Sharia.no

ORIGINAL: Skreppa med leppa

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: *agatblonde*

ja koranen går også over enhver annen lov! så muslimer kan jo bare ture frem og gjøre som de vil! får ingen konsekvenser uansett!
folk er veldig redde for at de skal bli stemplet som relgionsdiskriminerende eller noe.

kvinner skal ikke gå ut eller bruke smykker osv.
eller hva med at hvis du ikke kan følge islam må du flytte til ett annet land!
hvis du ikke følger norske lover så mp du flytte til ett annet land! men neida, om noen sier det er man rasist!
Åh, lager du fatwaer nå og? Kan du vise meg beviser, daleel, fra Quran også om disse tingene? Vers, hadith, og tafseer takk. Før jeg tar av smykket mitt liksom, her jeg sitter på jobb.

Du skjønner selv at for oss som ikke er helt inn i den relgionen din, så får vi ikke svart på dette??

Kan man ikke diskutere ting uten å ha all kunnskap om noe?
Diskuteres da nyhetssaker her hver dag. Tviler på at alle har all kunnskap om hva som egentlig har skjedd!
Hun virket jo inni det, siden hun lager svar for oss muslimer...

Skal bli flinkere å bruke [ironi]-taggene.

ORIGINAL: Miemor84

Her og, kan enkli qoute hvert innlegg nedigjennom, godt å se att folk skjønner alvoret i det her, får slike mennesker for mye makt kan det bli skummelt. Diskutert det her ganske lenge her i hus, men følt att en ikke får for mye medhold når man diskuterer det her blant folk.. så godt å se att damene på Bv følger litt med:)

Håper snart de som sitter litt høyt i det her landet og snart kan se det, og skjønne att vi må verne om kulturen vår og de verdiene vi har, ikke bare gi vei for våre nye landsmenn...
Enhver får velge hvordan man vil leve altså, ikke det, men jeg vil gjerne velge å leve som norsk kvinne med min tro og mine verdier,uten att noen sier noe på det..

Diskuterte dette med en venninne i helgen.. Jeg er litt redd for at den Norske kulturen skal viskes bort hvis ikke vi tar bedre vare på den. Norge har alltid vært et trygt og fredelig land og bo i, og det vil vi fortsette med.

En ting vi også snakket om var at Giske var ute nylig og fortalte at det skulle sendes ut skjema til alle som står i statskirken, der kunne de enkelt krysse ja eller nei om de fortsatt ville være medlemmer. Selv om jeg ikke benytter meg av kirken utenom de vanlige tradisjonene som dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse, så vil jeg gjerne stå som medlem i kirken fremdeles. Er redd for at hvis mange melder seg ut så mister kirken sin posisjon i samfunnet, og kanskje kirkene må "legges ned" etterhvert. Nei, jenter.. vi må ta vare på den norske kulturen!

jeg spør igjen da, dere som vet.
Den uttalelsen fra han i Islamsk Råd som er på den siden, er dette bare tull?
har dette aldri vært sagt?

ORIGINAL: hønselovisa og egget

det er som jeg skrev i går, og må gjenta i dag:
meya du må snart forstå at vi ikke alle har lest korannen, og det må du respektere på lik linje som vi respekterer deg!
du drar dette over i ett nivå som ikke ligner noe annet, og det er irriterende, for virker som din hensikt er å få oss til å føle oss dumme rett å slett!det er i faktisk ikke bare fordi vi ikke er enige med deg, eller har lest korannen og forguder den!
om du skal vidre med denne diskusjonen, syns jeg du skal vise litt mer respekt, husk ikke alle har skole som du sa så fint i går.....

Tror de fleste av oss hadde blitt rimelig irritert hvis folk hadde mistolka troen vår slik som alle mistolker troen til Meya. Og det virker ikke som alle her inne viser respekt eller hva du kaller det.

ORIGINAL: CuriosityKillTheCat

Den er klippet ut av sin sammenheng. Men ja, for meg står islamsk lov forran norsk lov. MEN, det er INGENTING som er forbudt i Norge, som er påbudt i islam, så jeg er helt på trygg grunn der. Om det ble forbudt i Norge å be, ville jeg fortsatt gjøre det. Om hijab ble forbudt, ville jeg fortsatt gå med det, om det ble forbudt å reise til Hajj, ville jeg finne omveier for å gjøre det, om det ble forbudt å gi penger til de fattige, ville jeg fortsatt gjøre det...

