Sikletråd

FrkPippi

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
Kom plutselig over denne og jeg fikk helt vann i munnen! Tror kanskje jeg lager den til middag til meg selv, bare sløyfer eggene :hungry:
https://www.nrk.no/mat/kylling--og-nudelsuppe-1.14490897

Er så svak for fristende oppskrifter og hadde vært gøy å se om noen kom over noe fristende!
Jeg lagde denne https://www.nrk.no/mat/ostekake-med-blabaer-og-sitron--1.14463492 i forrige uke, men ble bare kvalm av den så samboeren har spist hele selv :laughing002 :smiley-angry017

Ser sykt godt ut! Meeen jeg har skikkelig stygga på kylling om dagen:hungover::chicken: Nudler er alltid godt da. Og kraften som blir igjen:hungry:

Ser sykt godt ut! Meeen jeg har skikkelig stygga på kylling om dagen:hungover::chicken: Nudler er alltid godt da. Og kraften som blir igjen:hungry:

Enig! Det er suppa og kraften som er best! Har hamstret sånne klare buljonsuppeposer, har helt hekta om dagen :hilarious:
Og skjønner greia med kylling! Jeg har ikke spist annet enn filet etter at jeg ble gravid, men siden jeg var liten har hel kylling vært en av mine favs :hungry:

Kan jo koke kraft fra bunn selv, smaker mye bedre og tilfører mye mer enn buljong =)

Helt enig, men da tar det litt mer tid, men sånn ferdigbuljong inneholder veldig mye salt, så mye bedre å lage selv :hilarious:
Men veldig lett uten buljong/kraft også! Man kan bruke ferske urter, hvitløk, fiskesaus, litt soyasaus, red curry paste, løk og chilli, da trenger man ikke buljong :) og så kan man velge om man vil ha kokosmelk (jeg liker best uten, eller kun en liten dæsj)
Lagde en sånn variant i steden, gadd ikke gå på butikken :p var sykt godt!

Jeg har litt dilla på å lage gulrotsuppe med ingefær, chili, kraft, løk og kokosmelk. Den blir så tykk og god. Nesten som gulrotgrøt.

Jeg har brukt å lage kraft når vi får tak i en rein eller elg. Jeg bruker å få beina av mamma og pappa når de kjøper helt dyr, så koker jeg kraft å heller i isbitposer og noen i små frysebokser.

Jeg har litt dilla på å lage gulrotsuppe med ingefær, chili, kraft, løk og kokosmelk. Den blir så tykk og god. Nesten som gulrotgrøt.

Jeg har brukt å lage kraft når vi får tak i en rein eller elg. Jeg bruker å få beina av mamma og pappa når de kjøper helt dyr, så koker jeg kraft å heller i isbitposer og noen i små frysebokser.

Nam! Den suppa hørtes god ut! :hungry:

Smart med eget kjøtt! AMA og pappa har mengder med elg i fryseren, kan jo ta med meg litt! :D

Enig! Det er suppa og kraften som er best! Har hamstret sånne klare buljonsuppeposer, har helt hekta om dagen :hilarious:
Og skjønner greia med kylling! Jeg har ikke spist annet enn filet etter at jeg ble gravid, men siden jeg var liten har hel kylling vært en av mine favs :hungry:

Må kanskje prøve buljong selv, pr nå er det bare vann som går ned:wtf:

Enste jeg sikler på for tiden er brownies med is og sjokoladesaus ❤️❤️
Ikke laget noe enda men sett på oppskrifter i flere dager :-P

Back
Topp