Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Nå har ikke jeg barn selv ennå, men jeg har småsøsken og har vært liten selv en gang.
Syns ikke du er for streng, jeg. Unger har bare godt av å ha noen faste oppgaver de må gjøre. Var jo ikke store greiene han skulle gjøre heller.
4 ting hun må gjøre hver dag:
*Komme rett hjem fra skolen
*Gjøre lekser før middagen
*Rydde av fatet sitt etter middag
*Være i seng før kl 21/ 22 i helgene
Dette får hun 40 kr for.
Ellers har vi andre oppgaver:
*Gå ut med søpla 2 kr
*Ta ut av oppvaskmaskina 3 kr
*Rydde rommet 15 kr
*Tørke støv 5 kr
*Gå på butikken for meg 5 kr
Gutten til gubben er 6 år, og må både hjelpe til å dekke/ rydde av bordet når
vi spiser!
Han får jo god hjelp og veiledning av dattera mi på snart 13,
men synes det er selvfølge at de kan hjelpe litt til.
Minsten på 2 hjelper til så godt han kan!
Ellers forventer jeg ikke så mye, de har ikke faste oppgaver, men jeg forventer
at de hjelper til/ utfører oppgaver jeg ber dem om!
Jeg synes kanskje det var litt mye. En ide å innføre litt og litt i alle fall (?)
Jg har ikke så store barn, men eg gutt på 6 år. Han rydder av bordet når vi ber han om det. Setter på plass sko og jakke når vi kommer inn og gjør leksene sine når han skal.
Husarest er jeg egentlig litt i mot. Jeg har aldri blitt straffet med det og kommer heller ikke til å bruke det her hjemme. Jeg mener at det finnes andre måter å lære barn hva som er akseptabel oppførsel og ikke.
Men nå vet ikke jeg hvordan gutten din er. Får han en advarsel. Altså har han mulighet til å sette på plass skoene sine om han har glemt det.
Jeg er absolutt for at barn kan hjelpe til hjemme, bare det ikke blir så voldsomt, for da blir det ofte mer styr å få de til å gjøre det enn det gagner.
Hufff. Ble litt rotete dette. Jeg har som sagt ikke så store barn, så det er ikke så lett å komme med noe fornuftig heller.
Nope syntes ikke du er for streng, dette er jo enkle regler for han. De må på dette punkte lære litt ansvar. Jeg har slitt me min 10åring i flere år, han vil ikkee noe å vi har MINIMUM 3 store krangler per dag... Vi har nå blitt tilbudt hjelp av PMTO (Parents management training) håper det hjelper nå...
Syns du er heldig jeg siden han bare har glemt seg bort engang. [:D]