Shit da...(ang. kolikk)

ORIGINAL: Caya

Jeg ville gått over på NaHa1 (fås på apoteket) eller prøvd et annet merke i butikken.

Minste min fikk nan først, men fant ut etterhvert at HIPP fungerte her. Den er også økologisk. [:)]

Skal prøve det[:)]

ORIGINAL: *ToSmå*

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: *ToSmå*

Har du malt i melka?

Har begynt med det idag morges, men har ikke gjort særlig utslag

Går ei stund før det gir resultat, da eldstemann var 3 uker begynte ramaskriking på kveldene, han gråt fra 7 på kvelden til 1-2 på natta, prøvde alt men ingenting nyttet, da begynte jeg med malt i kokt vann som jeg ga, etter noen kvelder med det så var det faktisk litt bedre :) så gi det et par dager :)

Skal det[;)]
Takker!

Her brukte vi mme til småfolk, med litt malt i..[:)]

ORIGINAL: janett85

Her brukte vi mme til småfolk, med litt malt i..[:)]

Hvor lenge gikk det før dere merket forskjell??

Nå har jeg ingen erfaring med kolikk i det hele tatt, men sender deg en stooor klem og krysser alt jeg har for at det ikke er kolikk hos lillegull![:)]

Sånn utenom det, ville jeg prøvd å bytte merke på mme også[:)] Jeg gav Vilde ei flaske på kvelden en liten periode da hun var ca 2-6 uker før jeg fikk opp min egen produksjon litt mer, og da begynte vi med Nan. Det tålte hun ikke, fikk kjempevondt i magen og lå i bue og hylte, selv med malt i flaska. Bytta til Småfolk sin mme, den var ikke like ille som Nan, men ikke optimal. Så begynte jeg med Hipp, og den funka helt supert![:)] Det gikk max 5 dager - husker ikke helt nøyaktig - før vi merka forskjell på henne[:)] Jeg gir henne fremdeles Hipp 2 nå[:)]

Huff..  håper det ikke er kolikk.. kolikk er fæææælt!!!  :( :( 

Men.. har dere vært innpå tanken på kumelkintoleranse nå?    Her har begge jentene mine hatt/har kumelkintoleranse..  myyye skriking ja...  myyyyyyyyye..  :(

Malt kan faktisk gi luft i magen..  så hvis han ikke har hard mage, så er det ingen grunn til å begynne emd malt enda..
Minste mi ble enda værre i skrikinga med malt i mme..

Også den teen som er anbefalt ved kolikk....  åhh. nå har jeg glemt hva den heter..  Men ihvertfall så er Kamillete bedre.  Den andre teen kan være for hard mot magen til disse små...

Akupunktur kan også prøves.:)

Hvilken mme brukte din eldre sønn?   Muligens lille-din også må over på spesial-mme..

Håper dere slipper unna all skrikinga..  men hvis det er kolikk..  så håper jeg den går fort over...   dere kommer forbi det.. dere bare må.. man har jo ikke noe valg...

Jeg ville også prøvd et annet merke med erstatning, slik som mange foreslår. Evt kanskje prøve Nutramigen, som er for de med melkeallergi, for å teste ut om det kan være det.

Jeg ville nok og prøvd et annet erstatningsmerke.
Men har man hatt kolikkbarn fra før.. ville jeg (har hatt kolikkbarn jeg og) med nestemann rasket babyen med til manuellterapaut så fort jeg hadde hatt mulighet til etter fødsel. Er det noe å finne, er det ikke no vits å vente til reaksjonene kommer. Lykke til.

Huff, håper det ikke er kolikk da! er så fælt det, knøtten vår har slitt i perioder fra han var ca 2 uker. Begynner heldigvis å gi seg nå[:D]

Har du prøvd å lage fenikkelte som sukkervann til babyen? det fungerte her i periodene kolikken var på det værste. Vi gav 2-3 ml med sprøyte før hvert måltid. Leget da 1 dl te med 1 ss sukker og frøs ned som isbiter. Tinte som regel en bit om dagen til han. Du får kjøpt fenikkelte på helsekost[:)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: janett85

Kanskje han ikke tåler nan, kanskje prøve et annet merke?? Krysser for at det ikke er kolikk..

Men han har fått det siden fødselen, skulle ikke han ha reagert før i så fall?

Mi fikk nan fra fødselen men reagerte ikke kraftig på det før etter 2 mnd...

Back
Topp