Sharia.no

Madoc

Gift med forumet
Jeg prøver meg igjen... Vi får ta på silkehansker så våre ytringer ikke blir slettet igjen..[:D] Nb - ingen religionshetsing - kun saklig diskusjon av sharia-lovene...

www.sharia.no

Jeg har vanskelig for å forstå at noen kan stå for slike lover, og at vi skal akseptere dette som en del av noens religion / kultur, whatever...

For meg virker det som et uttrykk for en gruppes ønske om å kontrollere en stor folkegruppe, gjennom tvang og frykt.

Du vet den siden der er laget av anti-islamister, ja?

ORIGINAL: *Meya*

Sharialoven er da den samme? Og praktiseres, forferdelig nok enda i dag..

Samme hvem den er laget av hvis det er slik lovene er vel......

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Nei. Det finnes ikke belegg for mye av det som står der, i Shariah.

Shariah er forresten mye mye mer enn bare straffeloven, huddud-straffene.

Den siden der er bare tull, ikke sant?

Jeg fikk meg iallfall en god latter av å lese disse "reglene"[8D]

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Nei. Det finnes ikke belegg for mye av det som står der, i Shariah.

Shariah er forresten mye mye mer enn bare straffeloven, huddud-straffene.

Hmm, jeg svarte før jeg leste linken, jeg da. [8D]

[8D] fine greier!

Likte spes denne: "Om du ikke kan følge islam, må du flytte til et annet land." Derfor alle kommer til Norge da?! [8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Den siden der er bare tull, ikke sant?

Jeg fikk meg iallfall en god latter av å lese disse "reglene"[8D]
Jupp, bullcrap fra ende til annen.

Det er ett par detaljer eller 100 de har glemt å ta med, for å si det sånn. Selektive har de vært.

ORIGINAL: *agatblonde*

ja koranen går også over enhver annen lov! så muslimer kan jo bare ture frem og gjøre som de vil! får ingen konsekvenser uansett!
folk er veldig redde for at de skal bli stemplet som relgionsdiskriminerende eller noe.

kvinner skal ikke gå ut eller bruke smykker osv.
eller hva med at hvis du ikke kan følge islam må du flytte til ett annet land!
hvis du ikke følger norske lover så mp du flytte til ett annet land! men neida, om noen sier det er man rasist!
Åh, lager du fatwaer nå og? Kan du vise meg beviser, daleel, fra Quran også om disse tingene? Vers, hadith, og tafseer takk. Før jeg tar av smykket mitt liksom, her jeg sitter på jobb.

Hvordan er den EGENTLIG da? Kan du finne en link til den riktige loven?

jeg vet ikke hvem som har laget siden, men det vet kanskje du? Den er jo ikke veldig omfattende, men det eneste jeg fant da jeg søkte på sharia på norsk.. Har du link til andre sider om sharia så kom med det[;)]

ORIGINAL: Jomfruen79

Hvordan er den EGENTLIG da? Kan du finne en link til den riktige loven?
Det er ikke en lovsamling, per say, sånn som Norges Lover. Man finner utledninger og fatwaer på feks sider som www.islamonline.net og sånn.

Kan enkli qoute hvert innlegg nedigjennom, godt å se att folk skjønner alvoret i det her, får slike mennesker for mye makt kan det bli skummelt. Diskutert det her ganske lenge her i hus, men følt att en ikke får for mye medhold når man diskuterer det her blant folk.. så godt å se att damene på Bv følger litt med:)

Håper snart de som sitter litt høyt i det her landet og snart kan se det, og skjønne att vi må verne om kulturen vår og de verdiene vi har, ikke bare gi vei for våre nye landsmenn...
Enhver får velge hvordan man vil leve altså, ikke det, men jeg vil gjerne velge å leve som norsk kvinne med min tro og mine verdier,uten att noen sier noe på det..

ja koranen går også over enhver annen lov! så muslimer kan jo bare ture frem og gjøre som de vil! får ingen konsekvenser uansett!
folk er veldig redde for at de skal bli stemplet som relgionsdiskriminerende eller noe.

kvinner skal ikke gå ut eller bruke smykker osv.
eller hva med at hvis du ikke kan følge islam må du flytte til ett annet land!
hvis du ikke følger norske lover så mp du flytte til ett annet land! men neida, om noen sier det er man rasist!
Åh, lager du fatwaer nå og? Kan du vise meg beviser, daleel, fra Quran også om disse tingene? Vers, hadith, og tafseer takk. Før jeg tar av smykket mitt liksom, her jeg sitter på jobb.

nå henviser jeg til det som står i denne loven jeg da. og nr 17 under "hvis du er kvinne"...
så av med smykket[;)]
Nei, fordi for enhver fatwah, som den du lager nå om smykker, så må man vise BEVISER. Det nytter ikke å komme med løsrevne setninger. Såh, vis meg hvor det står at jeg må TA AV smykket jeg har på meg.

ORIGINAL: Miemor84

Her og, kan enkli qoute hvert innlegg nedigjennom, godt å se att folk skjønner alvoret i det her, får slike mennesker for mye makt kan det bli skummelt. Diskutert det her ganske lenge her i hus, men følt att en ikke får for mye medhold når man diskuterer det her blant folk.. så godt å se att damene på Bv følger litt med:)

Håper snart de som sitter litt høyt i det her landet og snart kan se det, og skjønne att vi må verne om kulturen vår og de verdiene vi har, ikke bare gi vei for våre nye landsmenn...
Enhver får velge hvordan man vil leve altså, ikke det, men jeg vil gjerne velge å leve som norsk kvinne med min tro og mine verdier,uten att noen sier noe på det..
Jeg vil også leve som norsk kvinne, med min tro, og mine verdier, uten at noen skal si noe om det. Jeg ER IKKE en "ny landsmann", jeg er etnisk norsk.

hva er fathwa? (sorry jeg er norsk og skjønner ikke sånn interntspråk)

Jeg prøver egentlig å la være å svare på disse religions trådene, for jeg blir så sinna... men nå må jeg bare spørre deg... forsvarer du virkelig noe som helst av det som sto på den siden *Meya* ??

ORIGINAL: Trikken

hva er fathwa? (sorry jeg er norsk og skjønner ikke sånn interntspråk)
En religiøs utgreining om ett tema, feks svar på om ting er lov eller ikke, eller lignende.

Herregud, jeg syns dere overdriver GANSKE masse nå. Er sikker bare en weirdo som har laga denne sia. Kjenner MANGE muslimer og ikke SØREN om noen av de har det så strengt som dette her!!!
Vet at jenter burde ikke gå alene ute, er mange som gjør det alikevell, men de blir verken piska eller noe som helst....
Og som *Meya* sier, så er dette bare tull. Tror hun vet LITT mer enn dere hva de muslimske 'lovene' går ut på[;)]

Back
Topp