sikring av huset?

blessed

Betatt av forumet
har dere begynt å sikre huset med lekegrind,sikring på skuffer o.l?? tror det må snart gjøres her i hus for lillemann er rask over gulvet [:D][:D]

Nei har ikke gjort det enda, men har tenkt at det snart må gjøres..[;)]

Ikke nødvendig enda her gitt. Her verken ruller han eller kryper.. så ingen hastverk. Jeg finner ham der jeg la ham [8D]

vi har trappegrind øverst i trappa. Noe mer tror jeg ikke vi skal invistere i. Storebror overlevde, så da gjør nok lillebror også det. Er bare å passe på!

Stikkontaktene våre er vel det eneste som er sikret[:)] De er så nye at vi ikke trenger å sette inni sånn sikring greier[:)] Resten tar jeg etterhvert. Ikke noe mobil kar vi har enda[:)]

Nei, det eneste vi skal kjøpe er sånn grind til å ha ved peisen. Vi har ingen duppeditter noen steder, og alle skuffer og skap er for tunge til at en unge klarer å dra de opp.
Bikkjene får vi ikke barnesikra, men har grinder sånn at vi kan stenge de i gangen/kjøkkenet ved behov [;)]

Har ikke gjort noe her ennå, men tenkte å få henta lekegrinda snart (skal kjøpe brukt av en venninne). Ellers ruller hun bare fra rygg til mage foreløpig, så hun kommer seg ingen steder på egenhånd ennå. [:)]

Har ikke annet enn stikkontakter som skal sikres og de er klare. Har faktisk tidlig tenkt å lære henne hva som er lov og ikke når det gjelder skuffer, skap og andre ting. 
Vet dette høres optimistisk ut, men det går veldig fint an.

Nå har jeg 2 fra før så det er relativt trygt her, altså ingen ting i hans høyde jeg er redd han kan ødelegge eller noe han kan skade seg alvorlig på[;)]

Skuffer og sånn har jeg aldri hatt sperrer på, de lærer seg å ikke røre og klyper han fingeren så lærer han jo av det også..eneste vi må vurdere er beskyttelse forran ovnen om vi fortsatt fyrer når han begynner stabbe rundt[;)]

Vi har jo også litt sikring fra før, blant annet grind ved trappa og duppedingser i stikkontaktene. Har så gamle stikkontakter i stua at det må sikres godt før vi får pusset opp der også. Men må muligens skaffe grind foran peisen. Vi har 2 ovner, men den vi bruker mest  står på en 10cm høy sokkel + at den har høye bein. Så vi får se det litt an. Hun er ikke akkurat supermobil enda!

ja i går gikk vi til innkjøp av trappegrinder. vi har to trapper her i stua, så nå er begge satt opp. veldig kjekt, da lillegutt ELSKER å gå i gåstolen sin.. ellers er han absolutt ikke mobil. for han krabber ikke, og ruller gjør han sjeldent. og hvis han gjør det, er det bare fra rygg til mage. og der blir han, til han blir lei og sutrer helt jeg til jeg snur han igjen.

men etterhvert skal jeg sikre kjøkkenskap og skuffer som har vaskemiddler og skarpe gjenstander. men resten av kjøkkenskuffene ser jeg ingen fare med om han leker litt med sleiva og stekespaden, så lenge han setter seg ned og ikke løper med det [:)]

også skal vi kjøpe en sånn peisgrind som vi skal bruke til neste vinter forran peisen, og vi kan også bruke den nå til sommeren da vi kan sette den forran verandadøren. jeg elsker å ha verandadøren oppe, selvom jeg fint kunne luftet med vinduene. men det er bare noe med det å ha verandadøren oppe når det er sommer og sol! [:)]

Vi har sikret huset, og mannen syntes det hadde vært bedre å bare kjøpt en hjelm til gutten!
Når jeg har kommet til småbarnsforeldre før må jeg innrømme at jeg har stusset over om man trenger så mye polstring, men jeg har altså blitt verre!
Trappegrinder, alle hjørner på bord ol er polstra, stikkontaketer, peisen mm.. og mer blir det nok etter hvert, for her finner han nye steder hver dag, som jeg skjønner må sikres bedre! Ommøblert har jeg også gjort, for i en stue på 50 km2 er det ganske mange møbler, som ble stående i veien....

