Si ifra til arbeidsgiver.

Soulshine

Forelsket i forumet
Hvor tidlig/sent skal man si ifra til arbeidsgiver? Sist sa jeg i fra ganske tidlig fordi jeg var så mye kvalm.
Men denne gangen føler jeg meg bra, å så er det ikke så lenge siden jeg kom tilbake fra permisjon :p Litt nervøs for å si at jeg snart blir borte igjen :/
Har i tillegg vært mye borte siden jeg kom tilbake pga sykdom. Datter'n drar med seg alt mulig av sykdommer hjem fra barnehagen å den det har gått utover er meg :p
Får litt dårlig samvittighet ovenfor jobben :/

Plikt til å fortelle har man vel ikke før ganske sent. Selv tenker jeg å fortelle etter uke12 ul. Mest fordi jeg har en del fravær pga kontroller ol, og vanligvis aldri er syk. Så tror nok flere lukter lunta allerede.

Har fortalt det allerede, hadde ikke tenkt det men følte det var like greit..

Må vell si det senest tre måneder før permisjonen begynner. Selv har jeg sagt det, og det er herlig.

Jeg har sagt det allerede pga kvalmen. Hadde jeg ikke vært dårlig hadde jeg ventet til etter uke 12 :)

Jeg har også sagt det pga kvalme og oppkast, men hadde jeg ikke vært så dårlig hadde planen vært etter uke 12 :)

Har ikkje tenkt å fortelle det før etter veke 12 - hvis ikkje magen røper meg før den tid... o_O

Sa det med en gang etter juleferie, greit at sjefen har forståelse for at jeg ikke er like effektiv. I tillegg er jeg 25% sykemeldt om dagen pga at jeg er så trøtt og sliten. Føler jeg sover og sover..gleder meg til å føle meg litt mindre zombie.

Hvis det ikke går utover arbeidsoppgavene dine har du ingen plikt til å si ifra før tre måneder før permisjon. Jeg jobber på kjøkken så måtte si ifra fra positiv test pga masse tunge løft, kan ikke vaske med salmiakk osv :-)

Sist svangerskap fortalte jeg det til sjefen når jeg var 18 uker på vei. Denne gangen skal jeg se ann. Når jeg jobbet natt forrige uke følte jeg meg skikkelig uvel, fortsette det må jeg fortellendet til sjefen slik at jeg slipper netter.

Sist svangerskap fortalte jeg det i uke 24, nå fortalte jeg det i uke 9 da jeg må ha tilrettelegging Pga risikosvangerskap

Dette er en ny jobb, så har i hvertfall tenkt til å vente til uke 12... Gleder meg ikke, selv om de nærmest vedder om hvor fort jeg kommer til å bli gravid da jeg har en sønn på 3 år :P

Jeg måtte si fra med en gang for å få tilrettelegging. Dersom jeg ikke trengte det hadde jeg nok ventet til de gjettet det av seg selv.

Jeg sa det med det samme :) har hvert en stor lette, de tar hensyn og tilrettelegger i forhold til tunge løft og lange vakter. De har jo taushetsplikt og er pliktige til å legge til rette.

Back
Topp