Silikon/brystprotese

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har i det siste tenkt på å ta silikon. Lurer på hvilke erfaringer folk har? Og eventuelt anbefaler?:)
Noen som angrer? Eller er veldig fornøyd?:) Takk for alle svar!

Må ikke disse byttes ut etter noen år? Blir ikke det dyrt i lengden?

Jeg har og er EGENTLIG kjempefornøyd :-) Grunnen til at jeg skriver egentlig, er at jeg var ganske mye større før og da jeg gikk ned i vekt begynte puppene å henge.
Jeg ville ikke ha brystløft pga det store arret, men kirurgen sa vi kunne enkelt løfte dem med protese. Og joda, de står rett ut og er flotte og runde de, sambo elsker dem meb for min del er de bare (sorry språket men) JÆVLA store, sånn nesten komisk store og jeg gruer meg som en hund til melka kommer :/ kommer til å bli sprengt og gigantiske som basketballer :(
Når jeg er ferdig med barn skal jeg fikse igjen, ta løftet jeg skulle ha tatt til å begynne med og små nette implantater :)

Eneste tipset mitt er å finne en god kirurg, ikke tenk på pris og finn ut hva du vil :) Ta deg en konsultasjon med en god klinikk, de kan svare på alt

Og til deg som spurte om de må byttes ut, så er det noen år siden de måtte det. Implantatene som produseres i nyere tid har livstidsgaranti :) mine er også i cohesiv gel, det vil si at det er sammenhengende gele istedet for flytende, som gjør at dersom jeg skulle få meg en skikkelig kakk og implantatet skal sprekke så vil det ikke lekke :)

Jeg har og er EGENTLIG kjempefornøyd :-) Grunnen til at jeg skriver egentlig, er at jeg var ganske mye større før og da jeg gikk ned i vekt begynte puppene å henge.
Jeg ville ikke ha brystløft pga det store arret, men kirurgen sa vi kunne enkelt løfte dem med protese. Og joda, de står rett ut og er flotte og runde de, sambo elsker dem meb for min del er de bare (sorry språket men) JÆVLA store, sånn nesten komisk store og jeg gruer meg som en hund til melka kommer :/ kommer til å bli sprengt og gigantiske som basketballer :(
Når jeg er ferdig med barn skal jeg fikse igjen, ta løftet jeg skulle ha tatt til å begynne med og små nette implantater :)

Eneste tipset mitt er å finne en god kirurg, ikke tenk på pris og finn ut hva du vil :) Ta deg en konsultasjon med en god klinikk, de kan svare på alt

Og til deg som spurte om de må byttes ut, så er det noen år siden de måtte det. Implantatene som produseres i nyere tid har livstidsgaranti :) mine er også i cohesiv gel, det vil si at det er sammenhengende gele istedet for flytende, som gjør at dersom jeg skulle få meg en skikkelig kakk og implantatet skal sprekke så vil det ikke lekke :)

Når kom de livsvarende protestene ? (År?). Noen som fortsatt bruker de gamle?

Jeg har , skal ikke byttes.. jeg gjorde det i 2010 :) (Colosseum klinikken med Dr. Roald..) KNALL fornøyd!!
OM du er inne på tanken så kommer du ikke til å angre :)

Hva har dere betalt? Og hvor gale må d se ut før jeg kan få noe dekket ? Etter 3 unger og totalt flatbrystet!

Hva har dere betalt? Og hvor gale må d se ut før jeg kan få noe dekket ? Etter 3 unger og totalt flatbrystet!
Å få dekke brystforstørrelse forekommer knapt. Derimot kan man få dekket reduksjon og løft dersom det er medisinske grunner. Å legge inn implantater må man i omtrent 100% av tilfellene dekke selv (bortsett fra enkelte medfødte tilstander og krefttilfeller). Har bare hatt reduksjon og løft, så kan dessverre ikke svare på det andre spørsmålet ditt.

Du får nesten garantert ikke dekket brystforstørrelse, med mindre du får en bortimot psykisk diagnose på at det ødelegger så stort for selvbildet ditt at du ikke kan leve som normalt.
Brystforstørrelse er rent kosmetisk, det har ingen praktisk fordel, så dette skal ikke dekkes av skattebetalerne.

Jeg har ikke angret et sekund! Jeg tok mine i 2008, du burde bare vente til du er helt ferdig med barn, for de forandrer seg under graviditet enten du ammer etterpå eller ei.

Jeg betalte 26000. Tror det er vanskelig å få dette dekket som flere her skriver, er vel oftere man får dekket reduksjon eller løft :)

Når kom de livsvarende protestene ? (År?). Noen som fortsatt bruker de gamle?

