Shoppedilla

Ingen behov for å handle enda. Får vi jente så er det greit, siden jeg har ei vinterjente fra før. Blir det gutt så finnes det ingenting som kan brukes her hjemme.
Må også ha bilsete, stellebord, bæretøy, sprinkelseng etc. Har vogner, men tenker å kjøpe en city vognbag til emmaljungaen (har bare sportsdel).

Min venninne venter nr 3 nå, og de kjøpte seg nettopp en Ford Galaxy. Kjempe stor plass til alle setene. Var mange biler de ikke fikk plass til tre seter, f.eks superb som skal være ganske stor

jeg har ikke tenkt så mye på å kjøpe ting enda, men har veeeldig lyst til å ta fram vogna og ordne den, men det er jo dryyyygent tidlig, så venter noen mnd med det enda ;) tenker jeg begynner og handle litt tøy til høsten, eller om jeg kommer over noen vinterklær på tilbud :)

Jeg har lyst på ny stelleveske, et eller annet bæretøy i tillegg til det vi har, mer klær (og da spesielt ull siden vi ikke har det i så små størrelser), ny stellematte, ny ammepute.... Også kunne jeg kanskje tenkt meg ny vogn, men det tror jeg ikke egentlig det blir noe av. Har skikkelig vogndilla og vi har jo absolutt alle vognene vi trenger, det er bare det at jeg kunne tenke meg å bytte ut den ene. Vogn er dyrt så det skjer egentlig ikke andre plasser i hodet mitt. Men dette andre kan det hende det blir noe av etterhvert :D Mye fint å finne på finn også, også har vi god tid å kan finne en del på salg. Jeg er skikkelig redebygger så kommer sikkert til å være klar til jul.

Ny stelleveske, ja, det lurer jeg nesten på om jeg har lyst på, den vi har kjøpte jeg for 200 kroner på tilbud, den har fungert kjempefint, men begynner å bli litt slitt etter to unger...

Ny stellematte på stellebordet må vi ha, den byttet vi etter førstemann også, av samme grunn som denne, den har fått hjelp av en del gaffa her og der... (macgyvertape, ducktape, sølvtape, hva en nå enn kaller den) Ull i små størrelser har vi, men også her begynner noe å bli vel slitt (det er vel dog mer i str 1 år enn str nyfødt da...)

Vi får se.

her blir det stor shopping!! :D har to barn fra før men har ingenting igjen fra de..

Jeg har lyst på ny stelleveske, et eller annet bæretøy i tillegg til det vi har, mer klær (og da spesielt ull siden vi ikke har det i så små størrelser), ny stellematte, ny ammepute.... Også kunne jeg kanskje tenkt meg ny vogn, men det tror jeg ikke egentlig det blir noe av. Har skikkelig vogndilla og vi har jo absolutt alle vognene vi trenger, det er bare det at jeg kunne tenke meg å bytte ut den ene. Vogn er dyrt så det skjer egentlig ikke andre plasser i hodet mitt. Men dette andre kan det hende det blir noe av etterhvert :D Mye fint å finne på finn også, også har vi god tid å kan finne en del på salg. Jeg er skikkelig redebygger så kommer sikkert til å være klar til jul.

der sa du noe, ny stelleveske ønsker jeg meg veeldig, har en utslitt fra forrige gang, og ammepute har jeg aldri hatt, men ønsker meg sterkt denne gangen da det ser så behagelig ut å bruke :)

Har dere noen stelleveske anbefalinger? :)

Jeg har så lyst til å kjøpe helt ny vogn, men mannen mener det er tull når vi kan kjøpe brukt. Jeg ser den at det er mer økonomisk å kjøpe brukt, men jeg kjenner at jeg har lyst til å unne meg den luksusen med ny vogn siden det blir min første baby. Det står ikke på pengene for vi har råd til å kjøpe ny, det er bare det at mannen min er veldig fornuftig av seg mens jeg kanskje ikke er det. Hva sier dere, er det råflott å kjøpe ny vogn eller finnes det gode argumenter for å gjøre det, annet enn at man har lyst?

Har nok d meste fra forrige, ikke kastet noe tror jeg.

Eneste vi kastet var babygymen, ellers ønsker jeg med noe type bæresjal av noe slag.

Vinterbaby sist og så har d meste, iallefall hvis d blir gutt!

<3 appen + iPhone <3

Jeg har gutt fra før (sommer) Har jente fra før (februar)

Det er nok ikke så mye vi TRENGER til denne her, egentlig.