Vi har sikra stubordet[;)] Med sånne puter på hjørnan - Siden de er så skarpe..

vi skal snart sette grind opp i trappa..

trur ikke det blir så mye mer sikring enn det.. [:)]

ORIGINAL: Bao

Vi har sikret huset, og mannen syntes det hadde vært bedre å bare kjøpt en hjelm til gutten!
Når jeg har kommet til småbarnsforeldre før må jeg innrømme at jeg har stusset over om man trenger så mye polstring, men jeg har altså blitt verre!
Trappegrinder, alle hjørner på bord ol er polstra, stikkontaketer, peisen mm.. og mer blir det nok etter hvert, for her finner han nye steder hver dag, som jeg skjønner må sikres bedre! Ommøblert har jeg også gjort, for i en stue på 50 km2 er det ganske mange møbler, som ble stående i veien....

hehehe! måtte le litt av kommentaren til mannen din! [:D][:D][8D]
typisk kvinner og menn! [8D]

selvom jeg annser meg som midt på tre, sånn "hysterisk" messig.. hihi.. (må bare bruke det ordet, for det er det jeg får høre at jeg er, stadig vekk)
men jeg tar det som et komplimang, for det er bedre å være hysterisk enn raka motsetningen.
er jo slik fordi jeg elsker barnet mitt så mye at jeg gjør alt jeg kan for at han skal være trygg her hjemme.
blir imponert over din selvinnsikt til å se at du har blitt en verre hønemor enn du noengang hadde trodd [;)]

ORIGINAL: trooper

Har ikke annet enn stikkontakter som skal sikres og de er klare. Har faktisk tidlig tenkt å lære henne hva som er lov og ikke når det gjelder skuffer, skap og andre ting. 

Det er vår plan og, går absolutt an, får sjå om me gir opp etterkvart[:D]

Vi har akkurat puttet sånne ting i stikk kontaktene i nærheten av lekematta. Trappegrind oppe og nede fugte med huset [8D] Ellers vet jeg ikke hvor mye vi blir å sikre... Skal prøve å lære han hva som er lov å ikke.... men er jo mulig vi blir å kjøpe noen skuffe-og skapstoppere. Iallefall på kjøkkenet der man har mat, kniver og oppvaskmiddel.

ORIGINAL: trooper

Eg e på den eg og, eg har sett at det går ann [:)][:)][:)] De foreldrene kunne ha duk på bordet til og med!!!!

Ingen sikring.. Kommer ikke i hus heller..

Hadde ikke noe sikring med eldste heller.. De lærer fort hva som er vondt, hva som ikke er lov! [:)]

Til gjengjeld har jeg en datter som ikke rører noe hun ikke har lov til!

(vi har ikke trapp.. Hadde sikret den om vi hadde)

vil legge til alle dere som sier at dere ikke skal ha sikringer og slikt, at dere skal lære barnet hva som er lov å ikke.

for min del handler det ikke om hva som er lov eller ikke, det å sikre skap og skuffer. for jeg skal ikke sikre verken noen av seksjons skuffene eller skapene i stua, ei heller på kjøkkenet annet enn en skuff med skarpe kniver og et skap som inneholder vaskemiddler. for han skal lære hva han får lov til å ikke, men når det kommer til hans sikkerhet tar jeg ingen sjanser.

og det handler kun om barnets sikkerhet (akkurat som man sikrer trapper er dette like viktig)!! ikke at han har lært at han ikke skal gå i de skapene! [:)]

Back
Topp