ORIGINAL: Jomfruen79

Her og, kan enkli qoute hvert innlegg nedigjennom, godt å se att folk skjønner alvoret i det her, får slike mennesker for mye makt kan det bli skummelt. Diskutert det her ganske lenge her i hus, men følt att en ikke får for mye medhold når man diskuterer det her blant folk.. så godt å se att damene på Bv følger litt med:)

Håper snart de som sitter litt høyt i det her landet og snart kan se det, og skjønne att vi må verne om kulturen vår og de verdiene vi har, ikke bare gi vei for våre nye landsmenn...
Enhver får velge hvordan man vil leve altså, ikke det, men jeg vil gjerne velge å leve som norsk kvinne med min tro og mine verdier,uten att noen sier noe på det..

Diskuterte dette med en venninne i helgen.. Jeg er litt redd for at den Norske kulturen skal viskes bort hvis ikke vi tar bedre vare på den. Norge har alltid vært et trygt og fredelig land og bo i, og det vil vi fortsette med.

En ting vi også snakket om var at Giske var ute nylig og fortalte at det skulle sendes ut skjema til alle som står i statskirken, der kunne de enkelt krysse ja eller nei om de fortsatt ville være medlemmer. Selv om jeg ikke benytter meg av kirken utenom de vanlige tradisjonene som dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse, så vil jeg gjerne stå som medlem i kirken fremdeles. Er redd for at hvis mange melder seg ut så mister kirken sin posisjon i samfunnet, og kanskje kirkene må "legges ned" etterhvert. Nei, jenter.. vi må ta vare på den norske kulturen!

Det skal sannelig jeg og gjøre! Er både døpt og komfirmert i kirke, snuppa går på søndagsskole, og den dagen jeg skal gifte meg er det helt sikkert att det blir kirkebryllup ja! Er selv troende, men ikke i den grad att jeg skal omvende eller ser ned på de som ikke er det altså, heller ikke slik som prater mye om tro og slik til alt og alle, men ser på meg selv som en kristen.
Men så godt att norske damer får opp øynene,synes det er godt å lese dette og se att folk følger litt med og ikke er så blinde som mange kan virke..

Kan godt være at denne siden er klippet og limt og skrevet i ondsinnethet, eller bare for å opplyse verden om de mørke sidene ved et samfunn, religion, kultur...

Men jeg tror likefullt dette ikke er noe han har diktet opp! Vi har jo hørt disse utsagnene tidligere, gjennom nyheter om kvinner som blir steinet pga utroskap osv... Islamsk råd ble jo tatt i løgn i Kadra saken, i den saken nå om at hollocaust (som de mener er overdrevet) var allahs straff gjennom Hitler til jødene gikk de jo ikke ut og tok avstand fra dette før de ble presset til det...

De må gjerne få Hitler altså[:D][:D][:D] men som sagt tidligere - jeg blir skremt...

Den er klippet ut av sin sammenheng. Men ja, for meg står islamsk lov forran norsk lov. MEN, det er INGENTING som er forbudt i Norge, som er påbudt i islam, så jeg er helt på trygg grunn der. Om det ble forbudt i Norge å be, ville jeg fortsatt gjøre det. Om hijab ble forbudt, ville jeg fortsatt gå med det, om det ble forbudt å reise til Hajj, ville jeg finne omveier for å gjøre det, om det ble forbudt å gi penger til de fattige, ville jeg fortsatt gjøre det...

Og om islamsk lov sier du skal slå barna dine når de gjør noe galt så gjør du det.
Legg merke til at jeg sier OM!
Men loven sier ikke at jeg skal gjøre det. Hadde den gjort det, vet jeg ikke, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. OG det hadde, om man skal følge islamsk rettstenkning, også vært unntak, i og med at det finnes unntak i alle andre situasjoner (jfr at man kan spise svin om man sulter, eller la være å be og vente til senere om man er forhindret), og det heter jo også at man skal følge loven der man bor, så lenge loven ikke strider mot islam.

*venter på svar*

Jeg prøver egentlig å la være å svare på disse religions trådene, for jeg blir så sinna... men nå må jeg bare spørre deg... forsvarer du virkelig noe som helst av det som sto på den siden *Meya* ??

ORIGINAL: Trikken

Kan godt være at denne siden er klippet og limt og skrevet i ondsinnethet, eller bare for å opplyse verden om de mørke sidene ved et samfunn, religion, kultur...

Men jeg tror likefullt dette ikke er noe han har diktet opp! Vi har jo hørt disse utsagnene tidligere, gjennom nyheter om kvinner som blir steinet pga utroskap osv... Islamsk råd ble jo tatt i løgn i Kadra saken, i den saken nå om at hollocaust (som de mener er overdrevet) var allahs straff gjennom Hitler til jødene gikk de jo ikke ut og tok avstand fra dette før de ble presset til det...

