Sikon!

*Vintermamma*

Forelsket i forumet
Hei!
Leser om den nye leggerutinen du har begynt å bruke og skjønner at den visst fungerer veldig bra for dere [:D]
Min datter tar heller ikke smokken og leggingen kan derfor være nokså vanskelig innimellom..

Det jeg lurer på med den metoden du bruker er; blir ikke jenten din utålmodig/sutretete når du holder henne inntil deg etter hun er svøpt? Jeg har ikke prøvd den ut enda, men ser for meg at hvertfall min lille jente hadde protestert ganske bra hvis jeg hadde svøpt henne, satt meg på sengekanten å holdt henne i ro..tror hvertfall ikke hun hadde blitt heeelt rolig[8D]

Eller hvordan fungerer dette hos deg?[:D]

det gjoer ikke noe med litt protester saa lenge du er der [:)] Ayla graater ogsaa fremdeles ved legging ( jeg bruker PU/PD metoden ) men mindre for hver dag, i dag tok det 20 min, fredag tok 2 timer. Saa lenge de ikke graater alene, er bare protester fordi det er uvant.

ORIGINAL: Sikon

Denne metoden har blitt redningen for meg som er alene hjemme i 14 dager da mannen er på nordsjøen. Jeg begynte virkelig å få vondt i nakke/skuldre.

Jeg kan fortelle hvordan det er hos oss:

- Først er det kveldsstell, bad, kanskje litt masasje, bleie og nattis.
- Så legge rjeg henne i helseteppet og tuller henne inn slik at hender og det sitter fast. Ganske stramt, men selvfølgelig ikke alt for stramt. Hun vekker seg selv og kaver veldig med armene, så det fungerer veldig godt.
- Så ammer jeg henne på en stol jeg har ved sengen hennes inne hos oss. Bruker god tid og tar gjerne en rap så neste pupp.
- Når hun er ferdig tar jeg henne opp og inntil meg, da blir det protest og hun begynner å gråte. Men må få opp en rap og holder henne slik til hun roer seg. Kan ta 5 min men også 20 min. Sier ofte ssh, synger en sang, og klapper forsiktig, men gynger ikke. Jeg bruker en propp i det øret hun er nærmest, da hun kan rase veldig bra.
- Men hun roer seg alltid, sitter da litt ekstra til huun er HELT rolig og hører pusten går tyngre. Så legger jeg henne i sengen og klapper forsikig på ryggen samt sier sssh. Oftest er det nok og hun sovner, noen ganger blir hun veldig urolig og begynner å rase igjen. Da begynner jeg på nytt med sittingen. Viktig å være tålmodig her!

Så ja, hun raser veldig når jeg sitter med henne. Men det går bedre og bedre for hver kveld! [:D]

LURT!!!! [:D] Er volum på disse små gitt [:)]

Så god oppskrift du hadde, skal prøvde ut det med å styke og trøste uten å vugge - for når vuggingen stopper så "våkner" hun til igjen.

TUSEN takk for så godt svar [:)][:)][:)]
Veldig godt å få bekreftelse på at det er greit at de protesterer litt ved legging!
Men det vanskelige synes jeg er hvis gråten tar seg opp, ikke gradvis avtar -men går over i hyling!
Er liksom så redd for at det er noe annet som er gale (som sulten osv, men har jo selv sluttet å sutte..?!?!) + liker absolutt ikke tanken på at hun skal gråte seg i søvn hver kveld..for er vel egentlig det de gjør, frem til de blir vant til rutinen?!

Siste spm; hva mener du med at hun vekker seg selv med kaving med armene? [8D]

Bare takknemlig for alle råd jeg icebaby[:)]

Men er liksom så redd for at det skal være noe gale..som mer sulten, vondt el noe når hun hyler sånn!
Men kan jo ikke være det når hun selv har sluppet puppen og i forkant spist lenge + ikke før har vist tegn til noe smerte...

Men jeg ligger ofte i sengen å ammer henne og da sovner hun ofte m puppen i munnen, men jeg tar henne likevel opp for å rape og da våkner hun ordentlig.. Er det noe som sier at jeg heller burde sitte på sengekanten å amme henne?!?

Back
Topp