ORIGINAL: MammanTeOlai
ORIGINAL: Jomfruen79
ORIGINAL: Miemor84
Her og, kan enkli qoute hvert innlegg nedigjennom, godt å se att folk skjønner alvoret i det her, får slike mennesker for mye makt kan det bli skummelt. Diskutert det her ganske lenge her i hus, men følt att en ikke får for mye medhold når man diskuterer det her blant folk.. så godt å se att damene på Bv følger litt med:)
Håper snart de som sitter litt høyt i det her landet og snart kan se det, og skjønne att vi må verne om kulturen vår og de verdiene vi har, ikke bare gi vei for våre nye landsmenn...
Enhver får velge hvordan man vil leve altså, ikke det, men jeg vil gjerne velge å leve som norsk kvinne med min tro og mine verdier,uten att noen sier noe på det..
Diskuterte dette med en venninne i helgen.. Jeg er litt redd for at den Norske kulturen skal viskes bort hvis ikke vi tar bedre vare på den. Norge har alltid vært et trygt og fredelig land og bo i, og det vil vi fortsette med.
En ting vi også snakket om var at Giske var ute nylig og fortalte at det skulle sendes ut skjema til alle som står i statskirken, der kunne de enkelt krysse ja eller nei om de fortsatt ville være medlemmer. Selv om jeg ikke benytter meg av kirken utenom de vanlige tradisjonene som dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelse, så vil jeg gjerne stå som medlem i kirken fremdeles. Er redd for at hvis mange melder seg ut så mister kirken sin posisjon i samfunnet, og kanskje kirkene må "legges ned" etterhvert. Nei, jenter.. vi må ta vare på den norske kulturen!
Dette er jeg veldig for! Hvorfor skal alle som er født i Norge bli registrert som tilhørende av den norske kirke f.eks? Hvis alle får en enkel mulighet til å melde seg ut av statskirka får man jo et mye mer reelt medlemstall og de får statsstøtte deretter. Veldig bra!
Joda, det er greit nok det, men ikke så bra dersom for mye folk plutselig finner d for godt att de vil melde seg ut av statskirka heller, da svekker man jo kirkens posisjon og etter min mening verfall så utsletter man jo litt av norsk kultur arv, og er det noe jeg heller er villig til att mine skattepenger skal gå til så er d da den norske kirke,veldi mye annet jeg heller så de ikke ble brukt til uten å utdype det for mye..