De må gjerne få Hitler altså[:D][:D][:D] men som sagt tidligere - jeg blir skremt...

Jeg er hverken medlem i IRN eller har noe med de å gjøre, moskeen jeg går i er medlem der, men det har ingenting å si for meg.

Siden er tatt ut fra de verste praktiseringer av kultur, sammenblandet med en del på-kanten vurderinger av det strengeste av det strengeste i islamsk lovgiving...

Hvorfor skulle ikke kvinner kunne gå ut, når det står at "Nekt ikke en Allahs tjenerinne å gå til moskeen"... Altså, for å gå til moskeen, må man nødvendigvis gå ut, så... :)

ORIGINAL: Beautiful Nightmare

*venter på svar*

Jeg prøver egentlig å la være å svare på disse religions trådene, for jeg blir så sinna... men nå må jeg bare spørre deg... forsvarer du virkelig noe som helst av det som sto på den siden *Meya* ??
Ikke om det ikke er i samsvar med islam.

Og, man må også huske på at feks huddud-straffene (islamske straffelover) kun skal utføres der islam er majoritetsreligionen, og ikke noe Hvermansen skal finne på å gjøre.

Det eneste jeg ser som er i samsvar med islam, er det aller siste, som også står i Quran, "Listen and obey", altså at vi skal høre på hva Quran sier, og adlyde det som er Guds ord.

ORIGINAL: Jomfruen79

Dette er jeg veldig for! Hvorfor skal alle som er født i Norge bli registrert som tilhørende av den norske kirke f.eks? Hvis alle får en enkel mulighet til å melde seg ut av statskirka får man jo et mye mer reelt medlemstall og de får statsstøtte deretter. Veldig bra!

Når man sier at man følger alt som .....har bestemt, og følger de reglene som man da er overbevist om, så kan man jo ikke plutselig velge noe annet hvis man selv mener det.
Enten så følger man "bestemmelsene" helt, eller ikke. Hvis man kan "velge og vrake" i forhold til hvilke regler man ønsker å følge, fordi man ikke er "helt sikker"..da forsvinner vel noe av troverdigheten.

Og om islamsk lov sier du skal slå barna dine når de gjør noe galt så gjør du det.
Legg merke til at jeg sier OM!
Men loven sier ikke at jeg skal gjøre det. Hadde den gjort det, vet jeg ikke, men jeg tror ikke jeg hadde gjort det. OG det hadde, om man skal følge islamsk rettstenkning, også vært unntak, i og med at det finnes unntak i alle andre situasjoner (jfr at man kan spise svin om man sulter, eller la være å be og vente til senere om man er forhindret), og det heter jo også at man skal følge loven der man bor, så lenge loven ikke strider mot islam.

Du vet ikke, men du TROR ikke det??
Dette pga en relgion! Sånne ting gjør meg litt skremt. Selv om man tror på noe, så må det da kunne gå ann å tenke selv og bruke sunn fornuft!
Jeg TROR. Jeg har aldri lagt hånd på mine barn, og tror aldri jeg kommer til å gjøre det heller. Kan ikke innbille meg at jeg kommer til å gjøre det. Men jeg har gjort mye annet i livet, som jeg sa at jeg ALDRIIII kom til å gjøre... Så om barna skuffet meg grovt, eller kom i en veldig farlig situasjon vet jeg ikke, kanskje jeg kunne grepet barnet i armen litt for hardt, fordi jeg ble skremt, selv om jeg ikke har gjort det tidligere i farlige situasjoner feks ved kryssing av gater hvor de kunne blitt påkjørt etc. Man VET aldri hvordan man reagerer i en pressa situasjon.

ORIGINAL: *agatblonde*

*Meya*
jeg gjenga bare det som står på den siden.jeg visste ikka at man må bevise alt man sier i islam.
så nei jeg kan ikke bevise det! men jeg kan gjengi det som står der!!

og seriøst, følger du virkelig islamske lover fremfor norske?
det trodde jeg faktisk ikke...
og du er villig til å bryte norske lover om de forandres??
du soner villig fengsel for å forsvare relgionen din?
Er du villig til å gå i fengsel for ditt barn? For å beskytte barnet ditt, dersom lovene ble endret til ett eller annet fantasifult noe, som satte DITT barn i akutt fare. Hadde du satt loven eller barnet først? Jeg hadde satt mitt barn først, og håpet på det beste.

Om det ble forbudt å be, ville jeg fortsatt be, ja!

