Shadow!

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Mulig du har fortalt mye før, men jeg har ikke fått det med isåfall. JEg er så nysgjerrig på dette med Islam..:) Er det sånn at du har konvertert, var det noen krav du måtte "bestå"? Hvis du ikke ønsker å svare her på åpent, eller i det hele tatt for den saks skyld er det helt i orden. Bare tenkte å få med innleggene siden det er skravledøgn;)

Har sagt litt om det før ja ;)
Og har ikke noe problem med å ha det her inne :-)

Var ikke noen spesielle krav før man konverterer :-)
Altså man må jo tro på islam, tro på gud og at mohammed er hans profet, også må man også tro at de andre profetene er sendt ifra allah, slik som jesus, noa, moses :-)

Forresten glemte det at selvom all religion består av hva du tror på, så konverterer man med vitner eller imam og da sier man på arabisk "det er ingen gud utenom allah og mohammed er hans profet" ash hado il ila allah wa ana mohammed rasol allah :-)

Har sagt litt om det før ja ;)
Og har ikke noe problem med å ha det her inne :)

Var ikke noen spesielle krav før man konverterer :)
Altså man må jo tro på islam, tro på gud og at mohammed er hans profet, også må man også tro at de andre profetene er sendt ifra allah, slik som jesus, noa, moses :)
Vet alt for lite om religion generelt. Det er utrolig spennende, husker jeg vurderte å ta ett år (tror jeg det var?) med religionsvitenskap på NTNU i Tr.heim da jeg bodde der. Men, kom aldri så langt :P Var det uvant å skulle venne seg til å gå med hijab? Hvis du ikke hadde trodd på islam, kunne ikke du og mannen din giftet dere da?

Vet alt for lite om religion generelt. Det er utrolig spennende, husker jeg vurderte å ta ett år (tror jeg det var?) med religionsvitenskap på NTNU i Tr.heim da jeg bodde der. Men, kom aldri så langt :P Var det uvant å skulle venne seg til å gå med hijab? Hvis du ikke hadde trodd på islam, kunne ikke du og mannen din giftet dere da?
Var veldig uvant i starten ja men også veldig deilig da folk sluttet å stirre på meg :p
Religion er veldig spennende og det er godt å kunne se forskjell på religion og kultur ;)
Vel i islam kan en mann gifte seg med kvinner ifra boken, med det menes jøder, kriste og muslimer :-)
Jeg sto i statskirken men hadde jeg ikke trodd på islam hadde et ekteskap blitt feil da jeg ikke ville ha trodd på noe av det samme.
Det er for å minimere risikoen for splid og skillsmisse (like barn leker best ;) )

Var veldig uvant i starten ja men også veldig deilig da folk sluttet å stirre på meg :p
Religion er veldig spennende og det er godt å kunne se forskjell på religion og kultur ;)
Vel i islam kan en mann gifte seg med kvinner ifra boken, med det menes jøder, kriste og muslimer :-)
Jeg sto i statskirken men hadde jeg ikke trodd på islam hadde et ekteskap blitt feil da jeg ikke ville ha trodd på noe av det samme.
Det er for å minimere risikoen for splid og skillsmisse (like barn leker best ;) )

dette er ett utrolig spennende tema.... føler je vet alt for lite ang dette :)
Derfor flere må være åpne om det ;)
Foretrekker at folk spør for vil ikke dytte min religion på andre.
Også er det mye bedre å være åpen om det da jeg tror det kan minske mye av fremmedfrykten folk har

Har du merket noe forskjell i holdningen til fremmede etter du begynte å bruke hijab? Tenker siden folk er så utrolig trangsynte.

Har du merket noe forskjell i holdningen til fremmede etter du begynte å bruke hijab? Tenker siden folk er så utrolig trangsynte.
Tja, her begynner folk å bli vant til hu norske som bruker hijab ;)

Men vi var i oslo i fjor sommer og det var ikke noe koselig!
Gamle mennesker som før smilte til min mann og var kjempe koselige og høflige ble nå totalt forrandret!
De så på oss med nesten hat i blikket!

Det er bare å spørre ;)

Jeg foretrekker å være åpen om dette da det er ingenting som trengs å gjemmes bort ;)
Utifra det inntrykket jeg har av deg så regnet jeg nok med at du tenker slik..Nettopp derfor jeg turte å spørre :P

Spennende tråd..

Blir det varmt i en hijab? Tenkte på det i går når det var så varmt her nede!

Flott at du deler dette, Shadow:D er ganske nysgjerrig på slikt selv!

Tja, her begynner folk å bli vant til hu norske som bruker hijab ;)

Men vi var i oslo i fjor sommer og det var ikke noe koselig!
Gamle mennesker som før smilte til min mann og var kjempe koselige og høflige ble nå totalt forrandret!
De så på oss med nesten hat i blikket!
Kan se for meg at eldre mennesker er de verste. Er ofte de som har de dårligste holdningene.

Back
Topp