SF-mål??

mille83

Glad i forumet
Hei hei jenter.. dere som har vært til legen den siste tiden, og fått SF målet, hva var det, og hvor langt var dere på vei da?? Jeg er ca 17 uker nå, og SF målet var ca 12cm nå.

Jordmora jeg var til sa hun ikke kumme måle dette før i uke 34 hun....hmmm....

ORIGINAL: Bæjben

Jordmora jeg var til sa hun ikke kumme måle dette før i uke 34 hun....hmmm....

HÆ? Man skal begynne å måle det i uke 16. Alle andre gjør jo det. T.o.m sykehuset. Da må du spørre en gang til.
Det er jo viktig å måle for å holde kontroll på veksten til barnet ditt.
Og se at det vokser normalt!!!
Da hadde jeg bytta jordmor.

SF mål hva er det??? er det når de måler livmoren utenpå magen??

ORIGINAL: Er lykkelig gravid

SF mål hva er det??? er det når de måler livmoren utenpå magen??

riktig [;)]

Legen sa til meg at 12 cm var veldig ca mål, det er litt vanskelig å måle enda.. ser på kurven at normalen er rundt 15 cm når man er 17 uker.

Legen min har ikke begynt å måle ennå men jeg skal til han i morra så vi får de hva han gjør da. Husker forige gang begynte de å måle ca uke 15 . Nå er jeg etter jordmor å dømme 17+4 så det blir spennende i morra

Ja...kanskje jeg burde det...for hu satt å fortalte meg at jeg ikke fikk lov å spise pølser,medisterkaker,og andre halv fabrikater...fikk heller ikke lov å drikke juce!!!?
Men trodde dette var vanlig jeg...men snakket med flere venninner som ALDRI har hørt om det....
Da jeg spurte om hun ikke skulle måle SF sa hun at dette ikke kunne gjøres før uke 24 fordi livmoren lå fortsatt langt nede (men trodde den begynte å komme oppover i uke 12 jeg?!?!)
Men hva gjør jeg?det er jo bare EN jordmor i nærheten her....

Juice fikk jeg beskjed om var bra jeg da, fordi det regulerer magesyren. Og et glass eller mer om dagen er bare bra. All mat kan du trygt spise, alle andre gjør det jo!!!!

Ja,det samme sa jo legen til meg at jeg kunne spise det meste med MÅTE,men så kom jordmora frem med pekefingren og sa at sånn og sånn fikk jeg ikke spise og ikke sånn og ikke sånn....Fikk jo helt hetta!Ille nok å være gravid å føle seg helt jævlig innimellom men i tillegg så kommer det en å forbyr deg å kose deg og nyte sommeren...Og når jeg sa at jeg spiste en frukt mellom frokost og lunsj og en mellom lunsj og middag en og til kvelds snurpa hu munnen sammen og sa at: Ja,men du skal jo EGENTLIG holde deg unna juce da....men OK.
Følte meg ikke høy i hatten når jeg satt der...Greit at jeg ER overvektig,men tror folk at overvektige mennesker spiser veldig mere usunnt enn dem selv fordi om vi ikke har høy forbrenning?jeg kan jo se på et kakestykke å legge på meg tre kilo...men jeg spiser jo vanlig fordet!off...ble helt matt av å høre på a jeg...men fant ut at hu kom vel bare til å ha en time hvor hu ga opplysninger,så jeg håper jeg slipper det neste gang....off...

SF målet var 15cm i uke 15.

Mitt var 15 i uke 15. Og helt normalt.

Jeg hadde SF mål på 17cm i uke 16, det er gjennomsnittet for de som er 19 uker på vei... Så jeg lå litt over gjennomsnittet[:)] Dette jevner seg vanligvis ut etter hvert. Det var i hvert fall bare et lite nurk der inni, mest sannsynlig en liten gutt[:D]

Legen min måler ikke, men jeg tror faktisk ikke han vet helt hva han driver med![:'(] Skal til jordmor igjen når jeg er kommet i uke 24, så jeg tror jeg vil snakke litt med henne om akkurat det[8|]

legen min målte allerede i uke 14 hos meg.. Og den lå rett på streken :)

min jordmor sa at man begynte å måle sf mål i uke 24. man blir litt frustrert av at alle sier noe forskjellig..

ORIGINAL: emilie83

Hei hei jenter.. dere som har vært til legen den siste tiden, og fått SF målet, hva var det, og hvor langt var dere på vei da?? Jeg er ca 17 uker nå, og SF målet var ca 12cm nå.

Hei var hos legen i dag og sf var på 14 cm jeg er uke 17+5 i dag

ORIGINAL: *Frøken Dings*

Mitt var på 15 i uke 15, og det var akkurat på streken. Så jeg tror ikke det er gjennomsnittet for de som er 19 uker på vei...

Sorry, må bytte ut 15 cm med 17 cm[:)] 

Jeg var hos legen min i dag og da målte han SF til ca 18 cm. Men han sa det nok ikke var helt nøyaktig da han ikke kjente toppen av livmora så godt. Jeg er 18 uker nå. Er glad jeg har både en lege og en jordmor som jeg føler meg vel med og bra ivaretatt av. Er jo så mye rart om i landet...

første gang jeg var til jordmor uke 13, da fikk jeg beskjed om at magen var så liten at det ikke var vits i å gjøre det. Var på nytt nå i uke 20, da målte hun 18cm, som var helt perfekt mente hun=)

hei sf måla skal ca følge uken man er i til uke 19 ca da blir den forskjellig på alle.Sf måles fra skambenet under truse kanten(den kan du kjenne sjøj)til toppen av livmora.jeg er 18uke og 3da og min livmor har nå kommet til navelen du kan kjenne den godt hvis du legger deg på rygg og kjenner etter i magen
lykke til

Back
Topp