Shoppestopp er for meg det å ikke handle noe annet enn det som er å få på matbutikken og gaver. Alt annet kjøpes brukt.
Kjøper du da undertøy i mat butikken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Shoppestopp er for meg det å ikke handle noe annet enn det som er å få på matbutikken og gaver. Alt annet kjøpes brukt.
Nei, i snitt har vi alt for mye klær, så er ikke noe problem et år uten å kjøpe klær for de fleste av oss. I snitt har nordmenn 359 klesplagg, men jeg har betraktelig mindre. Har vært på tanken om å ha kun 33 plagg per sesong (utenom undertøy og sokker) og tror jeg ikke er så langt unna det. Skulle det bli krise er det mulig å få kjøpt truser og sokker på matbutikken. Har ikke hatt mer enn perioder med helt shoppestopp 4-5 mnd. Av gangen, men hadde gått fint et års tid uten handling av klær for min del. Handler ikke så mye i utgangspunktet, men har opplevd det som nyttig og tankevekkende å testa ut shoppestopp. Fikk tenkt over hva jeg tenger å kjøpe og hva man kun kjøper på inpuls og bør la være, merka det også på lommebokaKjøper du da undertøy i mat butikken?
Nei, i snitt har vi alt for mye klær, så er ikke noe problem et år uten å kjøpe klær for de fleste av oss. I snitt har nordmenn 359 klesplagg, men jeg har betraktelig mindre. Har vært på tanken om å ha kun 33 plagg per sesong (utenom undertøy og sokker) og tror jeg ikke er så langt unna det. Skulle det bli krise er det mulig å få kjøpt truser og sokker på matbutikken. Har ikke hatt mer enn perioder med helt shoppestopp 4-5 mnd. Av gangen, men hadde gått fint et års tid uten handling av klær for min del. Handler ikke så mye i utgangspunktet, men har opplevd det som nyttig og tankevekkende å testa ut shoppestopp. Fikk tenkt over hva jeg tenger å kjøpe og hva man kun kjøper på inpuls og bør la være, merka det også på lommeboka
Jeg leker med tanken om shoppestopp i januar. Helst hele 2020, men jeg starter med januar. Jeg kommer til å kjøpe ting som er nødvendig; jeg skal pusse opp et rom i huset og får en ny baby i sommer, men håper på å redusere shoppingen betraktelig.
Så da lurer jeg på; er det noen som har gjennomført shoppestopp over lengre tid? Hva var vanskelig? Har dere noen tips?![]()