oppe å gikk samme dag og tok seg av to små barn med en gang,så alle er forskjellige :-)  

hei :) jeg hadde en a-cup før. fikk beskjed om att jeg ikke hadde plass til mer enn 295g i hver og at dette ville bli en god b-cup. jeg syns det hørtes veldig lite ut og ble veldig skuffet. men ble og utrolig overrasket da jeg var å skulle kjøpe min "første" bh da jeg fikk ta av sportsbhen og fikk beskjed av dama i butikken at jeg lå og vippa mellom C OG D!!
for meg var det viktig at folk som ikke kjenner meg ikke skal se ved første øyekast at jeg har silikon. jeg har ikke tatt for å se ut som linni meister eller noe sånt ;) men det er jo smak og behag det og :)
jeg syns puppene mine per dags dato (4mnd etter operasjon) er små til å være silikon, MEN(!!) passer perfekt til min kropp og det resultatet jeg ønsker.
og hvis jeg vil ha silikon looken så tar jeg bare på en amazing push-up så er det fiksa ;) hihi!

jeg kan fortelle litt om min operasjon. jeg hadde ikke full narkose, bare lokalbedøvelse. og det angrer jeg ikke et sekund på. jeg kom inn kvart på ett operasjonsdagen, da fikk jeg valium som skulle virke litt for å roe meg ned. når valiumen begynte å virke og jeg hadde vært på do (du får ikke kateter under lokalbedøvelse) så gikk vi inn på kontoret der han tegnet litt med tusj på meg og så gikk vi inn på operasjonsstua. der måtte jeg legge meg ned på en benk og legge armene ut til siden, armene ble bunnet fast (ikke stramt) så jeg ikke skulle prøve å ta hendene inn mot brystet. så fikk jeg lokalbedøvelse, det var litt ubehagelig. under operasjonen satt ei sykepleier og snakket med meg hele tiden. hun forklarte hva de gjorde, og kirurgen og var rolig og avslappet og deltok i samtalen. du kjenner at de holder på, men ikke noe brutalt. etter lokalbedøvelsen hadde begynt å virke skar han opp og begynte å stanse blødninger. det var dette som tok lang, det å legge inn implantatene og sy igjen gikk fort. da klokken var kvat over to ca var jeg ferdig og hadde bandasjer rundt brystene og en tape over sårene. siden jeg hadde lokalbedøvelse fikk jeg lov til å reise rett hjem (ble henta av samboeren), med vaktnummeret til kirurgen og en del smertestillende. jeg hadde ingen kvalme og var bare sliten av den valiumen jeg fikk da jeg kom inn, man blir jo gjerne litt dårlig av narkose, og dette slapp jeg, i tillegg til at jeg slapp oppvåkninga.

forberedelser før operasjon var å begynne på antibiotika en time før jeg kom til klinikken og så måtte jeg skrubbe meg men hibiskrubb fra halsen og ned morgen og kveld dagen før og rett før jeg dro på klinikken operasjonsdagen.

etter operasjonen var det å fortsette med antibiotika inoen dager (husker ikke hvor mange) jeg passa på å ta smertestillende når jeg begynte å kjenne bittelitt smerte, men behøvde ikke å knaske piller for å si det på den måten.
du får ikke lov å løfte tungt de første to ukene og heller ikke løfte armene mer en 90 grader. men det skal jeg love deg du ikke føler for heller ;)
to dager etter operasjonen var jeg til kontroll og fikk på nye bandasjer og sportsbh. i tillegg fikk jeg navn på en tape som jeg skulle feste over arrene hver gan den forrige datt av av seg selv.
så var det å gå rundt med sports bh i seks uker. det var gørr kjedelig!! og skal innrømme at jeg var innom hennes og maurits og div og så på bikinier og av og til prøvde noen og gleda meg VELDIG! til sommeren (opererte meg 2.mai i år)

håper dette var til hjelp for deg :) jeg har ikke angra et sekund! er så deilig å være på stranda og sånn uten å føle meg som en drittunge som har mindre pupper enn alle 12åringene som er der :P

villvin skrev:
Takker for svar.

jeg var forresten oppe og gikk samme kveld. og dagen etter begynte jeg å ha de to små ungene mine igjen litt, i sammen med svigermor som tok seg av løftingen og bleiene.

villvin skrev:
Takker for svar.

Takk igjen for svar!
Jeg skal inn til operasjon nå i oktober å både gleder å gruer meg litt,
men veit jeg ikke kommer til å angre, har en liten a og en stor b så forskjellen er stor og jeg hater det.
synes det er fint å høre om erfaringer til andre som har vært igjennom det.

så spennende! :) masse lykke til! det blir nok veldig godt å få "fiksa" det :) jeg hadde omtrent bare to skinnfiller som ikke hang skikkelig en gang fordi de var så små i tillegg. gikk aldri ut uten å ha på meg amazing push up, nå bruker jeg gjerne tubetopper og vanslige bher. og til og med sportsbh syns jeg det er greit å gå med :) er bare å spørre om det er noe du lurer på :) vet hvor mange spørsmål som kan dukke opp når det begynner å nærme seg :) hvilken klinikk skal du på? (hvis du vil si det da)

villvin skrev:
Takk igjen for svar!
Jeg skal inn til operasjon nå i oktober å både gleder å gruer meg litt,
men veit jeg ikke kommer til å angre, har en liten a og en stor b så forskjellen er stor og jeg hater det.
synes det er fint å høre om erfaringer til andre som har vært igjennom det.

Back
Topp