Shoppestopp

Frk.Eplefrø

Glad i forumet
Novemberlykke 2018
Julikulene 2020
Jeg leker med tanken om shoppestopp i januar. Helst hele 2020, men jeg starter med januar. Jeg kommer til å kjøpe ting som er nødvendig; jeg skal pusse opp et rom i huset og får en ny baby i sommer, men håper på å redusere shoppingen betraktelig.

Så da lurer jeg på; er det noen som har gjennomført shoppestopp over lengre tid? Hva var vanskelig? Har dere noen tips?:)

Har hatt shoppestopp ett helt år, eller dvs tillot meg selv å kjøpe nytt undertøy/sokker ved behov. Ellers kjøpte jeg alt det jeg hadde behov for brukt.

Det gikk veldig fint i grunn

Det som funket bra for meg var å heller unne meg en tjeneste når jeg fikk lyst til å kjøpe meg en "belønning". Da dro jeg f eks på hudpleie, kino osv.

Lenge siden jeg \vi begynte med shoppestopp; Kjøper det som er nødvendig selvfølgelig, men kjøper ikke bare for å kjøpe. Null problem her i hvert fall.

Hatt shopping stopp ja, men noen ganger er det ting man bare må ha

Kan være greit å kunne kjøpe brukt? Jeg skal ikke gå for shoppestopp, men forsøke å først og fremst se om jeg finner ting å handle brukt.

Har hatt i et halvt år. Kjøpte ei skjorte til en av gutta. Handlet da ingenting annet. Husker det var hardest til å begynne med og da var det greit å holde seg unna butikker en stund. Lykke til. Tenkte å prøve meg på nytt fra 1.januar.

Hva legger dere i shoppe stopp?
Hva er lov å kjøpe?
Unødvendig shopping. Typ en genser fordi den var fin, eller noe på tilbud «bare fordi».
I mine øyne er det lov å kjøpe ting man trenger, for eksempel nye klær til barn som har vokst ut av sine. mat, såper, ting til vasking osv må man jo selvfølgelig kjøpe.
Vi begynte med det når vi hadde dårlig råd, og har egentlig bare fortsatt. Donert bort halve klesskapet mitt og :p jeg hadde sinnsykt mye klær og sko. Nå har jeg kun det jeg faktisk bruker.

Så bra at det funker så godt for mange av dere! Da får jeg litt håp:) Jeg kjøper litt for mye tull, særlig når jeg er stresset eller smådeppa; blader, småplukk fra søstrene grene eller annet dilldall. Har veldig lyst å klare meg uten disse småtingene.

Vurderer shoppestopp for meg selv i hele 2020.. Har så ekkelt mye klær/sko/vesker som ikke blir brukt, så har veldig lyst til å få brukt det i stedet for å kjøpe mer og mer.. Stod å så på klesskapet mitt her om dagen og ble rett og slett kvalm av synet :eek::sour:

Back
Topp