Sikkerhet

@mandasMamma

Glad i forumet
Bare lurte på om dere vet mye som sikkerhet på forskjellige ting dere kjøper.
Er så usikker ang kjøp av bilsete o.s.v
Har jo kjøpt vogn, men den var selvsagt ikke med på testen til forbrukerombudet.
Dessuten så var det bare sportsvogner de testet.
Tror dere at en dårlig test på en type vogn er generelt for det merket da?

Blir bare så kjempe forvirra av hva man skal velge jeg

nei,eg ser ikkje så mykje på det egentlig..veit gjerne kva eg vil ha etter å spurt erfarne mammer- har mange svigerinner, både i fohold til det som er praktisk og best.

Når det gjelder vogn ser jeg heller på det som blir skrevet på forum osv. - synes det er greit med erfaringer heller enn tester. Når det gjelder bilsete hadde jeg i hvert fall lest de siste testene såpass at jeg ikke ville ha Acto-stol - det at stolene løsnet under kræsj-testen synes jeg var skremmende, og når representanten for selskapet ikke hadde noe fornuftig å si heller, så synes jeg det var greit å velge noe annet... Så svaret er vel at det blir en kombinasjon...

Men jeg tror ikke nødvendigvis det er sånn at fordi en modell gjør det bra eller dårlig på en test så vil alle fra samme produsent gjøre det like bra/dårlig - det kan være designfeil på en modell selv om alle de andre er fine.

vi har den acta graco stolen du sikter til,og den testen var feil pga stolen var ikkje rett montert!
her i distriktet med dårlege veier er det best-selgeren.
vi er kjempefornøyd med den stolen.
har ein god del fordeler somikkje andre stoler har, som t.d intern stilling av sittestillinga - kan få kvile el sitte-, hellingsindikator som viser når hellinga på stolen er rett montert mor kjøreretninga, gode og store sidestøtter,
lett å ta av å vaske trekket! mange stoler har ikkje alt dette.
og stolen varer til ein må skifte til pute!
men for all del,ein må gjer det ein føler selv er best og trur på! ikkje alle har vore like konstruktive inne på den diskusjonen om nettopp dette setet,men det får nå stå for andre si rekning!

Jeg tenker selvfølgelig litt på sikkerhet, men man må huske at det er ikke bare de tingene som er best i test som er sikkert. For å bli best i test skal det som regel være idiotsikkert!

Alt som selges av bilstoler og vogner og annet utstyr til det minste må godkjennes i Norge, og det er ganske strenge krav til det i tillegg! :)

Så sist kjøpte vi et bilsete som ikke er spesielt kjent eller noe, men vi har vært kjempefornøyde, og det er jo godkjent! så hvorfor ikke?

[:)][:)][:)][:)]

Hvor finner jeg alle disse testene ?????? På vogner og bilseter feks...

ORIGINAL: Iroim

Hvor finner jeg alle disse testene ?????? På vogner og bilseter feks...

www.forbrukerportalen.no

Også går det an å kjøpe et blad som heter foreldre&barn, det kommer alle testene på trykk!

Jeg digger bladet og abbonerer! :)

Back
Topp