Shampoo til baby

Sjokolade

Gift med forumet
Julikulene 2020
Gutten nærmer seg 10 mnd og til nå har vi kun brukt babyolje i vannet når vi bader. Huden er utrolig myk og fin:)

Men når starter man med shampoo? Han starter å få masse hår på. Prøvde såvidt her om dagen og håret ble så fløffy og fyldig!

Er redd for at shampooen skal tørke ut hud og hår:bag:

Hvilken shampoo er bra isåfall? Den vi hadde, var fra Rema1000 sin gratiseske:angelic:
 
Vi har brukt rema 1000’s fra nyfødt(født mwd mye hår), og ikke merket at hun har blitt noe tørr. Så siden den fortsatt holder 9 mnder senere har vi ikke tenkt tanken på å bytte den ut enda :)
 
Min 3 åring trenger ikke sjampo ;) vi er jo ikke egentlig laget sånn at vi mååå vaske håret med såpe og hvertfall ikke når man ikke svetter masse enda. God skylling av håret holder lenge. Bruker bare sjampo om det er noe i håret som ikke går ut med bare vann :)
Og da bruker vi neutral parfymefri sjampo eller Coop änglamark sin parfymefri sjampo.
 
Jeg har brukt disse litt over års tid - fornøyd med dem:D Lille er nå 2,5 år og håret er ned til midten av ryggen. Håret hennes vasker jeg kun en gang i uken.
 

Vedlegg

  • shampoo2.jpg
    shampoo2.jpg
    112,8 KB · Visninger: 11
  • shampoo.png
    shampoo.png
    66,5 KB · Visninger: 10
Bruker kun neutral eller Coop anglamark sine barneprodukter. De er frie for skadelige stoffer (dessverre er ofte barneprodukter fulle av det)
 
Vi bruker den fra rema med rød kork eller grønn natusan. Brukt begge siden han var noen mnd. Aldri hatt noe problem med tørr hud :)
 
Er den fra rema sånn pumpeflaske? Er den vi har iallefall :happy: hvordan er den hvis de får den i øya?

Han fikk jo så fint hår med shampoo så frister å gjenta!

Ja stemmer :D aner ikke, men svir vel sikkert litt som med alle andre såper antar jeg :hilarious: prøver å unngå det da. Jeg holder hånda på panna når jeg skyller håret sånn at det renner over hånda mi på en måte. Så han får ikke såpe i øya så vidt jeg kan bedømme :p
Jaaa fluffy og god lukt på håret. Mmmm ❤️
 
Min erfaring er, om du bruker sjampo en gang, så må du bruke det gjevne etterpå. Eldste var 1.5 år, hadde aldri brukt sjampo, så var det en bestemor som skulle bade hun, å der kom sjampoen frem. Etter det ble håret fett til neste badedag
 
Bruker nesten ikke sjampo. Om bruker så bruker jeg sjampobar fra beeorganic.no. Helt naturlig uten tilsetningsstoffer som ikke irriterer eller tørker ut hodebunn :) Helt genial til hele familien !
 
Her er eldste snart 4 år, og vi bruker ikke shampo:) vi masserer hodebunnen for å få ut sand og div, men han har hverken ekkel lukt i håret eller fett hår :)
 
Vi brukte sjampo fra ett år, jeg synes flere barnets rundt 2 år både har hår som lukter og ser fettete ut, det ville jeg ikke min skulle , vi brukte forskjellige sjampoer
 
Vi brukte dr greve sin baby sjampo :). Brukte kun sjampo om de hadde gulpet i håret eller hadde matrester i håret frem til ca 1 år :). Fortsatte bruke den fast ca 2 dager i uka fra 1 år :)
 
Her brukes sjampo kun ved behov, 2 år nå, og har gjort det fra tidlig alder. Regner med at det blir mer fast basis nå i sommer. Bruker coop änglamark sin.

Tenker at man starter med sjampo når behovet er der, noen babyer har mye hår og trenger det tidlig, for andre holder det med vann lenge.
 
Back
Topp