sikkert tåpelig

tretroll

Forumet er livet
VIP
men ble skikkelig lei meg i dag.

Jeg har bare sjekket at de skal ha karneval i bhg - ikke spurt noe mer om det. Og så fant jeg mønster på DET superstilige froskekostymet, og når jeg viste bilde til Nathaniel, pekte han og sa Taniel frosk, mamma!!! Så da bestillte jeg materialer fra Danmark, og har lagt i det en hel del arbeidstimer...er ikke akkurat et enkelt lite kostyme!!

I dag får jeg beskjed fra bhg om at de skal lage kostymer i bhg sammen med barna. Så nå sitter jeg her med et halvlagd kostyme i str 2 år som ikke kommer til å passe til neste år, og som jeg har sååå lyst at han skal gå i, og som jeg har lagt masse arbeid ned i. Men jeg har ikke lyst å sende han i bhg i det dillete kostymet heller, når de andre skal lage seg papirmasker, liksom!!!

Blir litt sur også - jeg elsker å dille med slikt og hadde jeg hatt jente hadde jeg kanskje hatt mange år å gjøre slikt, men til en liten gutt er det ikke mange år før det ikke er kult nok at mamma fikser...så jeg vil så gjerne få lov å gjøre det mens han enda er liten!!! Men så er det jo ike akkurat en ting det er noe vits i å bitche i bhg om heller - ingen som tar skade, liksom!!!:

la han gå med det når han ikke er i bgh eller en annen dag?

Jeg synes det er fint at de lager klærne!..[:D] tenker på de som ikke har råd til dyre utkledninger og så går alle ikke rundt som askepott og robin hood[:D]

Nei helt ærlig lar jeg han ikke surre rundt i kostyme utenom når det er karneval altså. Og ikke gidder jeg lage ferdig for gutten i magen som kanskje passer det om 2 år. Da kaster jeg heller dritten i søppla, sorry.

ORIGINAL: Bitzyh

la han gå med det når han ikke er i bgh eller en annen dag?

Jeg synes det er fint at de lager klærne!..[:D] tenker på de som ikke har råd til dyre utkledninger og så går alle ikke rundt som askepott og robin hood[:D]

enig! mine barn går ofte i bhg i fullt kostyme!![:D]
 han får sikkert brukt det masse!! det hørtes ut som et kult kostyme...[:)]

ORIGINAL: Nates Mamma

Nei helt ærlig lar jeg han ikke surre rundt i kostyme utenom når det er karneval altså. Og ikke gidder jeg lage ferdig for gutten i magen som kanskje passer det om 2 år. Da kaster jeg heller dritten i søppla, sorry.

[8|]

why NOT??
Mateo elsker å kle seg ut han!!!!!!!!!

e d ingen anne karnevall dåkk kan gå i?
synn å kaste nåkka såm man legg mykje tid å arbeid i.

mine elska å kle sæ ut så d før di jøre når som helst her heime å mi elste e litt "sur" på at mammaen ikkje orke lage kostyma t ho[;)]

så utrolig kiipt.Spurt barnehagen om du kan få bruke det du har?Fortell det du har gjort.

Jeg skjønner sinnsykt godt at du mister motet[&o]

Arranger minikarneval ei helg da vel [:)] Be noen av vennene hans og lag en liten fest for dem.

åååå...hadde det vært litt større så sku je kjøpt det av deg. i barnehagen te vesla så ska de ha karneval med tema-dyra fra skinnvotten...
har tenkt på frosk, men det er jo itte å få kjøpt kostyme....

ORIGINAL: FjerneErna

Arranger minikarneval ei helg da vel [:)] Be noen av vennene hans og lag en liten fest for dem.

Ikke så dumt[;)] kanskje jeg skulle gjort det.... er jo mange som har kostyme de bare får brukt en gang...[8|]

Skikkelig kjipt da.

Her i huset kler de seg ut tidt og ofte, så her hadde det i alle fall blitt brukt MYE, men litt annerledes til en 2 åring kanskje.

Men går jo fint ann å lage eget karnevall hjemme da.

Forstår barnehagen også, at de vil lage egne kostymer, for har opplevd at barn kommer uten, og det er kjempe vondt for de.

Legg gjerne ut bilde av det nye kostymet[:D]

Har du fortalt i barnehagen at du har et kostyme som både du og gutten din har lyst til å bruke og fått nei til å bruke det? Det høres jo rart ut.

Vi skal ha karneval vi også snart. Da kan barna velge om de vil ha kostyme eller ikke. Alle blir tilbudt ansiktsmaling så da får jo alle "pyntet" seg litt allikvel. Er jo litt for å unngå kjøpepress at barnehager ikke sier at barna skal ha kostymer, men er jo stort sett lov om man har lyst da.

Ikke tåpelig og jeg forstår din reaksjon. Å sy er ikke min sterkeste side og hadde nå jeg gjort noe slikt som å sy en kostyme så ville jeg også reagert slik du gjør nå. Er jo en ting å gjøre noe for unga sine, lage kostyme som man er litt kry over å ha fått det til.

Sier som fjerneerna.. fiks sammen en liten karnevalfest for de små hjemme hos dere, eller spør om å få låne bhg en kveldstid der du ber inn alle ungene og foreldrene, kanskje flere ville ha sett det som moro!

ORIGINAL: Labambie

Hehe! Har du sydd kostymet bare sånn at de andre barna skal få se det, eller fordi at ungen din skal kose seg med det? Han vil sikkert storskose seg som frosk enten det er hjemme eller i barnehagen

da er det vell ikke noe å suttre for[8|]

ORIGINAL: FjerneErna

Ikke så dumt[;)] kanskje jeg skulle gjort det.... er jo mange som har kostyme de bare får brukt en gang...[8|]

Det skulle jeg også foreslå. Er jo bare å arrangere en liten "fest", hør med andre foreldre hva de tenker osv. Men uansett kan vel ungen bruke kostymet hjemme til lek..?

ORIGINAL: Labambie

Hehe! Har du sydd kostymet bare sånn at de andre barna skal få se det, eller fordi at ungen din skal kose seg med det? Han vil sikkert storskose seg som frosk enten det er hjemme eller i barnehagen

sign[8|]

Synes det er bra barnehagen din tar hensyn så ingen barn skal føle seg utenfor jeg. De ordner med "kostymer" i barnehagen så da blir det likt for alle.

Back
Topp