Shopping alene?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Dere med litt større barn: når syntes dere det er greit å sende barna alene på shopping? F.eks en tur på senteret alene ett par timer med venner?
 
Kommer an på hvor langtur må reise, men rundt 13 år?
 
Ikke vært aktuelt for gutten på snart 10 enda. Men han og noen venner har vært i sentrum på pokemonjakt. Da tok de bussen, og så kom vi etter en halvtime senere og var i nærheten. Møtte de da og spanderte mat på dem før de gikk videre en stund til.

Tar fem min med buss
 
12-13 år tenker jeg.
 
Min eldste sønn på 11 var for første gang på kjøpesenter med kun en kompis nå nylig. Jeg fulgte dem dit, og gjorde mine egne ærend en liten time, og var lett tilgjengelig for dem hvis det var noe de lurte på. Kjørte hjem alene, og de kom etter med buss en halv time senere. Det gikk fint. De har begge bankkort, og hadde visst kjøpt seg litt junkfood :knegg:
 
Hu er 12 og får stikke til byn eller senteret on det er noe hun skal kjøpe som gave og slikt, evt om ei venninne hår spurt (det skjer sjeldent da) det tar 3 min å gå til senteret men syntes ikke at de trenger å henge det...
 
11. De får dra alene på nærsenteret.
 
Vet ikke enda, men vi bor ikke i en storby akkurat, men de skal få lov mens de går på barneskolen. De er gutter da, så ikke sikkert det er så interessant.
 
Back
Topp