Sier du ifra?

mammabella

storesøster og lillebror :-)
Om du ser små barn på 1år sitte framovervendt i combistol.....?
De skal jo ikkje brukes framover å det e jo anbefalt at dem sett bakovervendt tell 4år!!!

Combistol er jo ikke forbudt å bruke fremovervendt selvom det ikke anbefales. Nei jeg sier ingenting, men har veldig lyst!!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei, hvis ikke det er bestevenninna mi eller noen i familien eller noe sånt. De gir jeg jo råd til ellers også.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei. Kunne anbefalt bakovervendt til nærmeste familie, men går ikke bort til tilfeldige folk å preker om dette med bilstol altså.

Nei eg sier ikkje ifra. Har prövd å si i fra till en mor en gang att hon hade festat maxi cosi feil.detta va en eg Kännte og. Till slutt måtte eg bara gi meg å hålla me vekk fra det.

Nei, men diskuterer gjerne bilsikkerhet med venninner. Spesielt flere som jeg vet sikrer uforsvarlig. (De minste fremover, litt større barn som er for lette til beltestol og 4-åring på pute-fremme...) Så får det være opp til foreldrene hvordan de da sikrer dem. Alle (som jeg snakker med) ønsker det beste for barna sine, men ikke alle skjønner viktigheten av riktig utstyr...

Nei, men fikk fryktelig lyst til å gå bort til en dame utenfor butikken her om dagen. Hun hadde ungen bakovervendt, men satte posene inn i bilen i stedet for bagasjerommet. Liten vits i å sikre ungen når ikke varene er sikret. I en eventuell krasj vil varene kunne drepe dem begge uansett hvor sikret de er...

Nei, men har gruelig lyst!

Jo forresten, sa til ei mor i bhg en gang da hun festa babybilstolen fremovervendt (!) at den strengt tatt skulle stått andre veien.....

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Nei :o sa hadde det blitt krig da !!!

Regner med foreldre er veeeeldig klar over anbefalninger ig tester som er gjort.. Men det finns en god dem av dem som mener det er så dramatisk å følge 'alle' råd, så de bedreviterne der får bare holde på..

Håper heller det blir påbudt med bakovervendt ganske så snart, det er ikke før det skjer at folk skjønner alvoret..

Har sagt det til folk jeg kjenner.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, kunne ikke falt meg inn. Vi har datteren vår fremovervendt, med meget god grunn. Men jeg har reagert på de som har kombistol på store barn som sitter fremovervendt og bruker de integrerte selene som er i sete. Da får jeg grøsninger når jeg tenker på front-mot-front ulykker. Heldigvis for oss alle er det ikke vanligst med front mot front!

Jeg sier ikke noe, men jeg skal innrømme at jeg tenker mitt.

Jeg skulle ønske jeg klarte å si ifra, men synes det er veldig vanskelig.

Back
Topp