Sideseng?

1234abc

Betatt av forumet
Søvnløs i september 2025
Pumpkin Bumps 2025
Hvilken sideseng har dere de 6 første månedene? Jeg har malm seng så det er en irriterende kant på den. Vet dere om noe som kan kobles til sengen slik at man kan rulle over til babysengen når man ammer?
Har noen erfaring med det?

Monterte maxi cosi iora i dag ❤️
Vi har myk rammemadrass (altså uten kant), så jeg har ikke tenkt over problemstillingen du spør om. Kanskje du kunne tatt et pledd eller noe og bretta tykt, og lagt under madrassen i bedside crib, over kanten på senga di og under din madrass? Da blir i alle fall ikke kanten mellom sengene så hard.

Har kjøpt yngri, kan justere høyde på den som med flere andre. Tror jeg ville fulgt rådet til Ari om dere ikke planlegger å samsove:happy:

Vi har kun kjøpt sprinkelseng, så spent på hvordan sovesituasjonen faktisk blir når han kommer. Har ganske lite soverom, så har ikke plass til noe ved siden av sengen. Blir alternativt å ha han sammen med meg i sengen (ja, har lest rådene ift. dette)
Ev. noen som har erfaring?

Erfaring med første var at han våknet hver 2-3 time for å amme. Jeg la han i en seng ved siden av men det var litt slitsomt å trakke ned med en fot så denne gang håper jeg på å finne en sideseng hvor jeg bare ruller bort til baby. Men jeg har lest at det heller ikke er så enkelt for man skifter pupp og da må baby på andre siden igjen. Sist gang sovnet jeg av og til med baby i sengen for jeg var så søvnig så regner med at det kan skje men ønsker at baby skal ligge i sin egen seng.

Vi har kun kjøpt sprinkelseng, så spent på hvordan sovesituasjonen faktisk blir når han kommer. Har ganske lite soverom, så har ikke plass til noe ved siden av sengen. Blir alternativt å ha han sammen med meg i sengen (ja, har lest rådene ift. dette)
Vi hadde bedside crib forrige gang, men han sov 80% av tiden ved siden av meg i vår seng. Så alle tiltakene for trygg samsoving ble gjort. Ble så døsig av amming at jeg hadde ikke sjanse til å holde meg våken og da er det jo tryggere å gjøre det i seng uansett. Har kjøpt bedside crib igjen denne gangen også, men det er mest for å kanskje få sove litt alene den første delen av natta, men regner med han sover med meg resten. Tror mange bedside crib blir brukt som holdere for bl.a klær.
Jeg brukte en sånn pysj skjorte med åpning foran og en enkeldyne. Da trengte jeg ikke ha dyna så høyt oppe og den dekket ikke baby, men fri tilgang til matfatet mens jeg sov:happy:

Førstemann nektet å sove i egen seng, hun våknet heeele tiden da! Samsov fra fødsel til hun var ca 6 mnd, gikk så fint! :love2 Anbefaler å gjøre det som gir både deg og baby mest søvn, uavhengig av hva du har planlagt/ sett for deg på forhånd! :Heartred
Har selv droppet bedside denne gangen, men satt sprinkelseng inntil senga vår! Spent på hvordan denne babyen er:hilarious:

Så gøy med ulike erfaringer her! Blir spennende å se hvordan vi løser det! :love2
Har hørt at bedsiden ofte blir brukt til oppbevaring i stedet ja:happy8
I verste fall er det jo mulig å dra sprinkelsenger bort også, som du foreslo!
Førstemann nektet å sove i egen seng, hun våknet heeele tiden da! Samsov fra fødsel til hun var ca 6 mnd, gikk så fint! :love2 Anbefaler å gjøre det som gir både deg og baby mest søvn, uavhengig av hva du har planlagt/ sett for deg på forhånd! :Heartred
Har selv droppet bedside denne gangen, men satt sprinkelseng inntil senga vår! Spent på hvordan denne babyen er:hilarious:

Back
Topp