si deres mening om

*Trønderpia*

Glad i forumet
KREDITTKORT!!

Det er noe svineri! Har sett folk som har slitt så utrolig mye med gjeld fra kjøpekort, det kan virke som å llåne et lite beløå men svært mange låner de mer og mer.. og plutselig er det ikke så lite gjeld de har.

Kjekt å ha.

Feks hadde jeg bilen på service. 80000km- servicen. 4. februar. Den skulle koste 4500kr, greit nok, hadde penger til det.
MEN så ringer hu dama fra verkstedet og sa at en del i motoren måtte byttes, og den delen kostet 7000kr. Da synes jeg det var greit å ha mastercardet i skuffen. Hadde ikke nesten 13000 på kontoen.
(Vi kunne riktignok drøye den litt, men hadde vært no dritt om det skulle bli værre, eller at vi måtte betale for tauebil OG den dingsen til 7000)

Ellers bruker jeg det aldri. Men nå måtte vi nesten gjøre det.

Kjekt å ha, men man må ha stålvilje og økonomisk sans for å kunne ha et uten å gå personlig konkurs. [;)]

ORIGINAL: lykkelig..

aldri hatt og kommer heller ikke til å ha det noen gang...

Et nødvendig onde...

Må ha det, men hater å bruke det, ikke minst betale tilbake... Eller MÅ ikke da, men velger å ha det[:D]

ORIGINAL: [K]

Supert så lenge man har kontroll på det man driver med...
Vi har f.eks handlet møbler på kreditt og fått 9 mpneders rentefri betalingsutsettelse.
Vet at vi har pengene til å betale hele beløpet ved forfall, så da syns jeg det er en kjempefin mulighet...
MEN, vet jo at mange ikke greier å styre seg og bruker penger de ikke har, trist, men syns hver og en må få ta ansvar for sin egen økonomi, kan ikke skylde på kredittkortene for at man har problemer hvertfall...

[:D]Ja ,det har jeg. - Men jeg har aldri brukt det ,og har hatt i maaange år nå...[:)]

Har ikke det og vil ikke ha heller....

[:)]Sikkert greit å ha. Jeg har jeg også ,men har aldri bruk det ,heldigvis.
Foretrekker avbetaling på en litt annen måte. - Spare ett beløp hver mnt. til jeg har den summen jeg trenger til å gå å kjøpe det jeg skal ha...
[8|]Men ,slik som eks. med bilrepp. da er det greit å ha!

Har hatt kredittkort. Skal aldri ha det igjen. Brukte det i ein kort og vanskeleg periode for 8 år sidan, og betalte gjelda so fort som muleg.

Brukes og nedbetales før det løper på renter. Har MasterCard og bestilte f.eks ferien med det for å få en god reiseforsikring i tillegg til den vi har.

Fordeler og ulemper er det, men så lenge man har kontroll på det man driver med så er det vel greit nok.

Skummelt hvis man ikke betaler med en gang, men veldig greit å ha hvis man skal handle på nett, reise osv. Skulle man bli svindlet så slipper man at pengene går rett ut av bankkonto. Også greit å ha de gangene man trenger litt mer penger enn man har [;)] 

trygghet om noe skulle skje.Har men aldri brukt

Fantastisk[;)]
Har MasterCard vi, å bruker kun det når vi er på ferie,
å betaler reiser på nett.
Betaler ned med en gang[:D][:)][;)].

Kortet til mannen ble slukt av minibanken i Tyrkia i sommer,
å da vi kom hjem fikk vi en regning på 34000 kr, uten at det var blitt bruk av han[:-]
Ingen problemer med det. MasterCard ordnet opp med en gang, å vi måtte ikke betale noen ting.

Har regning- og kredittkortfobi, så her skal det ikke kreditteres NOE i mitt navn...er pokker meg nok at jeg får ei og anna telefonregning.. *grøsse*

Back
Topp