Siden vi er igeng.....

Mayane

Gift med forumet
Med en Must haves liste, kanskje vi skal lage en til hva som er utrolig greit å anskaffe seg til seg selv før turen til sykehuset! Så kom med tips. Mange som har erfart dette!

1. Stooooooooooooore truser.
2. Gode joggebukser.
3. Drikkeflaske til å ha på sykehuset. Har hvertfall erfart det med begge mine at det er kjekt å ha en sånn stående på nattbordet. Slipper å fly fram og tilbake med vannglasset hele tiden. Er så tør luft på sykehuset!

HÅRBØRSTE! og andre toalettsaker!
Behagelige klær
Giga truser!
Amme BH + innlegg
Klær til babyen
Fotoapparat, videokamera +lader

Ja lipsyl ja merka leppene tørka ut..
Store bind
kler til beibien( syns isje någe om de skjortene på sykehuse

Dette her var kjempe praktisk for meg som ikke har unger fra før[:D]

ORIGINAL: Henriette1986

Hårføne (til og tørke seg med nedentil dersom en ikke klarer det selv
ORIGINAL: S.Reve

Lurt!! [:D][:D] Skriver deg jeg ser ikke er på deres andre sine lister!

Hårføne (til og tørke seg med nedentil dersom en ikke klarer det selv!!)

Store bind! Jeg blødde mye og syntes det var greitt med de store de har på sykehuset og nettingtrusa,også mitt eget bind og egen truse,var herlig og ikke blø igjennom liksom.

Håndkrem.

Lue til babyen,kaldt om en skal trille rundt i ganger osv.

(Angående balsam og shampo osv,får jo masse gratis ting før en føder i disse pakkene,pakka med de små flaskene fra det jeg [:)])

Gulpekluter,hadde en kjempegulpebaby..

jeg ler meg ihjel... hahaha soorry men jeg ser for meg selv stå forran speilet og føne glufsa mens øyvind passer RIkke... hahahahah

Da må jeg også le litt, glufsa!?!?

Saba bind! De gaaaammeldagse med supermyk overflate - helt perfekt når du er sår og har sting nedentil!
I starten kan det ofte være nødvendig med to bind i slengen - et moderne supernattbind, og et Sababind på toppen. Da kombinerer du maks lekkasjebeskyttelse med maks komfort. [;)]

Sjekk hva DITT sykehus stiller med av stelleutstyr!
På Ullevål pasienthotell får du f.eks. en startpakke med 10 bind til mor, 10 bleier til barnet og en body (str. 3 mnd eller no') med "Denne siden opp" på magen. Ja, så har de jo håndklær, da.
Du kan altså fort få bruk for egne, medbrakte bleier, og må stille med tøy og annet utstyr til babyen selv.

Powersnacks, ikke bare sjokolade, men f.eks. Bixit bars eller tilsvarende - er ikke alle steder hvor det er like lett å få tak i noe å spise utenom måltidene, og du blir ofte PLUTSELIG desp når du sitter der med sulten unge i armene.

Mitt personlige tips: Bæresjal! [:)]
Puttet Jr. oppi det elastiske bæresjalet første kvelden, når vi skulle ned i kiosken og kjøpe kveldsmat. Han var 20 timer gammel, og han stooortrivdes - sovnet på 1-2-3, lå sååå godt og varmt og trygt inntil meg. Syntes det var så kjipt å legge ham i den plastikkdunken - jeg ville jo bare ha ham inntil meg!
(I tillegg anbefaler jordmødrene på Ullevål at barnet skal ha så mye hud-mot-hudkontakt som mulig det første døgnet - de snakket om å ikke gi den nyfødte familien sånn plastikkseng første døgnet, eller før de spurte etter det selv.)

P.S. IKKE pakk med deg før-mamma-klærne og tenk at de passer sikkert når barnet er ute! [:D] For mange er dette en selvfølge, men fikk faktisk høre historier på barsel om jenter som møtte opp med stringtruse og trange jeans i fødebagen i den tro at det bare var å trøkke ut ungen og så smette inn i de gamle klærne igjen.
Uten bind. [;)]
Romslige kosedresser/joggedresser er helt klart en sikker vinner, samt at du ofte kan bruke/ha bruk for mammatøyet ditt en liten stund etter fødselen også.
Du VIL ikke ha noe som strammer... [8D]

ORIGINAL: S.Reve

Lurt!! [:D][:D] Skriver deg jeg ser ikke er på deres andre sine lister!

Hårføne (til og tørke seg med nedentil dersom en ikke klarer det selv!!)

Store bind! Jeg blødde mye og syntes det var greitt med de store de har på sykehuset og nettingtrusa,også mitt eget bind og egen truse,var herlig og ikke blø igjennom liksom.

Håndkrem.

Lue til babyen,kaldt om en skal trille rundt i ganger osv.

(Angående balsam og shampo osv,får jo masse gratis ting før en føder i disse pakkene,pakka med de små flaskene fra det jeg [:)])

Gulpekluter,hadde en kjempegulpebaby..

Hårføner er faktisk kjempe greit de første dagene etter fødsel. Viktig å få tørket seg ordentlig nedentil pga infeksjonsfaren.

Back
Topp