Det tar meg ca 5 minutter å finne omtrent alle utsagnene de kommer på denne oversikten i medias overskrifter og diverse andre sider via google...
At legemiddelfirmaet fraskriver seg erstatningsansvar...javell? Det er vanlig prosedyre, så det går ikke an å bruke som argument.
De bagateliserer svineinfluensaen med å si at flere dør av "vanlig" influensa.. Hvem dør av vanlig influensa? jo..som oftes eldre svært syke mennesker. Svineinfluensaen ser ut til å ramme yngre mennesker, dette er ikke noe vi kan bagatelisere.
De kommenterer hvor mye penger farmasøytiske selskaper tjener på vaksina..Jaha? Farmasøytiske selskaper tjener mye på de aller fleste medisiner de. Vi bør vel heller tenke på vår helse.
Pandemibegrepet ble endret i Mai 09. Endringen av dette begrepet fører til at vi kanskje klarer å stanse spredningen av viruset på et tidligere tidspunkt. Det blir nå erklært pandemi når det kommer et virus vi ikke er immune mot,og vi kan komme tidligere igang med vaksinering. Kommer det et virus vi ikke er immune mot, vet vi at det vil bli mange syke. Denne begrepsendringen er postiv.
Videre kommenterer de nok en gang økonomi, og andre vaksiner...?? De skriver også at sverige har hatt dødsfall etter vaksinen..det er ikke bekreftet at disse dødsfallene kan settes i sammenheng med vaksinen. Over 1 mill mennesker er vaksinert i sverige, klart noen vil dø ETTER vaksinen, men det vil ikke si at det er AV vaskinen. (Uten at jeg skal påstå at INGEN kan bli alvorlig syk av vaksinen, noe jeg ikke har holdepunkt for å si). Men sjansen for å bli alvorlig syk av SI er mye større.
De skriver at en britisk undersøkelse viste at 50 % av barna fikk bivirkninger av tamiflu, noen alvorlige nevrologiske bivirkninger. Har funnet undersøkelsen, for det første har den en svarprosent på 40%,noe som er ganske lavt. De fleste av bivirkingen var kvalme og magesmerter. 5 stk (av 105 stk) av barna fikk mareritt og uvanlig oppførsel.(noe som også er vanlig når man har influensa og feber, noe disse barna hadde).
Denne siden virker for meg helt useriøs..