silhouette-eksperter...

Dollface

Forumet er livet
VIP
hvorfor kutter silhouetten min frynsete når jeg skriver ut ord??
ser ut som kniven er sløv.. og så lot den bare vær å kutte enkelte steder også...

har den innstilt på speed=10 og thickness=30

burde jeg sette ned hastigheten kanskje?
den skjærte fint ut en binders, men den er jo ikke så snirklete som litt sammenhengende skrift....

og hvordan setter jeg den til å vise alle målene i inches eller cm?
Alt står i millimeter... kjedelig å regne om...

satte hastigheten ned... det hjalp litt, men ikke 100%

ser fremdeles ut som den drar med seg litt av papiret... [8|]

prøv å kutt to ganger på samme skrift....
tror dette er et gjennomgående problem for nesten alle som kjøper CR/shilouette.
har slitt med det samme. men om du kutter to ganger så kutter det helt igjennom.
På bazzilark har jeg hørt at det hjelper å speilvende det man skal skrive ut og legge arket oppned... men jeg har aldri prøvd det!

Du må ikke gi opp selv om du har kuttet i matten, det har jeg også, men det skjer som oftest hvis jeg har prøvd å skrive ut figurer (som andre har laget og lagt ut på nettet)og som jeg har lastet ned. Min maskin har til og med skjært i selve maskinen[&:] 

oppdatering...

den klarer tydeligvis ikke å skjære pent/fullkomment når skriften er for liten/snirklete/smal..
Det ble 97% bra med den skrifttypen jeg skulle ha, hvis jeg forstørret skriften litt.. la den to ganger oppå hverandre OG speilvendte det.. samt satte hastigheten på 1 og tykkelse på 33 (iallefall det tykkeste...)

ORIGINAL: Oline

*takke seg til tang*

*takke seg til silhouette som for prisen av 2 alfaer gir meg utallige muligheter* [:D][:D]

har tang også jeg altså...

skal selge elizaen min forresten, noen interesserte??

hva er tang og hva brukes den til?[:)]

Back
Topp