Shadow

Helenpia

Forumet er livet
På bildet ditt ser det ut som du er av norsk opprinnelse.
Ble bare litt nyskjerrig nå.
Er du egentlig norskfødt med norske foreldre?
Og i såfall...konverterte du til islam da du traff mannen?
Vet ikke helt oim du skjønner hva jeg skal frem til her.
Du trenger ikke svare om du ikke vil selvsagt ;)
 
Skjønner hva du mener :)

Jeg er helt fullstendig norsk med mange generasjoner i norge :)

Jeg konverterte før jeg giftet meg med min mann fordi jeg ville det :)
 
Ja det var nesten det jeg tenkte.
Er det vanskelig å leve opp til deres standard?
Nå tenker jeg vel helst på deres syn på kvinnene.
Er det vanlig å omskjære jentene hos dere?
Syns det er litt interesangt å høre om andre kulturer.
 
Ikke noe vanskelig å leve opp til dems standard :)
Nå er det sånn at selv om vi ikke vet det så lever mange nordmenn som muslimske egentlig skal gjøre i forhold til respekt, renslighet og organisering, så det man på en måte får ekstra er 5 bønner om dagen (som tar ca 5 min og får deg opp ifra stolen/sofaen) faste under ramadan, men de er veldig snille på det de første gangene ettersom du ikke er vant til det også at man helst ikke skal vise kroppen sin. altså trenger ikke verdens dypeste utrigning, men trenger heller ikke å gå med et laken :)

Her er omskjæring for jenter IKKE vanlig, min mann fikk sjokk når jeg forklarte det til han fordi man ødelegger jo en kvinne og det skal man IKKE gjøre!

Hvis det er flere spm så svarer jeg gjerne, syns ikke dette skal være noe å holde hemmelig :)
 
Høres ut som en fornuftig mann du har :D
Og egentlig så syns jeg det du forteller om hvordan det er for deg å være muslim ikke høres så ille ut i forrhold til man har hørt.

Om du skal sammenligne deres forrhold i forrhold til hvordan norske par har det.
Hva er annerledes da?

Huff..er ikke så flink til å forklare hva jeg vil frem til :P
 
Nå følger jo jeg religionen og fryktelig lite kultur, det som blir av kultur er jo bare måten man hilser på folk her (falsk kyss på begge kinn) og hvordan man skal sitte (ikke beina i kryss)
Ellers så er jo religionen bra :)

I forhold til norske par så tror jeg vi har det veldig bra, begge tror på det samme og gjør det samme 5 ganger om dagen, vi trenger ikke ha noe spesielle sjalusi tanker, trenger ikke være redd for å la han gå på fest alene fordi de vil være uten alkohol så jeg nyter det :)
Tror egentlig at den største forskjellen er det med alkohol, for jeg vet alltid hvordan min mann er fordi han vil ikke bli forandret av alkohol :D
 
Men kan du gå på fest også?
Uten alkohol da.
Er det noe du ikke får gjøre som du vanligvis hadde kunnet gjøre om du ikke var muslim?
Å nå tenker jeg på deg som kvinne.

 
Nå liker jeg ikke fester, men ja det kan jeg :) 

Hmm er vel ikke noe jeg tenker over akkurat nå. kvinner kan utdanne seg, jobbe, være med kvinner, bestemme over seg selv og slike ting :D

Vet også om mange jenter her nede som ikke bruker hijab, og det er like normalt det nå som å bruke hijab ;D 

Men den kuleste moren jeg har møtt her nede bruker niqab, sånn som ser ut som sort laken som bare viser øyne, når hun er alene med jenter/damer vrenger hun av seg og er skikkelig åpen, hun har en ekstremt stor personlighet og har også facebook faktisk :D
 
Så bra.
Er glad jeg spurte om alt dette, fordi jeg må innrømme at det er lett å ta alle under et og tro at alle muslimske kvinner lever under ekstremt strenge forrhold.
Godt å høre at det faktisk ikke er like ille over alt.

Har du lært deg språket deres også?
Må jo være supert om snuppa lærer seg språket.
Å være flerspråklig ser jeg bare på som en fordel.
Så lærer hun jo engelsk også etter hvert.
 
Er derfor jeg også velger å være ganske åpen om det fordi man hører bare om de verste tilfellene og der ligger det en kultur bak som vi ikke kan forstå men som ikke har noe med islam og gjøre som regel.

Amina skal lære seg både norsk og arabisk også plukker hun vel opp ganske mye engelsk vil jeg tro :) vi er ganske strenge der at vi snakker engelsk til hverandre og morsmålet vårt til Amina :) 
 
Jeg kan litt men ikke så altfor mye :) også kan jeg alfabetet dems da, og det i seg selv syns jeg er imponerende ;)
 
Hva syns familien din om denne konverteringen?
Var de redde for deg da du fant deg en muslimsk mann?
 
nå syns de det er greit, men tok lang tid for dem å omstille seg.
De var også skeptisk til min mann i begynnelsen, men ikke nå lengre :D
 
Det var jo bra.
Tror mine foreldre hadde kidnappa meg og låst meg inne om det hadde vært meg.
 
Tror min familie hadde hatt lyst til det :) men det er jo pga fremmedfrykt, en frykt jeg håper og tror de ikke har lengre :)
Spesielt i forhold til min mann for nå ønsker de mest av alt å få han opp til Norge og at vi kan være sammen som en stabil familie :)
 
Back
Topp