Sikring i bil

hønemor_bunn_100

Gift med forumet
Tenket på sånn nett til å sikre bagen i bil med. Noen som vet hvor man får kjøpt det.?

Aner ikke. Siden det ikke er anbefalt, man bør heller bruke bilstol fra de er født bortsett fra i visse tilfeller som veldig premature og sånn, har vi aldri satt oss inn i det. Antageligvis får du tak i det på vanlige barneutstyrsbutikker og forretninger som selger bilseter og andre bilting som torshov, mekonomen og sånn.

Jeg har også hørt at de anbefaler at man ikke bruker bag med nett over når man kjører.

Er ikke alle vognbager du kan bruke med sånn nett heller!!! Jeg kjøpte en sånn løs hardbag til den første vogna jeg hadde til storesøster, og den måtte jeg IKKE bruke med sånn nett, for det var den ikke godkjent til, var visst ikke alle bager som var godkjent for nett i bil!

Dette er setet jeg tenkte på å kjøpe meg å ha istedet for nettet [;)]

BRITAX Baby Safe Sleeper

Britax Baby Safe Sleeper er et sidevendt sete som gir god sikkerhet,
selv om stabiliteten på setet er under middels.

Toppkarakter på front- og sidekollisjoner,
og meget god støtte til hodet, som hindrer barnets utsyn noe.
Litt vanskelig å installere, men liten risiko for feilbruk.
Testens beste totalresultat.

les mere på
http://forbrukerportalen.no/produkter/15678/

sjekk ut kollisjonstesten i margen til venstre som heter "bagnett" http://sikringavbarnibil.blogspot.com/

det går an å leie og. vi leide til vår eldste pga vi skulle kjøre langt.
ellers har jeg brukt sete.

Så lenge du ikke skal kjøre så alt for langt av gangen ville jeg valgt bilstol som er mye sikrere. Kjører man litt lengre turer kan man også ta en pause der barnet får ligge helt flatt en liten stund[:)]

Man skal vel la babyer sitte max 3 timer i bilsete om gangen, så hvis man skal på lange turer er det jo bare å stoppe hvertfall hver 2.-3.time og legge babyen flatt eller i vogn i pausene[:)]

Vettu, det har jeg helt latt være å få med meg da jeg mener det er rett og slett uansvarlig å bruke det[;)]

Til forsvar for nett i bil så når tante var lien bebi og det ikke var normalt å sikre barn i bil. Noe bestemor syntes lite om og brukte nett til og feste bagen til vogna med i bil. Og tilfeldigvis en gang de var ute på kjøretur havnet de i en kolisjon der utfallet bel at bilen havnet på taket. Og oppi bagen lå tante like hel uten en skramme på seg. Hva om en bilen havner på hode og en bebi sitter i en bil stol? Er det da sikkert at den lille er like hel da???

Dette er grunnen til t jeg vil ha nett de første mnd.

Ps. den gang da var bilene ikke like sikre som nå!

ja det så flott ut. jeg vil i allefall ha nett til hu kan holde hode oppe selv. tror nok det blir nett.

ORIGINAL: Sisilie28

ORIGINAL: Mamasan

ORIGINAL: Kranglefanten

Vettu, det har jeg helt latt være å få med meg da jeg mener det er rett og slett uansvarlig å bruke det[;)]

Håper dere aldri opplever att deres lille baby får problemer med å puste når di sitter i bilstolen
hadde dere opplevd det hadde dere kanskje tenkt litt annerledes [:(]

Di fleste velger jo bilstol - og alt går greit.

Men jeg sier att for oss som vil velge ett annet alternativ til babyen blir litt større
også må få velge dette uten att vi skal bli sett på som uansvarlig....

Dere snakker om våres vesle baby som betyr alt i verden for oss også....
på lik linje som deres baby betyr mye for dere.

Synes det er bra att det nye setet til Britax som nevnt over her har kommet...
Det er veldig greit å ha ulike ting å velge mellom [;)]

Jeg sa bare MIN mening jeg. Og det er nok ganske mange som deler mitt syn på saken. Om det er så forferdelig å høre realiteten, vel..beklager!

En liten baby skal jo ikke sitte med hodet framoverbøyd i babysetet, da burde man virkelig finne seg et annet sete!!!

Back
Topp