jeg kan fortelle litt om min operasjon. jeg hadde ikke full narkose, bare lokalbedøvelse. og det angrer jeg ikke et sekund på. jeg kom inn kvart på ett operasjonsdagen, da fikk jeg valium som skulle virke litt for å roe meg ned. når valiumen begynte å virke og jeg hadde vært på do (du får ikke kateter under lokalbedøvelse) så gikk vi inn på kontoret der han tegnet litt med tusj på meg og så gikk vi inn på operasjonsstua. der måtte jeg legge meg ned på en benk og legge armene ut til siden, armene ble bunnet fast (ikke stramt) så jeg ikke skulle prøve å ta hendene inn mot brystet. så fikk jeg lokalbedøvelse, det var litt ubehagelig. under operasjonen satt ei sykepleier og snakket med meg hele tiden. hun forklarte hva de gjorde, og kirurgen og var rolig og avslappet og deltok i samtalen. du kjenner at de holder på, men ikke noe brutalt. etter lokalbedøvelsen hadde begynt å virke skar han opp og begynte å stanse blødninger. det var dette som tok lang, det å legge inn implantatene og sy igjen gikk fort. da klokken var kvat over to ca var jeg ferdig og hadde bandasjer rundt brystene og en tape over sårene. siden jeg hadde lokalbedøvelse fikk jeg lov til å reise rett hjem (ble henta av samboeren), med vaktnummeret til kirurgen og en del smertestillende. jeg hadde ingen kvalme og var bare sliten av den valiumen jeg fikk da jeg kom inn, man blir jo gjerne litt dårlig av narkose, og dette slapp jeg, i tillegg til at jeg slapp oppvåkninga.
forberedelser før operasjon var å begynne på antibiotika en time før jeg kom til klinikken og så måtte jeg skrubbe meg men hibiskrubb fra halsen og ned morgen og kveld dagen før og rett før jeg dro på klinikken operasjonsdagen.
etter operasjonen var det å fortsette med antibiotika inoen dager (husker ikke hvor mange) jeg passa på å ta smertestillende når jeg begynte å kjenne bittelitt smerte, men behøvde ikke å knaske piller for å si det på den måten.
du får ikke lov å løfte tungt de første to ukene og heller ikke løfte armene mer en 90 grader. men det skal jeg love deg du ikke føler for heller ;)
to dager etter operasjonen var jeg til kontroll og fikk på nye bandasjer og sportsbh. i tillegg fikk jeg navn på en tape som jeg skulle feste over arrene hver gan den forrige datt av av seg selv.
så var det å gå rundt med sports bh i seks uker. det var gørr kjedelig!! og skal innrømme at jeg var innom hennes og maurits og div og så på bikinier og av og til prøvde noen og gleda meg VELDIG! til sommeren (opererte meg 2.mai i år)
håper dette var til hjelp for deg :) jeg har ikke angra et sekund! er så deilig å være på stranda og sånn uten å føle meg som en drittunge som har mindre pupper enn alle 12åringene som er der :P
Takker for svar.
kan dere fortelle litt hvordan selve operasjons dagen var?
hvor lang tid det tok, forberedelser og litt tiden etterpå?