Shopping i Athen

Ho3ne

Elsker forumet
Hei :) Vi skal reise to uker til Athen, og jeg lurer på om det er noen som har noen gode shoppingtips, selvfølgelig særlig med tanke på bebis?
Tar også imot andre reisetips fra Athen. Helst ikke så mye rundt omkring i resten av Hellas, da jeg ikke gidder å reise så mye rundt :p Vi holder oss primært i Athen :)

Har dessverre ikke så mye tips vedr babyshopping i Athen. Men ta dere en tur til Plaka i hvert fall. Kjempekoselig der :)

Hovedgaten i Syntagma har en del fine butikker.
Har vært utallige ganger i Athen for mannens familie bor der, men vært lite shopping gitt :)

Hvor i Athen skal dere bo?

Hvor i Athen skal dere bo?

Vi skal bo midt i sentrum omtrent. Vi har leid en takleilighet, der vi ser rett ned på det der ene tempelet som er opplyst om kveldene :D

Jeg har opplevd at klærne er litt rare i kvaliteten ;)

TuMmY LoVe

Alle klær fra syden er vel litt rare i kvaliteten :p skulle bare mangle til den prisen ::) Men det finnes jo andre ting enn klær da ;)

Vi skal bo midt i sentrum omtrent. Vi har leid en takleilighet, der vi ser rett ned på det der ene tempelet som er opplyst om kveldene :D

Så deilig. Skal til Hellas igjen selv om 1 mnd, og da blir vi der 1 mnd også. Men da blir det bare svipptur innom Athen. Svigers bor på Samos så vi besøker de før jeg begynner i jobb igjen.

De fleste av disse byggene ligger jo ganske nært til Akropolis så da er dere i hvert fall godt plassert :)
Vær litt forsiktig i området rundt Omonia. Sentrum av Athen er jo svært.. Og dette er en del av det. Litt skummelt område å bevege seg i på kveldene i hvert fall.

Anbefaler dere en dagstur til en av strendene utenfor Athen også, i Glyfada er det flere fine badeplasser :)

Alle klær fra syden er vel litt rare i kvaliteten :p skulle bare mangle til den prisen ::) Men det finnes jo andre ting enn klær da ;)
Nå er det jo storby så de har mange fine butikker som selger "ekte" klær. De fleste store kjedene finnes jo her også.

Men shopper dere på markedene så er det jo selvsagt varierende kvalitet på klærne :)

Takk for gode tips :)

Hvordan er prisnivået der nede? Med tanke på både mat, transport og evt shopping i forhold til her hjemme?

Back
Topp