Sikkerhets belte ???

Tommeliten

Glad i forumet
Har sett at flere grvide som har noe på sikkerhetsbelte når de kjører bil ?.
Hvor viktig er dette ? Så litt på det, det så ut som noe styr.... noen som har noen erfaring ? Eller er dette høyst nødvendig ?
Noen ganger kjører jeg, andre ganger sitter jeg på. har 2 biler også, så det virker som litt riks ! ønsker tilbakemeldinger.... både positive og negative !

[:)] Heihei:-) jeg vet hva du mener:-) husker ikke navnet på det, men det er til nytte hvis man skulle kræsje, for da vil en vanlig sele klemme rett på fosteret, mens en slik babysafe vil legge seg mere rundt magen og er derfor mere sikker enn en vanlig sikkerhetssele:-) jeg har ikke en slik en, men kjenner endel som har og de har bare gode erfariner tror jeg:-)) kommer jo litt an på hvor mye du er i bilen da sikkert:-) jeg for min del går en del for å få trimmet litt frem mot fødselen.. hehe det trenger man jo:-)
Håper dette var til litt hjelp:-))

Heisann! jeg har nettopp begynt å bruke en slik gravid pute sele...den fungerer slik at dersom vi krasjer, så vil ikke beltet stramme på magen, men på lårene. Jeg vil på det sterkeste anbefale en slik pute til dere, er ikke så mye styr som det ser ut til. En bekjent av meg krasjet 7mnd på vei med et vanlig bilbelte på seg, og babyen fikk så stort press på seg at den fikk en kraftig hjerneskade....
Desse putene er mye sikrere dersom ulykken er ute, selv om man føler seg en smule snål med den til å begynne med så er det verdt det. =)
Dere får leie den billig hos de flese bilforretninger som leier ut barnesete!

Jeg har og invistert i et slikt belte. Synes faktisk det er ganske behagelig siden jeg ikke får noe press på magen, får helt noia når noe er stramt over magen!

Hei

Et slikt belte må du nok kjøpe deg. Det er faktisk anbefalt å bruke fra 3 mnd. Om du er uheldig kan du abortere bare du bremser hardt og selen strammer over magen.....

Beltet er forresten veldig enkelt å ta av og montere.... bortsett fra når magen når max (hehe).

Vil også anbefale det beltet...Har ikke bil selv,men har fått et slikt belte av ei venninde og det brukes når jeg er i bil!
Har forresten sett det faktisk er anbefalt å bruke fra 2mnd graviditet...
Og det fins ikke vanskelig å "montere"!

Har en beesafe selv jeg. Og er veldig fornøyd med den[:)] Kunne ikke tenkt meg å vært foruten. Anbefales!!

Advarsel:
Det finnes to typer sånne "gravid-seler"
-den ene drar beltet ned mellom beina,
- den andre holder beltet nede på hver side av beina dine.
Begge disse baserer seg på å holde beltet vekke fra magen og da altså barnet..
men ingen av de tåler veldig brå stopp, da ryker knappene/borrelåsen med en gang..

forskjellen på de to er at den som drar beltet ned på midten spretter rett opp i magen og slår deg rett der du helst ville holde den borte fra.
det skjer ikke med den som holder beltet ned på sidene, der får du kansje vondt i lårene, men du slipper å skade barnet slik som den andre gjør..

Sier ikke dette for å skremme alle de som har kjøpt den "første" typen, men det er ment som en advarsel for de som vurderer å skaffe seg sånt utstyr.

-viser også til innlegget mitt om sånne belter på kjøp og salg-forumet.

Hilsen Fiorelina

Back
Topp