sikkert et veldig teit spm..

*lavendelfrøken*

Glad i forumet
Men hvorfor må egentlig kokt vann stå i kjøleskapet?
Det er jo bare vann[8|]

hahaha! vet du hva jeg har lurt på det såååå mange ganger, men har aldri tord å spørre!!! hiohi

ORIGINAL: Soul

hahaha! vet du hva jeg har lurt på det såååå mange ganger, men har aldri tord å spørre!!! hiohi

hahah har lurt på det en stund sjæl[8D]
Måtte bare spørre jeg nå[8D]

Eg vil tippa det e fordi bakterier gror fortere i romtemperatur:)

ORIGINAL: Frk.Careface

Vil jeg tippe å [8D]

ORIGINAL: Frk.Careface

ja var det jeg tenkte også,, men blir det bakterier i reint vann i en tett tåteflaske[8|] blir kanskje det[8|]
Ikke vet jeg hehe. men har nå hvertfall detta vannet i kjøleskapet[8D]

det er skikkelig god bakteriebombe i vann egentlig. legionelle fx... derfor skal ikke vann som har stått i romtemp for lenge drikkes. (skal jo stå en stund da, men....)

ORIGINAL: Novemberstjerne

det er skikkelig god bakteriebombe i vann egentlig. legionelle fx... derfor skal ikke vann som har stått i romtemp for lenge drikkes. (skal jo stå en stund da, men....)

aha okei.. takk for svar, har lurt på dette en stund så[8D]

ORIGINAL: lillemille88*

aha okei.. takk for svar, har lurt på dette en stund så[8D]

ikke så godt å vite :-) er jo som du sier "bare vann" :-)
En plass jeg jobbet ble det legionella utbrudd. Mange syke pga at de drakk vann som hadde ligge for lenge i røra. Dette er jo ikke farlig i et vanlig hus. Vi bruker jo noen liter til dagen og får god sirkulasjon på vannet :-)

Em.... Da lurere jeg videre ang dette spørsmålet. Hvordan er det da i Termos?? Hvis en tar kokvarmt vann i Termos om morgenen å bruker dette jevnt å trutt i løpet av dagen...? Fullammer selv, men hender jo jeg tar med meg Termos hvis vi skal være vekke hele dagen og kanskje må bruke MME på tur e.l

Det skal jo sies at vannet skal stå en stund for at det skal bli"farlig"! er jo snakk om daaagevis dette. Jeg har og vannet på termos for hele dagen. Gjelder vel og spes plastflasker... har en en imsdalflaske med vann som hadde stått åpnet for lenge så hadde jeg vært skeptisk...

Det skal jo sies at vannet skal stå en stund for at det skal bli"farlig"! er jo snakk om daaagevis dette. Jeg har og vannet på termos for hele dagen. Gjelder vel og spes plastflasker... har en en imsdalflaske med vann som hadde stått åpnet for lenge så hadde jeg vært skeptisk...

Pjuuuuh!! D var da godt å vite!

ORIGINAL: Cec*

Pjuuuuh!! D var da godt å vite!

[:D]

Mange tanker og spørsmål som dukker opp! Godt at vi kan spør her å få svar [;)]
Og ingen spørsmål er jo dumme! Det en ikke vet, det vet en ikke. Uansett hvor "vanlig" det er!

Back
Topp