ORIGINAL: opus dei

Når man sier at man følger alt som .....har bestemt, og følger de reglene som man da er overbevist om, så kan man jo ikke plutselig velge noe annet hvis man selv mener det.
Enten så følger man "bestemmelsene" helt, eller ikke. Hvis man kan "velge og vrake" i forhold til hvilke regler man ønsker å følge, fordi man ikke er "helt sikker"..da forsvinner vel noe av troverdigheten.
Man kan ikke velge noe annet fordi "man har lyst der og da", men man kan velge alternativer, da livet vi har fått er en gave fra Gud, og om man dør om man ikke spiser svin, så kan man gjøre det.

Annet eksempel. Abort er forbudt i islam. MEN, om mors liv er i fare, er det lov. Nødvendighets-prinsippet. Mor kan ha andre barn som er avhengig av henne, så man trenger ikke la mor dø, om det ikke er nødvendig. I motsetning til feks katolikker.

Jeg synes ikke nødvendighets-prinsippet svekker troverdigheten, men føler at det gjør det hele mer menneskelig, at man KAN la være enkeltting, om man er helt nødt og ikke har andre muligheter.

serriøst??? [8|]

ORIGINAL: AV.

det er som jeg skrev i går, og må gjenta i dag:
meya du må snart forstå at vi ikke alle har lest korannen, og det må du respektere på lik linje som vi respekterer deg!
du drar dette over i ett nivå som ikke ligner noe annet, og det er irriterende, for virker som din hensikt er å få oss til å føle oss dumme rett å slett!det er i faktisk ikke bare fordi vi ikke er enige med deg, eller har lest korannen og forguder den!
om du skal vidre med denne diskusjonen, syns jeg du skal vise litt mer respekt, husk ikke alle har skole som du sa så fint i går.....

Tror de fleste av oss hadde blitt rimelig irritert hvis folk hadde mistolka troen vår slik som alle mistolker troen til Meya. Og det virker ikke som alle her inne viser respekt eller hva du kaller det.

har du seriøst lest alle trådene som har vært?????om du har det og ikke forstår hva jeg mener, så deg om det!
jeg syns det er topp jeg at man har en meya og spørre om ting man lurer på, men når man føler seg sett ned på å dum fordi man ikke har lest koranen eller praktiserer muslim, da er det å dra den litt langt!
jeg har stor respekt for det meya står for, men jeg kjemper ikke hennes sak, og det er der respekten svikter!

Hvis du ikke har lest koranen eller ikke vet noen ting om muslimske 'lover', så hvorfor gidder du å si noe da? Jeg har selv ikke lest koranen, men kjenner endel muslimer og føler jeg har fått et lite innsyn i hvordan det er. Hvis du kjenner muslimer som praktiserer disse lovene, synd for deg, men det er ikke slik alle er. Selvom man finner en norsk side med 'lover' for nynasister osv. betyr ikke at alle nordmenn er slik[;)] Fins syke og overtroende(vet ikke hva jeg skal kalle de som har laga den sharia.no sia) folk uansett hvilken religion og farge.

ORIGINAL: opus dei

Man kan ikke velge noe annet fordi "man har lyst der og da", men man kan velge alternativer, da livet vi har fått er en gave fra Gud, og om man dør om man ikke spiser svin, så kan man gjøre det.

Annet eksempel. Abort er forbudt i islam. MEN, om mors liv er i fare, er det lov. Nødvendighets-prinsippet. Mor kan ha andre barn som er avhengig av henne, så man trenger ikke la mor dø, om det ikke er nødvendig. I motsetning til feks katolikker.

Jeg synes ikke nødvendighets-prinsippet svekker troverdigheten, men føler at det gjør det hele mer menneskelig, at man KAN la være enkeltting, om man er helt nødt og ikke har andre muligheter.

Så det du sier er at man har valget HVIS det ikke er andre muligheter, ikke HVIS man har andre meninger selv?

ORIGINAL: Trikken

Jeg er hverken medlem i IRN eller har noe med de å gjøre, moskeen jeg går i er medlem der, men det har ingenting å si for meg.

Siden er tatt ut fra de verste praktiseringer av kultur, sammenblandet med en del på-kanten vurderinger av det strengeste av det strengeste i islamsk lovgiving...

Hvorfor skulle ikke kvinner kunne gå ut, når det står at "Nekt ikke en Allahs tjenerinne å gå til moskeen"... Altså, for å gå til moskeen, må man nødvendigvis gå ut, så... :)

stod vel ikke at man skulle nekte kvinner å gå ut ,men å gå ut formålsløst, Betyr det at man kan nektes hvis man ikke skal i moskeen?

Sier ikke at de fleste gjør dette, men reglene åpner opp for at enkelte "ekstreme" kan bruke de for å holde kontroll på kona si f.eks?

Back
Topp