Sharm el sheik - Gravid og med 2åring? Ville du?

LittleMonkii

Forumet er livet
Min kjæreste påstår å ha bestilt tur til Sharm el sheik i slutten av april til oss tre.
Jeg tror ikke på han, men tenkte litt "hva om det hadde vært sant" allikevel. 

Han mener å ha bestilt 2ukers tur til naama bay med all inclusive ved et 5-stjerners hotell med junior suite.
Jeg vil være 32uker på vei dagen etter den påståtte avreisedatoen. Mini er 2år og er fullernært med sondemat.

Ville du ha dratt? 
Hvorfor/hvorfor ikke?

Det ser jo veldig fint ut....
Le Royale Sonesta Sharm Resort, Sharm el Sheikh,  Egypt

Teite gubbe som skal tulle med sånt...

Vel, med tanke på at du er over 30 uker da, så bløffer han vel?? 
Vet ikke hvor mange flyselskap som lar deg bli med så nært termin heller ..... 

Nej.
De jeg kjenner som har vært i Egypt sitter igjen med dårlige opplevelser - og ville ikke flydd så langt så sent i sv.skapet heller.:)

Hvorfor skulle han lyve om noe sånt. Hvis flyselskapet lar deg reise og jordmor/lege sier det er greit så hadde jeg dratt. Godt med en ferie før det kommer en baby :-)

Plassen så jo nydelig ut!:)
Meeen, nei. Jeg hadde nok ikke turt å dra jeg... Har hørt litt mange "skrekkhistorier" om reiser til Egypt, da helst i fht.matforgiftning og sykdom (selv om det kan skje alle plasser, for all del) Og jeg hadde heller aldri ville fly så nært termin. Tenkt om noe skulle skje? Og du er i Egypt, liksom?!

Hoho, høres ut som den pessimisten! 

mini_mamma skrev:
Hvorfor skulle han lyve om noe sånt. Hvis flyselskapet lar deg reise og jordmor/lege sier det er greit så hadde jeg dratt. Godt med en ferie før det kommer en baby :-)

mini_mamma skrev:

Fordi han er litt sånn :p Det er ikke første gang han tuller med noe sånt.

søstera mi og eg var med ungene våre for 2 uker siden. (ungene er 4, 2 og nesten 2 år)
søss var 22 uker på vei når vi reiste.
gikk superfint det, men hadde nok ikke reist når eg var 32 uker på vei, med tanke på at det er nesten 6 timers flytur. om du ikke er supersprek og ikke kjenner en plass at du er gravid ;)

god tur om det blir noe av.,

ps ta hepatitt A vaksine før dere reiser. smittsom leversykdom forekommer i egypt.

Herregud det er da mange plasser i verden man kan bli matforgifta! Var selv i egypt i februar og var da 5 mnd på vei. Og ingen av oss ble syke. MEN jeg syntes fly turen var lang og vond mot rygg og stor mage. Det er opp til hver enkelt flyselskap hva slags regler de har med gravide.

Jeg har vært i sharm el sheik. Likte meg veldig godt! Hadde da med gullet på 6 mnd. Alt gikk veldig fint og vi koste oss. Men i reisegruppa på ca 40 stk at det kun to av oss som ikke fikk noe magesjau. Det er veldig vanlig å få trøbbel med magen der nede, de to som ikke fikk problem hadde tatt drikkevaksine. Men det vet jeg ikke om en kan ta når en er gravid. Tror ikke du kan ta hepatitt a ihvertfall... Men det trur jeg ikke alle gjør uansett... Jeg hadde den fra før... Litt sprikende svar dette... Sorry... Hehe... Men for å svare på spm så ville jeg aldri ha reist. Jeg synes det er så grusomt med magesjau og graviditet samtidig. I tillegg så blir en gjerne mer nervøs med tanke på babyen.... Og jeg hadde hatt panikk for at noe skulle skje og jeg havna på føden der nede. Både pga medisinske kunnskapen ikke er på samme nivå som hjemme og kulturen og alt er helt annerledes. Det hadde gjort meg stressa må jeginnrømme. Virker kanskje litt pessimistisk, men tenker det hadde vært like kjekt å ta reisen senere... :)

Var det på søndag han sa det eller? emoticon

Jeg ville ikke dratt.. men det er bare fordi jeg har irritert meg nok over egyptere.. synes bare de er utrolig plagsomme.. men hotellet var sykt fint da.. hvis flyselskapet tillater deg å reise (både frem og tilbake) så dra hvis du har lyst og føler det er ok for deg emoticon

Jeg forelsket meg i Sharm el Sheik når vi var der i 2002 og vanligvis ville jeg sagt REIS :) Jeg var også på Mallorca i to uker sist jeg var gravid - i uke 33 til 35 (altså en uke fra flygrensa) og det var supert.

Jeg tror allikvel ikke jeg ville reist til Egypt som gravid. For det første er jeg usikker på hvordan helsevesenet fungerer der og når vi var der snakket ikke en gang turistpolitiet engelsk... Dette kan jo ha endret seg siden 2002 da, men jeg hadde nok vært litt skeptisk til å reise. Desverre, må jeg neste si, for det er virkelig et fantastisk sted :)

Om flyselskapet godtar at du reiser hadde jeg gjort det uten tvil. Husk støttestrømper og vann til flyturen og å spise fornuftig når du er der så går det nok finfint. Reiste til Rhodos da jeg var et stykke på vei, eneste som plaget meg litt var at jeg ble hoven i bena

Min jordmor anbefalte meg å IKKE reise til Egypt da jeg var gravid (5 år siden).

Merkelig ting og skulle spøke med... Og han har jo til og med vist deg hotellet. Da hadde jeg blitt dritsur hvis ikke det stemte.

Men uansett, sjekk reiseselskapet om de godkjenner at du er med. Forskjell fra flyselskap til flyselskap. Og du må kanskje ha med godkjennelse fra lege/jordmor. Men når det er sagt hadde jeg ikke reist... Tenk hvis noe skulle skje, og du fødte en altfor liten unge i Egypt. Da er det nok best å være i Norge.

Pucca skrev:
Merkelig ting og skulle spøke med... Og han har jo til og med vist deg hotellet. Da hadde jeg blitt dritsur hvis ikke det stemte.

Men uansett, sjekk reiseselskapet om de godkjenner at du er med. Forskjell fra flyselskap til flyselskap. Og du må kanskje ha med godkjennelse fra lege/jordmor. Men når det er sagt hadde jeg ikke reist... Tenk hvis noe skulle skje, og du fødte en altfor liten unge i Egypt. Da er det nok best å være i Norge.

Hehe, han er sånn. Jeg gleder meg aldri før jeg får se det sort på hvitt, noe som ikke har skjedd en eneste gang enda :p 

Kommer veldig an på toåringen og formen din syns jeg. Jeg hadde aldri orka å reise med min som straks er to, han er turbo hele dagen og har begynt å trasse endel. Jeg er også veldig dårlig når jeg er gravid, så det hadde ikke vært aktuelt uansett her. Men om du føler deg i form til det og du tror det går fint med jenta di, så hvorfor ikke?

Eg hadde lett tatt meg meg min 2åring til egypt :) Min kjære støtter meg i det ;)

Ei venninne/kollega var der for ein mnd sidan, og ho også stooorkosa seg:)

Eg har alltid sakt at livet er for kort til å reise på tur til samme plass to gongar, men der fekk Egypt meg til å forandre meining ;)

Back
Topp