Jeg er ikke sikker, prøvde å søke litt men det kom ikke opp noe spesielt årstall, tror det er flere av disse på markedet, og kirurgene selv velger hvilken type de vil bruke i sin praksis.
Men de aller fleste plastikkirurgi kontorenes nettsider henviser til at de bruker disse brystprotesene med livsstidsgaranti, som ikke behøves å byttes med mindre man ønsker annen størrelse, eller ikke vil ha proteser mer :)

Jeg har , skal ikke byttes.. jeg gjorde det i 2010 :) (Colosseum klinikken med Dr. Roald..) KNALL fornøyd!!
OM du er inne på tanken så kommer du ikke til å angre :)
Så kjekt å høre. Hvordan fant du fram til akkurat den kirurgen? Colosseum har jeg jo sett reklame for. Tenker det er greit å finne ut av en kirurg folk anbefaler i alle fall Tror jeg må ta. Det eneste jeg tenker er hvor/hvem og eventuelt om jeg får flere barn, hvordan det blir å amme.
:):)

Jeg har ikke angret et sekund! Jeg tok mine i 2008, du burde bare vente til du er helt ferdig med barn, for de forandrer seg under graviditet enten du ammer etterpå eller ei.
Jeg har akkurat fått mitt første barn og er usikker på om det blir flere eller ei. Blir nok en del år til i alle fall. Forandrer det seg for alle? Går det fint å amme med protese?:)

Jeg har og er EGENTLIG kjempefornøyd :) Grunnen til at jeg skriver egentlig, er at jeg var ganske mye større før og da jeg gikk ned i vekt begynte puppene å henge.

Tror jeg kommer til å holde meg ca på denne vekten som jeg er nå. Utenom om jeg blir gravid en gang i fremtiden da. Har du noen tips til hvordan man gjør research på kirurger? Hvordan finner man ut hvor de er flinkest?:)

Tror jeg kommer til å holde meg ca på denne vekten som jeg er nå. Utenom om jeg blir gravid en gang i fremtiden da. Har du noen tips til hvordan man gjør research på kirurger? Hvordan finner man ut hvor de er flinkest?:)

Bra :-) litt vektforandring vil ikke gjøre så stort utslag men jeg gikk ned 35 kilo og det var en påkjenning for puppene :) haha.

Kunne sagt å søke etter erfaringer fra andre men jeg syns ikke det hjelper, det vil alltid være forskjellige meninger ang. de forskjellige klinikkene. Og de som skriver omtaler er enten spesielt fornøyd eller spesielt misfornøyd. Resultatet er også avhengig av hvor vidt man hører på kirurgens anbefalinger i etterkant av operasjonen og passer på sårene godt. Jeg har operert 3 andre ting også, og disse har jeg utført på Teres Colosseum klinikken i Oslo. De har en helt fantastisk kundebehandling, veldig erfarne kirurger, og nydelige lokaler! Man kan FØLE at man har kommet til en skikkelig plass. Forskjellen mellom Teres Colosseum og Oslo Plastikkirurgi var enorm. Lokalet der var som en liten leilighet, og kirurgen var som en innpåsliten selger i Tyrkia. Venninna mi opererte seg også der og ble misfornøyd, og når hun klagde har hun aldri fått så mye kjeft i hele sitt liv.
De hadde også en sak oppe i media for noen år siden at de kastet menneskerestene i vanlig søppel, istedet for å sende det til kondemnering som biologisk avfall (sikkert fordi de må betale for det).

Men som jeg sier så er det sikkert noen som har fantastiske tilbakemeldinger om Oslo Plastikkirurgi og negative om Teres Colosseum :)
Men anbefaler i alle fall på det sterkeste å ta seg tid til en skikkelig konsultasjon, gjerne med 2-3 forskjellige klinikker. Slik kan man se kirurgen i øynene og se om han/hun er oppriktig glad i jobben, eller bare vil selge. Samtidig får man se før/etterbilder o.l. som kirurgen selv har utført :-) håper du finner det rette for deg i alle fall!

Jeg har akkurat fått mitt første barn og er usikker på om det blir flere eller ei. Blir nok en del år til i alle fall. Forandrer det seg for alle? Går det fint å amme med protese?:)
Vet ikke om det forandrer seg for alle, men brystene forandrer seg jo som regel for de fleste når man blir gravid, mine "datt" litt ganske fort etter jeg ble gravid. Jeg fikk ikke til å amme, selv om jeg prøvde iherdig dag og natt i 3 mnd, men det er vel forskjellig fra person til person det og.

Jeg har. Har vært gravid og ammet et barn etter det. Det har ikke endret seg noe nevneverdig.

Jeg har mistet følelsen i høyre brystet, ellers er jeg fornøyd.

Vet ikke om det forandrer seg for alle, men brystene forandrer seg jo som regel for de fleste når man blir gravid, mine "datt" litt ganske fort etter jeg ble gravid. Jeg fikk ikke til å amme, selv om jeg prøvde iherdig dag og natt i 3 mnd, men det er vel forskjellig fra person til person det og.
Jeg tror mine er nokså like, så da vil de kanskje være det ved et eventuelt nytt svangerskap og . Har fullammet 8mnd og holder på å slutte nå når hun er 10mnd. Så de er kanskje litt mindre innehold i de:p Men vet du om de fleste kan amme med protese?

Back
Topp