Sikkert et dumt spm, men...

gravidfotball

Glad i forumet
Kan noen svare meg på hva narresmokk er for noe? Hva er forskjellen på det og vanlig smokk?? Kan ikke en nyfødt baby ha vanlig smokk? Er sikkert helt idiot jeg som ikke vet det, men...

Hakke peil jeg [:D]

ORIGINAL: MammaTilLillesnuppa

Er ikke narresmokk bare et annet navn på smokk da? Trodde jeg hvertfall... [:)]

Hehe, isåfall har jeg aldri hørt det før [8D] Så på en blogg at hun skulle ha narresmokk til babyen i sykehusbagen, og stusset litt over "narresmokk"..

Jeg tror også d at d er d samme som smokk, bare et annet navn!

samme som smokk det. folk sier forskjellig[;)]

Narresmokk er det samme som vanlig smokk - bare et annet navn[;)]

Ganske unødvendig å gi ting flere navn, som om vi ikke har nok å hold styr på?[:D][:D][:D]

Navnet narresmokk kommer fordi det er en slags uekte eller narre versjon av puppen! Men ja, det er det samme som vanlig smokk[:)]

tror det heter det fordi den liksom erstatter puppen[:D]

hehe jeg regner og med at narresmokk er et annet navn for smokk! Lurer jo babyen på en måte! Skal vel sikkert i bunn og grunn være en nippel! :P

ORIGINAL: Cybele

Navnet narresmokk kommer fordi det er en slags uekte eller narre versjon av puppen! Men ja, det er det samme som vanlig smokk[:)]

Det var det jeg også tenkte [:)] Puppen, eller flaska kanskje.. men er ganske sikker på at narresmokk og vanlig smokk er det samme [:D]

Opprinnelig var det vi nå kaller smokk en narresmokk, mens det "gamle" smokk er smokken som sitter på tåteflaskene!

Smokk var altså det barnet fikk melk gjennom dersom barnet ikke ble ammet :-)

Her sier de aller fleste tutt! mange navn på den greia der,hehe....

Det finnes smokker som er inndelt etter alderen til babyen, men som jeg har skjønt er det ingenting i veien for at babyen skal bruke "feil" størrelse om babyen liker de selv... Men den minste størrelsen har mindre stykke "utenfor munnen" og jeg synes no det er litt finere jeg da enn en bitteliten baby med en smokk over halve ansiktet!

Back
Topp