Men vi trenger antakelig en veldig, veldig dyr ting da.

Bil med plass til tre barneseter....

hehe akkurat det samme her. lurer på s-max.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eneste jeg vet vi har etter storebror er noe bæretøy (Mei Tai og ringslynge) må bare finne ut om de ligger hos meg eller hjemme hos eksen. Har også seng og noe klær ståene hos han.
Så det meste må vi få tak i igjen, regner ikke med det er noe å hente hos mor til jenta i grunn.

Jeg har så lyst til å kjøpe helt ny vogn, men mannen mener det er tull når vi kan kjøpe brukt. Jeg ser den at det er mer økonomisk å kjøpe brukt, men jeg kjenner at jeg har lyst til å unne meg den luksusen med ny vogn siden det blir min første baby. Det står ikke på pengene for vi har råd til å kjøpe ny, det er bare det at mannen min er veldig fornuftig av seg mens jeg kanskje ikke er det. Hva sier dere, er det råflott å kjøpe ny vogn eller finnes det gode argumenter for å gjøre det, annet enn at man har lyst?
Tnkte akkurat som dæ at æ ville unne mæ ny vogn sia d va første babyen. Kjøpte ny til over 8000 og nu i ettertid angre æ virkelig. Fikk ei kjempefin brukt til 1700 som vi ska bruke som bhg vogn. Hadde virkelig ikke hatt noen innvendinger mot å putte han oppi den brukte som nyfødt. Madrassen kan jo skiftes, ellers så lå ihvertfall min baby på nytt lammeskinn oppi den nye voksiposen og hadde det kjempefint! E så ufattelig mange andre ting som må brukes penga på i forbindelse m første babyen. Trur vi va oppe i 30-40 000.. Der gikk de feriepengan d året:) selvfølgelig verdt hver krone til gullet, mn æ tenke d e lurt å prioritere

Gutt født okt.2013, prøver på nytt mirakel!<3

Unnskyld snikinga, forrestn;) Kom desverre ikke m i feb.forumet så prøve på mars baby istedet.

Gutt født okt.2013, prøver på nytt mirakel!<3

Å, jeg kløøøøør i fingrene :D Får vi jente er det veldig greit, da har vi MASSE klær og sengetøy, til noenlunde rett årstid. Får vi gutt derimot må vi handle inn masse tøy. Vi har nemlig spart på masse etter jenta, fordi noen skulle låne av oss, mens ingenting nesten etter gutten. Han var i tillegg prematur, så str blir feil. Type 56/62 ble sommer klær, selv om han var født i des. Men det vi må ha uansett er ny vogn :D , stelleveske, babykurv, bæretøy og bilstol til 2. mann :)

Jeg har kjøpt inn tre ting til baby'n da, eller som følge av at jeg er gravid. Et veldig jentete sett fra HM i lilla med rådyr på med matchende sokker (det kan jo bli flott barselgave om vi får gutt) og en ny symaskin :D Den skal jeg trylle frem masse til baby'n med, så jeg regner det som en ting ;)

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Er så klar for å begynne å shoppe :D her er det første barne så vi gledet oss til å begynne å tenke på hva vi må ha.

<3 09.02.2014 <3

Gleder meg til etter ordinær ul da vi vet kjønnet. Da blir det shopping :) og gjennomgang av kleseskene I kjelleren. Alle sånne uteting er ganske nøytralt, men det et en del rosa som må plukkes ut om det blir gutt denne gangen her. men jeg tror det er jente.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Shoppedilla her også! :O
Sist kjøpte jeg vogn da jeg knapt var kommet over 12 uker! ^^
Har handlet babyteppe, votter og tøffler men det skulle egentlig være til søsteren min som skal ha baby 2 mnd før meg.
Vurderer å "ta" det selv og heller finne noe annet til henne når fødselen begynner å nærmer seg :p too cute ^^

Ellers så er det mye som skal shoppes inn. Mye dyre ting! (dyr smak) :/
Har ikke så alt for mye etter førstemann ettersom jeg har lånt bort mye og ikke fått det tilbake igjen.
Skal ha ny vogn, bilstol med base, slyngevugge, stelleveske, vippestol, stellekommode, vognpose og etterhvert sprinkelseng(orker ikke stresse med sengen ettersom vi skal bruke slyngevuggen så lenge som det går ann)
Muuulig vi må ha lekegrind også. Skal prøve å få tak i noe brukt. :)

Back
Topp