Si det på jobb.

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Ser at det er en del av dere som har fortalt det på jobben.
Tenker at jeg må si det denne uka til sjefen min. Har to jobber, og sjefen på den ene jobben vet det.
Denne uka er det så å si bare meg og sjefen på jobb, og neste uke går jeg på ferie. Så kommer jeg ikke tilbake før det er skolestart (kontor i vgs) og da er det full rulle. Tenker at jeg må si det nå! Er 12 uker på lørdag, så er vel ikke så "farlig" :P

Gruer meg! Har jobba her bare 6 mnder så vet ikke hvordan hun kommer til å reagere!

Du skal ikke tenke på hvordan hun reagerer:) eg har fortalt det til de eg jobber med nå men ikke den nye jobben. Men eg må gjør det før eg starte føler eg

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Ser at det er en del av dere som har fortalt det på jobben.
Tenker at jeg må si det denne uka til sjefen min. Har to jobber, og sjefen på den ene jobben vet det.
Denne uka er det så å si bare meg og sjefen på jobb, og neste uke går jeg på ferie. Så kommer jeg ikke tilbake før det er skolestart (kontor i vgs) og da er det full rulle. Tenker at jeg må si det nå! Er 12 uker på lørdag, så er vel ikke så "farlig" :P

Gruer meg! Har jobba her bare 6 mnder så vet ikke hvordan hun kommer til å reagere!
Når de ansetter jenter/damer i fertil alder må de å regne med det lykke til :)

Fikk jo selvfølgelig telefon fra henne nå at hun blir sykemeldt en stund. Hva gjør jeg da? :P
Frykter at noe kanskje har skjedd med mannen hennes, så jeg turte ikke å si det nå, det passet så dårlig.

Kanskje jeg kommer innom her på mandag for å si det til de andre først. Så får hun bare få vite det fra de istedet.

Jeg sa det like før jeg gikk ut på ferie til kollegaene mine. Sjefen min vet ingenting enda, men det er nok ikke lenge før de forteller han det tenker jeg.

Nå tenker jeg at det egentlig ikke er nøye om de får se det på sosiale medier først. Jeg har kontrakt her ut september, og da har det ingen ting å si om jeg får barn i februar. Jeg er mutters alene på alle skolene nå, så da må det bare bli sånn. Siden jeg går på ferie i neste uke.

Det burde vell være greit nokk? :P

Jeg begynner i ny jobb siste uken i august så på en måte føler jeg at jeg må fortelle det før jeg begynner, men venter ihvertfall til kontrakten er skrevet :-)

Jeg var 7 1/2 uke på vei da skoleåret var over og nesten 16 uker på vei når jeg er tilbake på jobb. Jeg har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid ennå, det får vente til jeg er tilbake på jobb igjen. Siden jeg var så kort på vei da jeg gikk til ferie, var jeg ikke interessert i å fortelle nyheten, særlig fordi vi ville vente med å fortelle til familien også.

Du kan nok trygt vente til skoleåret starter opp igjen med å fortelle til sjefen :)

Fra mobil.

Jeg fortalte det føre sommerferien da jeg ble sykemeldt. Klarte ikke å være på jobben. Fikk helt
sammenbrud da jeg var sammen med de rundt meg. så da snakket jeg med skjefen å ble enig om
at jeg sykemeldte meg 14 dager til jeg startet ferien min på 4 uker+ jeg tok ut 2 uker til ekstra. Så jeg kunne ta meg noen gode uker å slappe av på og komme meg i hektene igjen.

Jeg var 7 1/2 uke på vei da skoleåret var over og nesten 16 uker på vei når jeg er tilbake på jobb. Jeg har ikke fortalt sjefen at jeg er gravid ennå, det får vente til jeg er tilbake på jobb igjen. Siden jeg var så kort på vei da jeg gikk til ferie, var jeg ikke interessert i å fortelle nyheten, særlig fordi vi ville vente med å fortelle til familien også.

Du kan nok trygt vente til skoleåret starter opp igjen med å fortelle til sjefen :)

Fra mobil.

