Sikkerhetsbelte for gravide?

Ja jeg bruker det. Skal bruke det fra man er ca 2-3 mnd på vei.
Mener hun sa 2 mnd

Jeg har, og bruker :)
Jeg kjører melllom 5 og 7 timer to til tre ganger i uka, og syns rett og slett det er mer behagelig ;) også slipper jeg enda et ekstra press på blæra, siden lille spire stadig bruker den som trampoline :P

Brukte mitt for første gang. Syns det er mer behagelig fordi den plasserer beltet lengre ned så den slipper å presse på magen. Ett sikkerhetsbelte skal jo sitte ganske stramt, så det å få selve belte under magen er mer behagelig. Har hatt kul en stund så jeg har kjent på forskjellen.

Jeg har brukt mitt fra jeg var ca 11 uker, siden min kjære syntes det var på tide å kjøpe det til meg da ;)
Slipper trykket som det vanlige beltet gir, så det er mye mer behagelig :)

Ikke jeg heller, men ser nå at det er for mors komfort og ikke for barnets sikkerhet, så gidder ikke kjøpe det før magen blir stor;)
Det er for både din og barnets sikkerhet:) skulle du være så uheldig å krasje, så vil beltet gli opp og stramme over magen. Bruker du gravidbeltet så vil beltet stramme over hoftebeina:) Bare en bonus at beltet blir mer behagelig å ha på.

Det er for både din og barnets sikkerhet:) skulle du være så uheldig å krasje, så vil beltet gli opp og stramme over magen. Bruker du gravidbeltet så vil beltet stramme over hoftebeina:) Bare en bonus at beltet blir mer behagelig å ha på.
Sjekk linken over;) er stor uenighet i det...

Beltet skal uansett hvile på hoftene, ikke på magen - så dette er nok ikke nødvendig, bortsett fra evt for komfort!

Last edited:
Back
Topp