Si d på jobb , når sjefen allerede vet d..

*Pink Sugar*

Betatt av forumet
ryktene har spredd seg på jobb blant de ansatte. Og mistenker at sjefen har fått vite d. Føler det er veldig dumt. MammaPermisjon min slutter egentlig september , men jeg blir ikke å komme tilbake på jobb :grumpy: Har hun grunn til å være sur, gjorde d offentlig idag.

Absolutt ingen grunn. Du har ingen plikt til å si fra om det før 3 måneder før du skal ut i ny permisjon, og de fleste bør ha fått med seg at man vil vente til i alle fall etter uke 12 før man sier noe.

Skjønner det føles dumt da, det beste er jo å få fortalt det selv. Men rykter får man ikke styrt dessverre. Dårlig gjort av kollegaene da. Hadde aldri ramla meg inn å slarve om sånt. o_O

Hvordan funker egentlig dette med foreldrepenger når man er i mammapermisjon og går rett ut i ny mammapermisjon uten å gå tilbake i jobb ? Har man fortsatt krav på foreldrepenger? Skal man ikke ha jobbe 6 av de 10 siste mnd på nytt igjen?

Hvordan funker egentlig dette med foreldrepenger når man er i mammapermisjon og går rett ut i ny mammapermisjon uten å gå tilbake i jobb ? Har man fortsatt krav på foreldrepenger? Skal man ikke ha jobbe 6 av de 10 siste mnd på nytt igjen?

Foreldrepenger telles som inntekt/aktivitet, så har fortsatt krav på ny runde med foreldrepenger. Eneste ulempen er om en har hatt 80% dekningsgrad, og ikke rekker å jobbe 3 måneder før en skal ut i ny permisjon. Da blir jo foreldrepengene beregnet ut fra foreldrepengene (morsom setning :P ) og en kommer jo dårligere ut ... Men foreldrepenger telles altså som inntekt/aktivitet så trenger ikke jobbe 6 av 10 mnd. :)

Foreldrepenger telles som inntekt/aktivitet, så har fortsatt krav på ny runde med foreldrepenger. Eneste ulempen er om en har hatt 80% dekningsgrad, og ikke rekker å jobbe 3 måneder før en skal ut i ny permisjon. Da blir jo foreldrepengene beregnet ut fra foreldrepengene (morsom setning :p ) og en kommer jo dårligere ut ... Men foreldrepenger telles altså som inntekt/aktivitet så trenger ikke jobbe 6 av 10 mnd. :)
Ahaaaa skjønner!! Ja, det var dumt at foreldrepengene beregnes ut fra foreldrepengene o_O (morsom setning ja :hilarious:). Takk for forklaringen!

Back
Topp