Shopping

Det er jo bare vanligvis 20 til 25 grader på dagtid i Athen tidlig mai, så kanskje ikke helt håndholdt vifte vær? Har det liggende hjemme fra når jeg var i Japan i juli/august. Da var det over 40 noen dager og høy luftfuktighet :smiley-ashamed004 Men kan jo vurdere å ta med :happy: Takk for tips!
Jeg opplevde varme som mye mer intens som gravid, så lurt å ha med tenker jeg!

Både søster og svigersøster har brukt det, og begge angrer på at de ikke kjøpte det tidligere, de har begge flere barn :)
Er det andre her som har testet sånn Moonboon? Søsteren min var helt frelst av det på sin som ble født 31. Januar, så lurte på om jeg skulle kjøpe en brukt og selge den igjen etterpå. Men mange som leier ut slik at man kan teste om ungen liker den først :pompus:
Leide først en uke fra Finn til nr. 1, så kjøpte jeg ny på ohdearbaby.no. Anbefaler på det sterkeste å teste først da de koster litt og tar litt plass. Men du får solgt brukt lett!

Hei alle sammen! Vi har så smått begynt med innkjøp av babyutstyr til vårt første barn. Vi forberedte oss godt før graviditeten og har spart en del penger, siden mye babyutstyr koster ganske mye. Samtidig ser jeg ikke nødvendigvis poenget med å kjøpe alt nytt.

Så langt har vi kjøpt en bedside crib brukt – den var visstnok veldig lite brukt, så det føltes som et fint kjøp. En venninne av meg sier derimot at bilsete absolutt bør kjøpes nytt, og det skjønner jeg godt.

Men hva tenker dere om barnevogn? Hva bør man være oppmerksom på dersom man kjøper brukt? Jeg kjenner at jeg er litt skeptisk, siden man aldri helt vet hvordan vogna har blitt brukt. Man må jo sjekke hjulene, understellet og mekanismen som klapper vogna sammen og gjør at den får plass i bilen – slike deler har jo også en viss levetid.

Hva er deres erfaringer? Hva kjøpte dere brukt, og hva ville dere absolutt kjøpt nytt?

Hei alle sammen! Vi har så smått begynt med innkjøp av babyutstyr til vårt første barn. Vi forberedte oss godt før graviditeten og har spart en del penger, siden mye babyutstyr koster ganske mye. Samtidig ser jeg ikke nødvendigvis poenget med å kjøpe alt nytt.

Så langt har vi kjøpt en bedside crib brukt – den var visstnok veldig lite brukt, så det føltes som et fint kjøp. En venninne av meg sier derimot at bilsete absolutt bør kjøpes nytt, og det skjønner jeg godt.

Men hva tenker dere om barnevogn? Hva bør man være oppmerksom på dersom man kjøper brukt? Jeg kjenner at jeg er litt skeptisk, siden man aldri helt vet hvordan vogna har blitt brukt. Man må jo sjekke hjulene, understellet og mekanismen som klapper vogna sammen og gjør at den får plass i bilen – slike deler har jo også en viss levetid.

Hva er deres erfaringer? Hva kjøpte dere brukt, og hva ville dere absolutt kjøpt nytt?
Søsteren min kjøpte bilstol brukt, og den hadde visst stått i en garasje i et par år. Den så i utgangspunktet fin ut, men når de begynte å sjekke den grundigere så hadde den begynt å mugne inni stoffet. Skulle jeg kjøpt det brukt hadde jeg kjøpt av noen som akkurat har hatt unger selv, og gjerne en ganske ny modell.

Barnevogn tror jeg absolutt at flere burde kjøpt brukt. Hadde planer om å kjøpe brukt selv, men så ville foreldrene mine sponse en stor del av vogna som en gave. Men skal kjøpe reisevogn og barnehagevogn brukt. Barnevogner har jo slitasje, og så vidt jeg har forstått så er det ikke så vanskelig å bytte ut deler på de største merkene. F.eks. hvis trekket er veldig solbleket, eller det må byttes hjul.

Skal også kjøpe bedside crib brukt :happy:

Også kjøper jeg badekar nytt tenkte jeg siden jeg ønsker sånn man kan brette sammen. Kan jo være litt slitasje i plasten.

Det eneste vi har/skal kjøpe nytt er vogn (kom over et kjempe tilbud, så ble ny, men tenkte egentlig kjøpe brukt), bilstol, brystpumpe, madrass/sengesett og babycall, stellematte :happy: seng, bedside, stellebord, bærenest, tripptrapp babysete og sprinkelseng har vi kjøpt brukt :happy: vi får også mye fra søsken på begge sider. Babygym, tripptrappstol, vippestol, ammepute, bb hugme, maaasse klær :love017

Jeg har kjøpt alt mulig brukt - unntatt vogn!
Du kan fint kjøpe vogn brukt også, men personlig ville jeg enten sett etter en som er ny (Max 1 år) eller sett om jeg fant en vogn på tilbud. Begrunnelsen er at vognen gjerne er i daglig bruk i flere år (nå har nr 1 brukt vogna i 2,5 år, og lillesøster skal overta den), og at jeg ville ha en vogn jeg ville være fornøyd med og som kunne holde hele brukstiden…

Bilsete har jeg også kjøpt brukt faktisk, men jeg var kritisk til både bilsetet og selger før kjøp. Kjøpte bilstol fra 2022 (4 år gammel) og som akkurat selgers barn nr 2 har utvokst. Den så svært pent brukt ut, og nå som jeg har vasket trekket likevel, har jeg fått sjekket at all isopor ol er ok. :) Kjøpte også fra noen som jeg skjønner at ikke selger for pengene.

Generelt: ting vi skal bruke i under ett år kjøper jeg gjerne pent brukt. :)

Back
Topp