SF-mål

2gang

Glad i forumet
Da jeg var hos jordmora i går ble hun litt stressa, for symfysemålet mitt hadde ikke økt på 3 uker. Må inn og måle igjen på mandag.
Noen flere som har vært borti dette? Babyen skal jo vokse ganske mye nå...

Skal på fredag, så da vet jeg mer..

Hmm.. burde ikke du få en ekstra ul med en gang så de kan ta eksakte mål?
Man blir jo bare fryktelig bekymret når en jordmor blir stressa...

Har du målene i skjemaet ditt eller?

Ja, og de er like i uke 28+3 og 31+6.
Tror jeg blir sent på UL om det ikke har skjedd noe til mandag. Men blir jo litt bekymra.
Er egentlig en veldig rolig type, men merker at ting rundt graviditeten bekymrer meg mer enn andre ting.

Åhhja, det er klart det gjør det. Ganske spesiellt å være gravid, vi har tross alt et stort ansvar med å ha barnet i magen syns nå jeg.
Ikke lett å vite når noe er galt eller ikke..

Jeg syns at du skulle blitt sent avgårde med en gang jeg da.. til ul altså.

var hos legen i dag og sf.målet mitt var 30cm. og det var kjempe bra sa legen. jeg er 32uker på vei..

klart du bekymrer deg!!
Nå er ikke jeg noen ekspert på dette feltet, da dette er min første da....og mine mål har vært etter kurven,,,vertfall så langt...
Men DERSOM barnet ditt ligger i tverrleie, sånn heeeele tiden.....kan ikke det kanskje ha litt innvirkning på hvor høyt livmoren står??????
At den kanskje vokser mere i bredden enn i høyden på en måte??
Håper du får komme deg til sjekk snart, så du får vite at det bare er bra inni der, og slipper å bekymre deg mere!![;)]
*krysser fingrer og tær for deg*
klem[:)]

håper du finner ut av det fort, så du slipper å bekymre deg så fælt!

Det eneste jeg skjønte var at babyen må følge sin "egen kurve". Det er ikke noen "standard" for hvor stort SF-målet skal være, bare det går sakt, men sikkert oppover. Og det har det jo da ikke gjort.
Skal være alene i helga, og håper jeg klarer å glemme det frem til jeg skal på ny måling på mandag.
Takk for alle fine svar!

Var hos jordmor idag og jeg er 32 uker på vei med 32 i SF mål. Men jordmoren sa att det varierer endel, ofte etter høyden på oss. Har man langt liv så får man mindre mage osv....så det forklarer jo litt. Jeg har mine anelser jeg er 34 uker på vei jeg da, men er vel ikke unormalt ser jeg her med SF mål på 32 dah heller. me får sjååå....

Klems

Back
Topp