Nå ser det jo ut som sjefen blir sykemeldt en godt stund. Så får bare se hva som skjer. Men vi kommer nok til å si det til de fleste nå, så om det skulle dukke opp noe på sosiale medier feks så kommer nok sjefen min høyst sannsynlig til å se det. :p men men. Det får gå! :) er jeg egentlig PLIKTIG til å si det personlig eller? Føler ikke at det passer i det HELE tatt å bare si det nå.. :/

Last edited:
Nå ser det jo ut som sjefen blir sykemeldt en godt stund. Så får bare se hva som skjer. Men vi kommer nok til å si det til de fleste nå, så om det skulle dukke opp noe på facebook feks så kommer nok sjefen min høyst sannsynlig til å se det. :p men men. Det får gå! :) er jeg egentlig PLIKTIG til å si det personlig eller? Føler ikke at det passer i det HELE tatt å bare si det nå.. :/

Ble litt vanskelig når hun ble sykemeldt, ja. Man må gi beskjed seinest 3 mnd før man går ut i permisjon, så du har enda god tid på deg til å si det til henne personlig. Sikkert ingen krise om hun ser det på fb før den tid, siden hun ikke er tilstede på jobb :)

Ut fra min kontrakt som vikar er jeg ferdig her 1 oktober, så strengt tatt kan jeg la være å si det i det hele tatt :P

Har sagt det til sjefen, og bør vel informere resten etterhvert.. Har endel utagerende brukere jeg jobber med, og de tør jeg ikke gå på når magen blir større..

Jeg synes at sjefen skal slippe å lese det på sosiale medier når en av de ansatte er gravid, men skjønner det ble litt spesielt når hun ble sykemeldt. Tror nok jeg likevel ville fortalt henne det, litt avhengig av situasjonen da. Og heller ventet med å fortelle de andre det til jeg hadde gjort det. Jeg har jobbet som leder selv, og ville nok syntes det var ugreit å få vite slik via-via. Men det er bare min mening :) lykke til :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg ville ikke lagt det ut på sosiale medier før jeg fortalte det til sjefen min. Det synes jeg viser dårlig kommunikasjon mellom leder og ansatt og gir tegn til jobben om at du ikke bryr deg om forholdet som skal være mellom en leder og en ansatt. Jeg har sterke meninger om dette men ikke meningen og tråkke noen på tærne. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå ser det jo ut som sjefen blir sykemeldt en godt stund. Så får bare se hva som skjer. Men vi kommer nok til å si det til de fleste nå, så om det skulle dukke opp noe på sosiale medier feks så kommer nok sjefen min høyst sannsynlig til å se det. :p men men. Det får gå! :) er jeg egentlig PLIKTIG til å si det personlig eller? Føler ikke at det passer i det HELE tatt å bare si det nå.. :/
JEg ville nok sagt det til sjefen allikevel. Kanskje du kan skrive det i en melding hvis du synes det er rart å ringe henne når hun er sykemeldt? Bare informere liksom. Så slipper hun å lese det på facebook...

Jeg fortalte det i dag tidlig.. har i utgangspunktet tre nattevakter, men må kapitulere nå etter den første. Har vært i dårlig form, men det tok helt kaka i natt :/ kroppen likte det ikke :/

Eg fortalte det i dag å de ble glade selv om eg ikke starte før august der:)

Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015

Jeg fikk også fortalt det i dag, ringte sjefen som er på ferie. Følte 100kg lettet av mine skuldre!! Han tok det kjempe fint og ble veldig glad på mi vegne. Det lå i kortene siden jeg har hatt to års permisjon. Han er gullverdt og jeg hadde absolutt ikke trengt å grue meg! Men føler meg uansett litt dum når en har hatt permisjon så lenge og så kan jeg bare jobbe fire mnd når jeg først er tilbake.

Termin 2. februar 2015❤️

Nå tenker jeg at det egentlig ikke er nøye om de får se det på sosiale medier først. Jeg har kontrakt her ut september, og da har det ingen ting å si om jeg får barn i februar. Jeg er mutters alene på alle skolene nå, så da må det bare bli sånn. Siden jeg går på ferie i neste uke.

Det burde vell være greit nokk? :P
Har du sjefen din på face?

Back
Topp